ד״ר אליהו בורוכוב ממליץ על

הספר “משלים פילוסופיים לילדים”

משלים פילוסופיים לילדים
משלים פילוסופיים לילדים

אני מבקש להמליץ על הספר “משלים פילוסופיים לילדים” מאת מישל פיקמל, תרגם מצרפתית ראובן מידן, הוצאת ספרים “אחוזת בית”.
הספר איננו עוסק בתיאוריות פילוסופיות מעמיקות על מהות העולם או על יסודות תורת ההיגיון. במקום זאת הוא מכיל קרוב ל-50 סיפורים מלוקטים ממקורות רבים ומגוונים: ערבים, פרסים, הודים (כמו הבודהא), יפנים מאסכולת זן, יוונים ורומאים (כמו אפלטון והורציוס), וגם ממשיל המשלים הצרפתי לה פונטיין.
לרוב הסיפורים יש מוסר השכל בנושאים כמו יתרונות הסבלנות, הימנעות מכעס ומריבות, הסתפקות במועט, שמירה על החופש, וכדומה.
חלק מהסיפורים מעוררים שאלות לא פחות מתשובות, ואחדים מלמדים שלא בכל מקרה ומקרה יש אבחנה מוחלטת בין טוב ורע, ולפעמים הטוב והרע משולבים זה בזה. במילים אחרות “למטבע יש שני צדדים”. אחרי כל סיפור המחבר הוסיף קטע קצר, שמופרד בצורה בולטת מן הסיפור, ובו דיון קצר בשאלות שהסיפור מעורר או בלקח מהסיפור.
הספר מתאים מאוד לאבא ולסבא, לאמא ולסבתא, שרוצים להקריא לילדים או לנכדים סיפור קצר ויפה שאפשר ללמוד ממנו לקח.
הספר מתאים גם לילדים יותר מבוגרים עד גיל 120 שמחבבים סיפורים קצרים.

הפוסט הקודםיום בחייו של חייל בודד
הפוסט הבאהזום כמשל
גמלאי.  (Ph.D ( Johns Hopkins. היה פרופסור לכלכלה בארה״ב. לימד באוניברסיטאות בישראל. מחבר הספר "כלכלת השלטון המקומי", בהוצאת האוניברסיטה הפתוחה (2002), ועשרות מאמרים מקצועיים. יועץ כלכלי למשרדי ממשלה, רשויות מקומיות, וחברות כלכליות. מאז שהפסקתי ללמד, אני לומד היסטוריה של עם ישראל בתקופה העתיקה, תוך התמקדות בתקופת בית שני, תקופת המשנה, והתלמוד.
תחומי הענין הספרותיים שלי מאז ילדותי היו מדע בדיוני ופנטזיה, בתחילת המאה ה-21 גיליתי מחדש את הקומיקס, ובפרט את המנגה והאנימה. קיבלתי תואר ד"ר בפיסיקה מאוניברסיטת תל-אביב, בתחום האסטרופיסיקה. אך מאז שנת 2000 אני עוסק בתחום הסביבה, במסגרת בית הספר לסביבה ולמדעי כדור הארץ באוניברסיטת תל-אביב. כמו כן, עבדתי במרכז הבינתחומי לחיזוי טכנולוגי שליד אוניברסיטת תל-אביב המתמחה בעתידנות.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

אחד + תשע =