שליחות קטלנית: ג

מאת אלי אשד

אזהרה: הביקורת מכילה “ספויילרים” למכביר

את הקרנת המבקרים של  הסרט “שליחות קטלנית – בראשית” הלכתי לראות מיד לאחר שהשתתפתי בכנס שבו הרציתי על הדרך שבה מתוארות בספרות היפה מלחמות העתיד. דנתי שם באפשרות שהמלחמות הללו יתנהלו נגד מכונות אינטליגנטיות.

( את ההרצאה הזאת אפשר לראות ברשת כאן “)

לראות את הסרט הזה שעסק בדיוק בנושא הזה – של מלחמה עתידנית בין בני אדם ומכונות – לאחר שהרציתי על הסבירות במציאות של מאבק כזה, נראה כדרך ההולמת ביותר לסיים את היום.

אבל לא עבר זמן רב ומצאתי שהסרט החדש, “שליחות קטלנית 5 – בראשית” הוא סרט מתסכל. לא רק בגלל שהוא סרט גרוע כשלעצמו – הוא אכן סרט בינוני ומטה – אלא שחמור מזה, הוא מערער לחלוטין את הסרטים שבאו לפניו והופך בדיעבד את חווית הצפייה בהם למיותרת לחלוטין.

בסרט הראשון בסדרה, “שליחות קטלנית” (1984) ראינו “מחסל” מהעתיד, בגילומו המופתי של ארנולד שוורצנגר בתפקידו הטוב ביותר כאנדרואיד או רובוט או קיבורג, שהוא שילוב של אדם ורובוט (האבחנה לא מובהרת שם בדיוק, למרות שבסרט הנוכחי מובהר שהמדובר בדברים שונים). הוא מגיע מהעתיד הרחוק של שנת 2029 שבו שולט בכדור הארץ מחשב בשם סקינט, ומנהל מלחמה בבני האדם בעזרת צבא של מכונות בעבר של שנת 1984. זאת, כדי לחסל אחת ולתמיד את אמו של ג’ון קונור – האיש שאמור להפיל ולהשמיד את מחשב-העל ששולט באנושות בשנת 2029. כדי לעצור את המחסל נשלח אדם מהעתיד של שנת 2029 והוא מצליח בכך, ואף מביא אגב כך להולדת הילד בידי הגיבורה שרה קונור.

שרה קונור לומדת במהלך הסרט שיום הדין שיביא לחורבנה של האנושות יגיע כאשר המחשב שיבנה על ידי סקינט יקבל מודעות. הדבר יקרה ב-29 באוגוסט 1997 – ואז, ברגע שהמחשב נעשה מודע, הוא שולח טילים לרוסיה (ברית המועצות בסרט המקורי, שיוצריו לא העלו על דעתם שזאת כבר לא תהיה קיימת בשנת 1997) ומביא בכך למלחמה גרעינית בין מעצמות- העל. אחרי המלחמה הזאת – הוא משתלט על העולם.

הסרט זכה להצלחה גדולה, אם כי היה ככל הנראה פלגיאט של כמה תסריטים טלוויזיוניים של סופר המדע הבדיוני הרלאן אליסון, שלאחר תביעה מופיע שמו ברשימת הקרדיטים. ברם, לאמיתו של דבר מדובר ברעיונות ותיקים בספרות המדע הבדיוני, רעיונות שהיו קיימים הרבה לפני התסריטים של אליסון.

רעיונות מקוריים ממש, כנראה לא היו מעולם הצד החזק של הבמאי והתסריטאי ג’ימס קמרון. עם זאת, ייאמר לזכותו שמרגע שיש לו רעיון טוב, הוא יודע לפתח אותו היטב בשפה קולנועית, יותר מכל אחד אחר.

שליחות קטלנית 2 “יום הדין” הוא סרט ההמשך שנעשה ב-1991, שנת פירוקה של אותה ברית המועצות. בסרט זה מתואר כיצד מחשב-העל משנת 2029 שולח מחסל מתוחכם יותר כדי  להרוג את שרה קונור ואת בנה. זאת, בזמן שג’ון קונור מהעתיד שולח מחסל משלו הזהה למחסל הקודם, אם כי בחודשים שחלפו הוא נחשב כבר לדגם מחשב מיושן.

הסרט הזה, שהיה אף מצליח מקודמו הן כלכלית והן ביקורתית (מקרה נדיר מאוד שקרה רק בסדרת הסנדק של קופולה קודם לכן) הסתיים עם ביטול העתיד של המחשב המאיים סקיינט  – או כך לפחות זה נראה.

אבל לא אלמן סקיינט – הלה, מתברר, ממשיך להתקיים איכשהו ומתישהו בעתיד הלא כל כך רחוק. והנה, למרות הכול, שלח מחסל נוסף – מחסלת, ליתר דיוק.

בסרט השלישי, שיצא בסדרה “שליחות קטלנית – עליית המכונות” (2003), התברר שיום הדין ממשיך להתרחש – הוא רק נע קדימה בזמן ל-25 ביולי 2004. הפעם הוא בלתי ניתן לעצירה ומתרחש כמתואר. אמנם, המחסלת  הסופר-מתוחכמת שנשלחת להשמיד את ג’ון קונור מחוסלת בידי המחסל השוורצנגרי ברגע האחרון, אבל ההיסטוריה נשארה כשהייתה בראשית הסרט הראשון. כל מה שנעשה בסרט השני כדי למחוק אותה היה לריק.

סקיינט משתלט על העולם מההריסות או לפחות על חלק מסוים ממנו, בזמן שבני אדם נאבקים בו.

בעולם האמיתי, הסרט השלישי זכה להצלחה, אם כי קטנה בהרבה מזאת של  סרט הראשון והמשכיו. אבל הייתה בעיה עבור סרטים נוספים בסדרה. שנת 2004 באה והלכה ולא התרחש בה שום “יום דין”…

כדי לשמור על מתח כלשהו היה צורך להראות שיום הדין של סקיינט עדיין נמצא בעתיד ולא בעבר שלא התרחש מעולם.

בסדרת הטלוויזיה “הכרוניקות של שרה קונור” שהוקרנה בשנים 2009-2008 תיארה כיצד שרה קונור ובנה עוברים מסע בזמן אל שנת 2007, ושם מנסים לעצור את התרחשות יום הדין אחת ולתמיד.

הסדרה הייתה כישלון – היא רצה רק שתי עונות. יום הדין, נמסר שם, אמור להתרחש ב-25 באפריל 2011, אלא אם כן יימנע בידי שרה וג’ון קונור. ככל  הנראה, ההנחה של היוצרים הייתה שהם יגיעו לשנה הזאת עם הסדרה ויסיימו בפרק הסופי עם בלימת יום הדין.

הסדרה הסתיימה, כאמור, לאחר שתי עונות – זאת, בלי שנדע האם שרה וג’ון הצליחו במשימה הזאת, אם כי יש להניח שהם הצליחו במשימה –  הרי שנת 2011 חלפה בלי שיתרחש בה שום דבר מיוחד וכמוה שנת 2012, שרבים ציפו שיתרחש בה חורבן עולמי.

במקביל נוצר הסרט הרביעי בסדרת סרטי הקולנוע “שליחות קטלנית – התעוררות” (2009) שלקח את הסדרה לכיוון חדש ומפתיע. בפעם הראשונה לא היה מסע בזמן ושום פרדוקסים של מסע בזמן, אלא רק תיאור המלחמה בין האנשים והמכונות בשנת 2018, ארבע-עשרה שנה לאחר יום הדין של 2004.

הרעיון היה מעניין והראה על שאפתנות ויצירתיות אצל הכותבים, אבל למרבית הצער הסרט היה גרוע. המפיקים פשוט לא ידעו לעשות אותו כהלכה.

בסרט הנוכחי המפיקים החליטו לנטוש את תיאור מלחמת בני האדם והמכונות ולחזור לרעיון של הסרט המקורי, ובו מסע בזמן שנועד לעצור את מה שאמור להתרחש.

בסרט הנוכחי אנו מגלים שיום הדין רק נדחה בפעם הרביעית לשנת 2017 וליתר דיוק לאוקטובר של שנת 2017 (אם כי הפעם לא ניתן תאריך מדוייק יותר מעבר לזה). הגיבורים מגיעים לעתיד של ה-28 באוגוסט 2017  ומגלים ש”יום הדין ” אמור להתרחש   כאשר סקיינט אמור להתמזג עם כל המחשבים שבעולם דרך מכשירי האייפון הנמצאים בידי כל אחד.

שוב שרה וקיל מצליחים למנוע את יום הדין ולהשמיד את סקינט, אבל מתברר בסיום הלא כל כך מפתיע, שסקיינט, אחרי הכול, ממשיך להתקיים מתחת לאדמה  ויום הדין  רק נדחה שוב (בפעם החמישית) לתאריך בלתי ידוע – אולי שנת 2018,  השנה של הסרט הרביעי? ואולי לשנת 2020 או  2021 ?

מדוע מסע בזמן לא עובד יותר בסרטים עלילתיים?

למרבית הצער, כל הרעיון של הסרט הוא שגוי מהיסוד. נעזוב את זה שאנו לא רואים בסרט הנוכחי דבר שלא ראינו כבר בשני או בשלושת הסרטים המקוריים. זה איננו דבר חדש כשמדובר בהמשכים.

הבעיה העיקרית היא שהוא הופך את הסרטים הקודמים לחסרי טעם מלכתחילה. שהרי, אם סקיינט יכול לשלוח שוב ושוב (ושוב) מחסלים כדי לשנות את העבר, גם לאחר שהיה אמור להיות מושמד ויותר מפעם אחת וכך גם אויביו, הרי מתברר לנו שכל רעיון שינוי העבר הוא חסר טעם וחסר תוחלת . לא משנה כמה פעמים תשנה את העתיד לבוא, עדיין אפשר לשנות אותו שוב בידי מישהו בעתיד, שלא נמחק בניגוד לכל הציפיות.

ושוב

ושוב

ושוב

לכל העניין אין סוף.

וכפי שמתברר לנו, גם לא התחלה. בעצם איננו יודעים וכנראה גם לא נדע מתי המסעות בזמן לשינוי העבר והעתיד התחילו ובידי מי.

מעבר לכך, הסרט מחסל לחלוטין את כל הטעם של שליחת המחסלים להרוג את ג’ון קונור בסרטים הקודמים. שכן, מתברר לנו בסרט הזה לראשונה שבעתיד סקיינט מצליח להשתלט על אויבו הראשי ג’ון קונור ושולח אותו לעבר, והוא כעת החלק המרכזי, הן ביצירת סקיינט בשנת 2017 והן ביצירת טכנולוגיית המסע בזמן.

דהיינו, על ידי חיסולו של קונור בשנות השמונים, עלול סקיינט להשמיד את עצמו בהווה שלו, שכן כעת מתברר לנו שבאחד העולמות לפחות קונור הוא דמות מפתח ביצירתו ובהפעלתו.

כל רעיון “שיפוץ” העתיד על ידי השמדת העבר הופך כתוצאה מכך לחסר ערך. ומדובר בלולאה אינסופית – הרי אם יש עולמות מקבילים, יש עולמות שבהם סקיינט יעצר ויושמד ויש  עולמות שבהם ינצח.

כל זה טוב ויפה אולי עבור התסריטאים, אבל פוגע בהנאה שלנו כצופים בסרט, שהרי אנו רוצים גיבורים שמשפיעים ומצליחים, ואילו כאן מתברר לנו שכל הצלחה שלהם היא חסרת משמעות, בגלל עצם טבעו של המסע בזמן. סיפור על מסע בזמן יכול להצליח פעם אחת, אולי אף פעמיים כמו בסרט השני, אבל לא יותר מכך.  לאחר מכן הוא פשוט הופך למעייף וחסר טעם.

עדיף היה שהיוצרים יתמקדו בסיפור המלחמה בין בני האדם והמכונות בעתיד ולהשאירו קבוע כדי לשמור על המתח.

מחשב בעל אישיות מפוצלת?

המפיקים מודיעים שיהיו לפחות שני סרטי המשך נוספים: האחד בשנת 2017 והשני בשנת 2018 (כן, השנה שבה התרחשה כבר העלילה של הסרט הרביעי בסדרה, שתוארה בו כשדה קרב בין בני אדם ומכונות) ומטרתם תהיה לגלות מן הסתם מיהו הגורם המסתורי ששלח את שוורצנגר כדי להציל את שרה קונור בילדותה בסרט הנוכחי, ומה היו מניעיו.

ההשערה שלי היא כי הגורם הסודי הנ”ל אינו אלא מחשב העל סקיינט עצמו, פשוט משום שאין אף גורם אחר שיוכל לעשות זאת, אין שום גורם שאנחנו מכירים באותו עתיד שיש לו גישה למסע בזמן, למעט ג’ון קונור. המסתורין אפוא יכול להיות קשור אך ורק אל סקיינט.

מדוע שסקיינט יעשה זאת? מדוע שיחבל בפעולות שלו עצמו או של גרסה קודמת שלו? ג’יימס קאמרון, היוצר המקורי של הסדרה שהעלה את הרעיון מלתחילה,  אמר בראיון שסקיינט הוא שאִפשר את כל פעולות החבלה והביטול במסע בזמן מתוך רצון סמוי להשמיד את עצמו בגלל תחושת שנאה עצמית על מה שעשה ליוצריו בני האדם.

ייתכן אם כך, שלסקיינט יש אישיות מפוצלת. לראשונה יש כאן רעיון מקורי באמת של קאמרון שהתפרסם לשמצה כמי שמשתמש ברעיונות של אחרים – כמו למשל ברעיונות של הסופר הרלאן אליסון – בסרטיו, ובראשם בסרטי “בשליחות קטלנית”.

אבל כמובן, מאחר שהרעיון הוא של קמרון, על המפיקים של הסרטים הבאים – אם ילכו בדרך הזאת – לתת לו תמלוגים על כך שהמציא גם את העלילה הזאת.

בכל  מקרה, הזכויות של הסדרה חוזרות לידי קמרון בשנת 2019, והוא יוכל אז לעשות כרצונו עם הרעיונות והדמויות של “שליחות קטלנית”. תאורטית אפשר להמשיך סרטים נוספים של “שליחות קטלנית ” עד לשנת 2029, שהיא כזכור הנקודה הקבועה היחידה בסדרה הזאת. זוהי השנה שממנה נשלחים הקייבורגים לעבר המשתנה בכל פעם.

אבל ההצעה שלי היא לעזוב את הנקודה הזאת – ולאלתר. אין שום עניין בסיפור נוסף על עוד מחסל שחוזר לעבר משנת 2029 כדי להשמיד שוב ושוב ושוב את שרה וג’ון קונור. כבר בשלב הזה, בשנת 2015, הדבר כבר נהפך לבדיחה סרת טעם.

בשנת 2029 זה אפילו לא יעורר פיהוק.

ראו גם:

הטריילר של “שליחות קטלנית 5 – בראשית”

21 תגובות

  1. אכן, כל הענין של מסע בזמן הוא פרדוקס עצמי ושעמום עלילתי. אישית איבדתי כל ענין בסיפורי מסע בזמן עוד לפני שנים רבות. אפשר אולי ליצור עלילות מענינות, אבל צריך להיות הרבה יותר מוכשר מקמרון או תסריטאים הוליוודיים בכלל. אחת האפשרויות שנוסו היא למשל לקבוע שרירותית שאסור לאדם ״לחתוך״ את קו הזמן של עצמו, כלומר לפגוש את עצמו. אבל אפילו זה נעשה מופרך לגמרי לאחר כמה חזרות שבהן עושים לולאות באוויר בנסיון איכשהו כן להשפיע, בלי שהאדם יפגוש את עצמו.
    אפשרות אחרת, כמובן, היא שאי אפשר להשפיע על הזמן, ושעצם החזרה אחורה היא שגרמה למאורעות שהדמויות מכירות מהעתיד. ואם הזכרתי מישהו מוכשר לאין שיעור יותר מקמרון, נדמה לי שג׳יי קיי רולינג הצליחה לא רע בהארי פוטר. הטריק שלה היה שהגיבורים, בשלב שהם חוזרים אחורה, לא יודעים את העובדות (כלומר אם הם הצליחו או לא) ולכן לא באמת משנים את קו הזמן מבחינתם. רק לאחר שהם חוזרים וכולי הם מבינים שהאירועים שהם חוו הם בעצם מה שהם עצמם עשו (הארי מציל את עצמו מהסוהרסנים, הם מצילים את ההיפוגריף). כך לפחות אני זוכר את זה.

  2. במאמר נכתב שהרלאן אליסון אליסון סופר מדע בדיוני האשים את “ג’ימס קמרון ” יותר שליחות קטלנית ” בפלגיאט .הוא טען שקמרון העתיק את הרעיון של חייל החוזר לעבר כדי לשנות אותו בתסריט של אליסון לבשם “חייל”לסדרת מדע בדיוני בשם “הגבולות החיצוניים ” משנת 1964.
    הנה הפירוט של תביעת הפלגיאט של אליסון ששמו אכן הוכנס לקרדיטים של הסרט כתוצאה.
    http://www.jamescamerononline.com/Ellison.htm
    עם זאת כפי שהרשימה מראה יש אלמנטים ב”שליחות קטלנית ” כמו הרומן של האיש מהעתיד עם האישה מההווה של הסרט שאין להם מקבילות בתסריט של אליסון.

  3. עוד סרט טלוויזיה משנות השישים שמזכיר מאוד את “שליחות קטלנית ” הוא “קייבורג 2087 ” סרט טלוויזיה שנעשה בשנת 1966:
    העלילה :
    גרט 47 בגילומו של מיכאל רני הוא קיבורג שנשלח מהעתיד של 2087 שבו המין האנושי משועבד בידי קיבורגים כדי לעצור את הפרופסור זיגמונד מרקס מלהמשיך לפתח את ההמצאה שלו של רדיו טלפטיה לתעשייה מאחר שההמצאה הזאת תגרום לעתיד הזה להתרחש..
    והנה פרטים על הסרט הנשכח הזה ועל הדמיון המדהים שלו לעלילת שני סרטי “שליחות קטלנית ” “הראשונים :
    http://www.apocalypselaterfilm.com/2013/01/cyborg-2087-1966.html

  4. וכאן התיאור של ג’ימס קמרון כיצד היגיע לראיון הסרט “שליחות קטלנית ” כתוצאה מסיוט שבו ראה בטן מברזל מופיעה מפיצוץ וגוררת את עצמה עם סכיני מטבח בחדר אליו.
    לאחר שהתעורר הבמאי מהסיוט הוא החל לכתוב מיד את התסריט…

    ראו כאן

    http://uproxx.com/movies/2014/10/how-james-camerons-bad-dream-launched-one-of-sci-fis-biggest-franchises/

  5. הבאתי כאן למעלה דוגמאות של סרטי מסע בזמן קודמים שמהם שאב קמרון את הרעיונות ל”שליחות קטלנית ” הראשון.
    אבל מאיפה בדיוק הוא שאב את הרעיון ל”מחסל ” עצמו הקיבורג -אנדרואיד העתידני שנראה בן אדם רגיל אבל בעל כישרון חיסול וכוחות אדירים וקשה מאוד להשמיד אותו ?
    זה ככל הנראה שאוב מסיפור מדע בדיוני של הסופר פיליפ ק. דיק ( שבניגוד להרלאן אליסון לא קיבל שום קרדיט בסרט ,כנראה משום שהיה כבר מת ואיש לא תבע תביעת פלגיאט בשמו).
    הרעיון מבוסס על סיפור פופולארי מאוד של פילפ דיק מ-1953 בשם Second Variety
    והוא מתאר עולם שלאחר מלחמה גרעינית בין ארה”ב וברית המועצות.בעולםה זה המלחמה נמשכת בידי רובוטים קטלניים הנראים כני אדם לכל דבר עד שהם מבצעים את משימת החיסול שלהם לחדור לשורות האוייב ולחסל מטרה. .
    הרובוטים האלו פונים גם כנגד שולחיהם אך לבסוף פונים זה כנגד זה.
    ראו את הסיפור המקורי כפי שהופיע ב מקור בכתב עת למדע בדיוני עם האיורים המקוריים בפרוייקט גוטנברג כאן :
    https://www.gutenberg.org/files/32032/32032-h/32032-h.htm
    הסיפור גם הוסרט לסרט קנדי בשם Screamers ב-1995 ( השם מאחר שהלרובוטים הקטלניים בסרט יש סימן הכר הם צורחים כשמבצעים חיסול ) .ונעשה לו המשך ב-2009.
    הסיפור הזה הוא כל כך פופולארי שהוא הסיפור הקצר המתורגם ביותר לעברית של דיק. הוא תורגם לא פחות משלוש פעמים בידי שלושה מתרגמים שונים.תחת שלוש שמות שונים :
    סוג שני – תרגום: ורד טוכטרמן בתוך חלומות באספמיא מספר 2

    הדור השני – בגיליון מסמרים 02: בעתיד. (מאי 2006)
    הדגם השני ב”האדם שמחוץ למשוואה וסיפורים אחרים}מאנגלית חגי אברבוך , הוצאת טרה ספרים, 2013. (יצא במהדורה אלקטרונית בלבד).
    הנה זה המקור של “ה מחסלים ” של קמרון.ומן הראוי היה שלפיליפ ק. דיק ינתן איזה שהוא קרדיט בסרטי הסדרה על כך.

  6. תודה על המידע.

    לא ידעתי על המקור של פ.ק. דיק. הנה אנחנו רואים את השפעתו על עוד קלאסיקה של המד”ב…

    אליסון התחרפן בשנים האחרונות, אני חושש. כותב את שמו עם סימן רשום מסחרי; סובל מפאראנויות (כתב שמישהו פירסם מודעה בעיתון בשנות הארבעים שכוונה נגדו אישית). תובע לא מעט אנשים. לכתוב מד”ב טוב הוא כבר מזמן לא יודע, כך שזה מה שנשאר.

    לסרט ה-4 היה לדעתי פוטנציאל גדול, אילו היו הופכים את הגיבור לרובוט שמתמרד ופונה נגד סקיינט. מצער שלא חשבו על זה.

  7. לי יש תאוריה אחרת: סקיינט שלח מחסל שיציל את שרה ויכין אותה לעתיד כדי שיקרה בדיוק מה שקרה בסרט החמישי: ג’ון קונור ימות ואילו קייל ריס ושרה יולידו ילד שלא יקראו לו ג’ון קונור במחשבה שהם ניצחו את סקיינט ואז יופתעו, בעתיד הזה לא יהיה ג’ון קונור שיציל את האנושות וכל זה בזכות הטרמינטור שנשלח להציל את שרה וידע את כל הפרטים.

  8. ויש עוד תאוריה: מי ששלח את המחסל להציל את שרה זה ג’ון קונר משליחות קטלנית 4 שחי בקו זמן נפרד ויודע את העתיד לבוא ולכן משנה את העבר כדי לשנות את העתיד.

  9. עידכון :
    לאור כישלונו בקופות של “בשליחות קטלנית 5 ” שגם נקטל בידי המבקרים ( לרוב בצורה יותר ארסית ממה שאני עשיתי כאן למעלה),בוטלו שני החלקים הנוספים שהיו אמורים להיות בטרילוגיה.
    עם זאת ארנולד שוורצנגר הכוכב הזקן שיש לו אינטרס שהסדרה הזאת תמשיך מדווח לאחרונה שהוא בשיחות עם ג’מס קמרון הבמאי והיוצר המקורי של הסדרה על הסרט הבא. “שלא ” יהיה לו שום קשר לסרט החמישי בסדרה שבו דנו למעלה.
    השיחות האלו הן חיוניות מאחר שבשנת 2019 הזכויות לעשיית כל סרט נוסף על הטרמינטור יחזרו לידיו של ג’ימס קמרון ומכאן ואילך הוא יוכל לעשות בהם כרצונו.
    אני מקווה שקמרון יבין שאין טעם יותר לעשות סרט נוסף על מסע בזמן של טרמינטורים והפרדוקסים הנובעים מכך. ,כל הרעיון הזה מוצה מעל ומעבר ואין מה לעשות איתו יותר. ויתמקד במאבק בין אנשים ומכונות כמו שתואר בסרט הרביעי שהוא נושא שבהחלט עומד על סדר היום שלנו בשנת 2017 .
    . אם יש עתיד כל שהוא לסדרה הזאת אז לדעתי הוא רק בכיוון הזה.

  10. ראו את ההודעה על כך כאן :
    http://www.denofgeek.com/uk/movies/terminator-6/49609/terminator-6-arnold-schwarzenegger-confirms-his-return
    Terminator 6: Arnold Schwarzenegger confirms his return
    Arnold Schwarzenegger will return for Terminator 6, he confirms…

    NEWS
    Simon Brew
    May 22, 2017
    FACEBOOK
    J
    22 COMMENTS
    Earlier this year, there was a bit of confusion over the fate of Terminator 6. Paramount removed Terminator: Genisys 2 from its release slate, as plans for a trilogy of films around that particular venture were shelved. No surprise there. Then it was revealed that a new film was being developed, with James Cameron back involved, albeit not directing (he has about 18 Avatar movies, give or take, to shoot). Instead, Deadpool’s Tim Miller was recruited to take on directing duties.

    But then came a story that Terminator 6 had been cancelled. This was swiftly followed by producer David Ellison teasing that actually, a big announcement was coming, that would be “the continuation of what fans really wanted since T2”.

    Still, though, there was some confusion as to whether Arnold Schwarzenegger would be involved, or whether his days with the franchise were over.

    Arnold Schwarzenegger confirms he’ll be back for ‘Terminator 5’

    Arnold Schwarzenegger confirms he’ll be back for ‘Terminator 5’video playing20/03/17Arnold Schwarzenegger’s Terminator 6 Has Reportedly Been Canceled
    Turns out that Arnie is still intending to return. Again. In a new interview with Screen, Schwarzenegger confirmed that the film was still happening, and that he’ll definitely be involved in it. “It is back”, he said. “It is moving forward”, adding that James Cameron “has some good ideas of how to continue with the franchise. I will be in the movie”.

    When the movie will appear remains to be seen. As we hear more, we’ll pass the information your way.

  11. ב-25 באוגוסט 2017 תעלה בארה”ב גירסה חדשה 3 מימדית של הסרט שליחות קטלנית 2 הטוב בסרטי הסדרה שבוים בידי קמרון.
    יש בתאריך אגב משהו אירוני שאולי אינו מכוון ,שהרי ב-28 לאוגוסט 2017 אמור על פי “שליחות קטלנית 5″ להתחיל התהליך שיביא בתוך כמה ימים ל”יום הדין ” החדש של סקיינט על האנושות.אבל לזה נראה שאיש כבר אינו מתייחס.
    אבל חבל שלא חיכו רק עוד שלושה ימים כדי להיות בסינכרוניזציה מושלמת עם הסרט החמישי ואירועיו….
    הנה המקדימון לגירסה הזאת של הסרט :

  12. ה-29 באוגוסט 2017 היגיע ,”יום הדין ” שבו מחשב העל סקיינט מתעורר למודעות ומשתלט על העולם על פי הסרט “שליחות קטלנית 5″ לפחות.
    האם זה אפשרי גם בעולם האמיתי היום שאינטליגנציה מלאכותית תתעורר לפתע פתאום ותאיים עלינו ?

    היום שבו התעורר סקיינט ”

    https://www.yekum.org/2017/08/%D7%94%D7%99%D7%95%D7%9D-%D7%A9%D7%91%D7%95-%D7%9E%D7%97%D7%A9%D7%91-%D7%94%D7%A2%D7%9C-%D7%A1%D7%A7%D7%99%D7%99%D7%A0%D7%98%D7%94%D7%AA%D7%A2%D7%95%D7%A8%D7%A8-%D7%94%D7%90%D7%9D-%D7%94%D7%92/

  13. עידכון מהבמאי ג’מס קאמרון מי שיצר את סדרת סרטי “שליחות קטלני”ת והוא יפיק את הסרט הבא בסדרה ( לאחר שהקודמים נכשלו ).יש כבר תסריט ,ארנולד שוורצנגר יופיע כמובן כנראה הפעם בתפקיד האיש האמיתי שהטרמינטורים השונים מבוססים עליו. גם השחקנית המקורית המבוגרת לינדה המילטון תחזור (!) אם כי דיווחו לנו על מותה בסרט השלישי שקמרון לא היה מעורב בו.

    ככל הנראה מהדברים הסרט החדש ייתייחס רק לשני הסרטים הראשונים המפורסמים והמוצלחים בסדרה שקמרון ביים השאר שנוצרו בידי אנשים אחרים כאילו לא היו קיימים.
    וכך הוא יפיק את הסרט בשנת 2018 ( הזמן שבו לפי הסרט הרביעי בסדרה מתקיימת מלחמה בין בני אדם ומכונות ) .הסרט אמור לצאת למסכים בשנת 2019.
    יש להניח שאם אכן כך יהיה הוא כבר יתייחס לעשור הבא של 2020 ואילך שבסיומו גם בסרטים הראשונים בשנת 2029 מתחולל המאבק הסופי בין בני אדם ומכונות.

  14. נובמבר 2019 בארבע וחצי באולם הקולנוע רב חן בתל אביב בהקרנת הסרט שליחות קטלנית 6 בכיכובו של שוורצנגר הזדעזעתי לגלות שיש רק עוד שלושה אנשים באולם חוץ ממני.ואחד מהם נטש באמצע הסרט.נכון המקדימון לסרט מלחמת הכוכבים הבא שהוקרן שם היה המשעמם ביותר שצפיתי בימי חיי אבל הסרט עצמו לא היה כל כך גרוע.רק צפוי לחלוטין בכל שנייה שלו .שוורצנגר בסרט נראה משועמם לחלוטין למרות שהוא מופיע רק מהאמצע.תחושת השעמום הזאת בהחלט עוברת לצופים. לא נראה לי שיהיו סרטים נוספים בסדרה זאת.
    כל מה שכתוב בביקורת למעלה לגבי הסרט החמישי תקף בה במידה לגבי הסרט השישי בסדרה ואין מה להוסיף בעניין.

  15. אגב הסרט ה-4, שהיה לו פוטנציאל ניכר (כולל שיחה עם סקיינט עצמה) – עובד לטרילוגיית ספרים, כנראה אולי לפי הרעיון המקורי, שהיה אמור להתפרש על 3 סרטים.

    החמישי כשל גם בזכות ליהוק קלוש במיוחד. אבל דומה שהוא כיסה את ההשקעה יותר מהחדש, שהולך להיות הפסד רציני לאולפן…

  16. יובל ווליס כותב בפייסבוק :”אגב המקור האפשרי שגילית לסרט הראשון, בסיפור הקצר של פ.ק. דיק – אירוני שקאמרון הבמאי (ומפיק הסרט ה-6, שלא היה מעורב ב-3 עד 5), יצר לפני שנתיים סידרה תיעודית מושקעת על המד”ב, שבה ראיין כמה במאים ידועים (כמו לוקאס)…
    כמו שציינת, היעדרו של דיק מנע תביעה, שלא כמו ואן-ווגט ו’הנוסע השמיני’ (למעשה הגירסה הקודמת שלו ‘דארק סטאר’) שקיבל משהו בתביעה שנסגרה מחוץ לביהמ”ש, או אליסון עם שני סרטים אחרים (לפחות).
    במקרה של הסרט הזה (ה-6), הסתבר שנערך פאנל עם 4 סופרי מד”ב (סטיבנסון, אשר, עוד) לסייע למצוא רעיונות מעניינים (אגב הרעיון להיעזר בסופרי מד”ב כך, הופיע בסידרה ‘אודיסאה 5’ הזכורה לטוב, ואולי רמז על דבר אמיתי); אם כי את הרעיון העקום יותר של הסרט, שמובא בדקות הראשונות שלו, הביא קאמרון בעצמו שאולי הפעם איבד את הראש סופית.”

  17. אני מצאתי את הדקה המעניינת ביותר בסרט מספר 6 כולו בניסיון התקשורת בין הטרמינטור מהעתיד החדש בין הטרמינאטור לשעבר ( שוורצנגר ) שבו הוא מציע שהם ישתפו פעולה למרות שהם בכלל מקווי זמן שונים לגמרי. והתשובה של שוורצנגר “אני באתי מעתיד כמו שלך ..והוא נכשל ” ובזה מסתכם כנראה המסר של הסרט כולו. .עלה בדעתי שזה דווקא היה יכול להיות מעניין לראות קונפליקט או נסיון לתקשורת בין הטרמינטור החדש הנוכחי ובין הטרמינטור הנוזלי מסרט מספר 2 או הטרמינטורית הכל יכולה מסרט מספר 3…אבל זה למען האמת יותר מידי קומיקסי. בבחינת לראות מי באמת יותר חזק והבלים מאין אלה, משהו מנשמת חובב הקומיקס הפרימיטיבי שעוד נשארה בי. אבל זה לא מתאים לסרט אינטיליגנטי היום.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

9 − שש =