חגית בת-אליעזר, שגרירת יקום תרבות לאירועים, ממליצה על

להקת “קמע” במופע “Legends”

הכרתי את להקת המחול “קמע” לראשונה ב-4.7.2022 במופע המצוין “זעם“, משנת 2021, מאת תמיר גינץ, המנהל האומנותי והכוריאוגרף של הלהקה.
מאז 3.3.2022 הלהקה מעלה את המופע החדש, “Legends”, המורכב מ- 2 עבודות של הכוריאוגרפים הבינלאומיים, מהמצליחים והמוערכים ביותר בעולם כיום, מרקו גקה (גרמניה) ויוהאן אינגר (שוודיה), יוצרים קבועים בתיאטרון המחול ההולנדי (NDT), ובלהקות מהמובילות בעולם.
“עור דק” THIN SKIN מאת מרקו גקה, אשר נבחר על ידי ארגון מבקרי המחול של אירופה ככוריאוגרף השנה, הוא מחווה לאייקון הרוק-פאנק, המלחינה והמבצעת פאטי סמית, אותה שומעים שרה ומדקלמת לאורך המופע. שפת התנועה הייחודית של הרקדנים והרקדניות מתמקדת בפלג הגוף העליון, העוטה בגד דק, צמוד, בצבע גוף, מעוטר בקעקועים, המעוצב ע”י מרקו גקה עצמו. המופע מורכב בעיקר מקטעי סולו ומקטעי זוגות. הבגד הדק מבליט את שרירי פלג הגוף העליון בתנועות מגוונות, יצירתיות, מלאות תנופה הדורה, והן ממש שיר הלל ליפי גוף האדם.

מתוך המופע ״עור דק״ מזכה כפיר בולוטין
מתוך היצירה ״עור דק״ מזכה כפיר בולוטין

ביצירה “כלבי הגשם” RAIN DOGS מאת יוהאן אינגר, הרקדנים נעים על הבמה בקבוצות גדולות, לצלילי טום וויטס מהאלבום באותו השם שהיווה השראה ליצירה. ניכר שהכוריאוגרף חוקר ביצירה יחסים, זהות, ומגדר. הרקדנים לובשים חליפות מחויטות, והרקדניות – שמלות מגוונות, בצבעים ובהדפסים שונים. גם כאן התלבושות הן מעשי ידיו של הכוריאוגרף עצמו. לקראת סוף היצירה התלבושות מתחלפות: הרקדניות נכנסות לחליפות גבריות, והרקדנים עוטים שמלות הנראות כמו אלה של הרקדניות, במידות מתאימות לגודל גופם. בזמן החילופים האלה פני הרקדנים זורחים בחיוך שובב של שבירת מוסכמות.

מתוך היצירה ״כלבי הגשם״. מזכה כפיר בולוטין
מתוך היצירה ״כלבי הגשם״. מזכה כפיר בולוטין

המופע הכפול הזה הוא הישג גדול של להקת המחול “קמע” הבאר-שבעית, ומבסס את מעמדה כבית לרפרטואר בינלאומי, לצד יצירותיו של תמיר גינץ הכוריאוגרף והמנהל האומנותי.

הפוסט הקודםפילם גודאר: מחשבות על ושל ז’אן לוק גודאר
הפוסט הבאאתחול של שנה וחשבון הנפש: אנתולוגיית שירים לראש השנה – השיר השבועי של ד”ר אילן ברקוביץ’
בוגרת האוניברסיטה העברית במתמטיקה ומדעי המחשב, ומוסמכת הטכניון במתמטיקה. עובדת בתעשית המחשבים. למדה בסדנאות לשירה בהנחייתם של דליה רביקוביץ, רבקה מרים, ויעקב בסר. פרסמה ארבעה ספרי שירה: "השקת ספינת צפייה" (2008), "התנסויות" (2012), "בעזרת חברים" (2016), "כח משיכה" (2020). מתרגמת שירים מרוסית ומאנגלית, מפרסמת רשימות ביקורת על ספרי שירה, על סרטים, ועל הצגות תיאטרון. יוזמת ומנחה אירועי שירה.
תחומי הענין הספרותיים שלי מאז ילדותי היו מדע בדיוני ופנטזיה, בתחילת המאה ה-21 גיליתי מחדש את הקומיקס, ובפרט את המנגה והאנימה. קיבלתי תואר ד"ר בפיסיקה מאוניברסיטת תל-אביב, בתחום האסטרופיסיקה. אך מאז שנת 2000 אני עוסק בתחום הסביבה, במסגרת בית הספר לסביבה ולמדעי כדור הארץ באוניברסיטת תל-אביב. כמו כן, עבדתי במרכז הבינתחומי לחיזוי טכנולוגי שליד אוניברסיטת תל-אביב המתמחה בעתידנות.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

17 − תשע =