הצגת מדור – על ספרים ואלקטרונים

מה אופיו של המדור?
שלום, שמי אורי מאיר. עד כה כתבתי בנושאים שונים ביקום תרבות, וכעת ברצוני להגיש לכם מדור קבוע. המדור יתפרסם בערך פעם בחודש ויעסוק בספרים, באלקטרונים (הכוונה כאן היא לא לחלקיק האלמנטרי, ואפילו לא לאלקטרוניקה, אלא בעיקר לחידושים בתחום המסחר האלקטרוני), ובעיקר בספרים אלקטרוניים.
בחודשים הבאים אני רוצה להציג קודם כל את נושא הספרים האלקטרוניים בעולם (בחודשיים הבאים), אחרי כן את נושא הספרים האלקטרוניים בארץ (בחודשיים שאחרי כן), את ההתנהגות שלי ושל ההוצאה לאור שלי (הוצאת רסיס נהרה) בנושא הספרות האלקטרונית (בחודשיים שאחרי כן), ולבסוף אקדיש שני מדורים נוספים לקוראים של ספרים אלקטרוניים ולהתאמתם לשפה העברית.
כלומר לאחר כתשעה חודשים קצרים מהירים ואלגנטיים, נגיע אל העיקר – סקירה של ספרות אלקטרונית בעברית. מדי חודש מתחילת 2013 תופיע כאן ביקורת על ספר בעברית שניתן לרכישה באינטרנט (או שניתן לקריאה בחינם), ושניתן לקרוא אותו תוך שימוש במכשיר כמו קורא אלקטרוני, טלפון סלולרי חכם, או מחשב לוח.

אבל למה צריך מדור כזה?
הספרות האלקטרונית גדלה בקצב מסחרר. בשנת 2009, 6% מן הספרות שנמכרה בארצות הברית נמכרה בצורה אלקטרונית, בשנת 2010 דובר על 12%, ובשנת 2011 על 20%!
באנגליה בשנת 2010 הספרות האלקטרונית היוותה כ-5% מן המכירות, ובשנת 2011 כ-10%.
עדיין לא ראיתי סטטיסטיקות מדויקות לגבי ישראל, אך יש לשער כי המספרים נמוכים בהרבה. עם זאת, יש כנראה סיבה לכך שהמספרים נמוכים בהרבה. ישראל היא מדינה קטנה וצפופה, ולכן כל נושא המכירות באינטרנט מתפתח בה בצורה אטית יותר, רוב הקוראים (כמו הקינדל של אמזון) לא תומכים בעברית, למעט אנשים בישראל יש מחשבי לוח, ו(עדיין) מעט אנשים משתמשים בהם לקריאה, ומעט אנשים משתמשים בטלפון הסלולרי שלהם לקריאה. אני מאמין כי כל זה עתיד להשתנות בשנים הקרובות, וכי הספרים האלקטרוניים יהפכו פופולריים מאוד בישראל, ויאפשרו לישראלים לרכוש מגוון גדול של ספרים בקלות רבה יותר, לקרוא הרבה יותר ויותר בזול, לבטא את עצמם (ספרותית) בצורה טובה יותר. ואחרון חביב, המדיום של ספרות אלקטרונית יאפשר לישראלים להציע את מרכולתם הספרותית לשאר העולם בקלות רבה הרבה יותר.

ומה אתה רוצה מאתנו, הקוראים?
האמת היא שכתיבת ביקורות על ספרים היא עיסוק בודד מאוד. אשמח לתגובות רבות ככל האפשר, הן על הביקורות, והן על הטורים העוסקים בספרות אלקטררונית ובמכשירים לקריאתה. בטווח הארוך, אני לא מעוניין להיות הכותב היחיד של ביקורות על ספרים אלקטרוניים. המדור יוכל לספק בהמשך הדרך ספרים אלקטרוניים עבור מי מן הקוראים שיהיה מעוניין לכתוב ביקורת, אבל כיוון שייקח עוד זמן מה עד שזה יקרה, אספק את הפרטים בהמשך.
להתראות בעוד חודש!

אורי מאיר

2 תגובות

  1. שלום,

    אנחנו מזמינים אותך להוריד ספרים השייכים לפרויקט “החממה הספרותית” במחיר של 12.90 שקלים בלבד (כאשר ניתן להתרשם מהפרק הראשון של הספר בחינם), באתר אורנג’ – http://books.orange.co.il/?categoryId=2867720

    החממה הספרותית הוא מיזם ייחודי של Orange וסטימצקי המאפשר לסופרים מתחילים להוציא את כתביהם מהמגירה ישירות למדפי הספרים. הספרים מוצעים לרכישה הן בגרסה דיגיטלית בחנות הספרים של Orange והן בגרסה מודפסת, בחנויות סטימצקי.

    נשמח לשמוע את התרשמותך בנושא.

    לפרטים נוספים על החממה הספרותית – http://www.steimatzky.co.il/hamama/

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

תשע + אחד =