חגית בת-אליעזר, שגרירת יקום תרבות לאירועים, ממליצה על

הביאנלה הים תיכונית הרביעית בחיפה

אנג׳ליקה שר מתוך הביאנלה הרביעית בחיפה
אנג׳ליקה שר מתוך הביאנלה הרביעית בחיפה

בלו-סימיון פיינרו הוא אמן ואוצר, שהציג בתערוכות יחיד במוזיאונים בארץ ובעולם, השתתף בביאנלה בערים מרכזיות, ומכהן כמרצה בכיר במרכז האקדמי ויצו חיפה.
אביטל בר-שי היא אמנית, אוצרת, מעצבת, ואדריכלית, שהציגה בתערוכות יחיד ותערוכות קבוצתיות בארץ ובעולם, ועסקה בפרויקטים במרחב הציבורי.
שני האמנים יזמו ב-2008 את הביאנלה הים תיכונית, ומאז הביאנלה הראשונה ב-2010 בחיפה, הם אוצרים ומנהלים אותה אמנותית.
ב- 6.4.2021 נפתחה בחיפה הביאנלה הרביעית, והיא תימשך עד יוני 2021.

הביאנלה הים-תיכונית הרביעית מתמקדת בסולידריות חברתית בתגובה למשבר הקורונה ולזעזועים שהוא מביא עמו. הביאנלה מתעמקת בתפישת העיר כמרחב ציבורי משותף, ומשמרת מגעים וקשרים בין-אישיים חוצי גבולות, בזמן של מגבלות תנועה וריחוק חברתי.
60 אמנים מעשרות מדינות מציגים את יצירותיהם במושבה הגרמנית בחיפה בויצ”ו – המרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך, ובבתי העסק בשדרות בן גוריון ובסביבתן הקרובה.
ביאנלה, לפי פירוש המלה, היא תערוכה דו-שנתית. מאז 2010 הביאנלה הים-תיכונית נערכה בשנים 2013 ו-2017 בלבד. ולמה לא לעיתים קרובות יותר? התשובה פשוטה: העדר תקציב. אך השנה המארגנים הגו מודל עסקי מיוחד, שאיפשר את קיום התערוכה. על כך דיבר בלו-סימון פיינרו נלהבות בפתיחה החגיגית ב- 6.4.2021 שנערכה בחלל התצוגה של המרכז האקדמי ויצ”ו חיפה. גם השנה מוסדות השלטון המרכזי (הממשלה) ומוסדות השלטון המקומי (העיריה) סרבו לעזור במימון. הישועה באה מגופים פרטיים-מסחריים: בעלי העסקים במושבה הגרמנית דוגמת מסעדות, בתי קפה, בתי מלון, קניון סיטי סנטר, הקונסוליה הצרפתית, וכמובן, המרכז האקדמי ויצ”ו, הגישו מימון, ואת הקירות לתצוגת עבודות האמנות, וזכו בתנועה ערה של הלקוחות לאחר שנת החורף של הקורונה.
המודל העסקי הזה, המוצלח, תואם גם את הלך הרוח החדש באמנות: היא יוצאת מאולמות התצוגה המוזיאליים אל המרחבים הציבוריים והמסחריים של העיר, ומתקרבת אל התושבים.
שמתי לב לעוד חידוש. על קירות התצוגה תלויים תמונות ומסכים לסירוגין. מיצגי וידאו ארט תופסים חלק הולך וגדל בתערוכות אמנות, ומושכים את תשומת לבם של המבקרים, אשר מקבלים רצף של תמונות ולא רק אחת, מופע אור-קולי של ממש. הדבר גם נוח ליוצרים, כפי שהסביר לי בלו-סימיון פיינרו: אין צורך בסידורי אחסון ושינוע, היצירה מגיעה תוך שניות במייל, והיא שלמה ונשמרת לאורך זמן. אחד המייצגים בביאנלה הוא סרטו החדש של עמוס גיתאי “עמוס”, על פי הספר התנ”כי, בהקרנת הבכורה שלו בתערוכה.

גמל2 מתוך הביאנלה הרביעית בחיפה
גמל2 מתוך הביאנלה הרביעית בחיפה
הפוסט הקודם״צוותרבות״ בצוותא
הפוסט הבאתאים -ערן הדס
בוגרת האוניברסיטה העברית במתמטיקה ומדעי המחשב, ומוסמכת הטכניון במתמטיקה. עובדת בתעשית המחשבים. למדה בסדנאות לשירה בהנחייתם של דליה רביקוביץ, רבקה מרים, ויעקב בסר. פרסמה ארבעה ספרי שירה: "השקת ספינת צפייה" (2008), "התנסויות" (2012), "בעזרת חברים" (2016), "כח משיכה" (2020). מתרגמת שירים מרוסית ומאנגלית, מפרסמת רשימות ביקורת על ספרי שירה, על סרטים, ועל הצגות תיאטרון. יוזמת ומנחה אירועי שירה.
תחומי הענין הספרותיים שלי מאז ילדותי היו מדע בדיוני ופנטזיה, בתחילת המאה ה-21 גיליתי מחדש את הקומיקס, ובפרט את המנגה והאנימה. קיבלתי תואר ד"ר בפיסיקה מאוניברסיטת תל-אביב, בתחום האסטרופיסיקה. אך מאז שנת 2000 אני עוסק בתחום הסביבה, במסגרת בית הספר לסביבה ולמדעי כדור הארץ באוניברסיטת תל-אביב. כמו כן, עבדתי במרכז הבינתחומי לחיזוי טכנולוגי שליד אוניברסיטת תל-אביב המתמחה בעתידנות.

תגובה אחת

  1. רצף של מילים לא רק אחת, אשר חקוקות בסלע ובמעמקי התודעה.
    תודה על הסיקור היוצא גבולות

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

2 × חמש =