ד״ר ניסים כץ, עורך הפרוזה של יקום תרבות, ממליץ על

הסרט “ג’ודי – מעבר לקשת

רנה זלווגר בסרט ג׳ודי מעבר לקשת
רנה זלווגר בסרט ״ג’ודי מעבר לקשת״ באדיבות סרטי נחשון ורד קייפ

מככבת בסרט רנה זלווגר, והבימאי הוא רופרט גולד. נתחיל מהסוף: זהו סרט מרגש, מבדר, וכואב, המספר את הסיפור של מי שמתפרסם ומצליח בגיל צעיר, ואת המחיר שמשלמים אמנים רבים בחייהם הפרטיים. הסרט מדבר בעיקר על בדידותו של האמן מול משפחתו, חבריו, והקולגות לעבודה, עד אשר האהבה האמיתית הקיימת בחייו של האמן הוא הקהל עצמו. אהבה שהיא חמקמקה ונזילה. אהבה שהיא תלויה בדבר, כי אין דבר יותר הפכפכך מהערצת המונים. אהבה שתוביל לסוף מר. הסרט מזכיר סרטים אחרים, ומצטרף לז’אנר הסרטים שנעשו בשנים האחרונות על אמנים גדולים אחרים כמו “רפסודיה בוהמית” של פרדי מרקורי, ו”רוקטמן” של אלטון ג’ון.
האירועים והדמויות בסרט מבוססים על דמויות אמיתיות ואירועים שהתרחשו. יוצרי הסרט נטלו לעצמם חופש אמנותי לשנות ולהעצים את האירועים ואת הדמויות לצרכים דרמטיים. ג׳ודי, שזכתה לתהילת עולם כדורותי מ”הקוסם מארץ עוץ”, מגיעה להופיע בלונדון אחרי 40 שנות קריירה, במהלכן כבשה לבבות רבים ברחבי העולם. השנינות שלה, החום, ומעל לכל קולה המיוחד ויוצא הדופן, הקסימו מיליונים בעבר. למרות האהבה הגדולה הנ”ל, שנת 1969 הייתה שונה לגמרי עבור הילדה-כוכבת משנות השלושים, שהפכה כוכבת-על בשנות הארבעים והחמישים. ההצעות להופעות ולתפקידים בסרטים הלכו ופחתו, וג’ודי שקעה בחובות, ואף הפסידה את ביתה. בנוסף היא אחרי גירושים, והיא תמיד בחרה לא נכון גברים. בניסיון נואש להרוויח כסף כדי לכלכל את ילדיה הקטנים, הסכימה ג’ודי להיענות להצעה להופיע במשך חמישה שבועות במועדון TALK OF THE TOWN , מועדון לונדוני פופולרי להופעות ובילוי, שהקים האמרגן ברנר דלפונט. כשהיא נקרעת בין הרצון להיות בבית עם ילדיה, לבין הצורך להתפרנס, ולהיות נאהבת. קולה נסדק, אך נוכחותה הדרמטית מורגשת יותר מאי פעם. עם שיריה המוכרים, ביניהם ”אי שם מעבר לקשת” האלמותי, חוגג הסרט את כשרונה האגדי של ג’ודי גרלנד, וכואב את מחיר הצלחתה של מי שהייתה, ובעיני רבים עודנה, אמנית הבמה הגדולה בעולם.
רנה זלווגר מביאה פה בסרט את התפקיד הטוב ביותר בחייה האמנותיים. והסרט מועמד לשני פרסי אוסקר: פרס השחקנית הטובה ביותר ופרס האיפור.

אל תחמיצו.

חגית בת-אליעזר, שגרירת יקום תרבות לאירועים, ממליצה על :

תערוכת ואן-גוך ב״ארנה״ בהרצליה

תערוכת ואן גוך בארנה
תערוכת ואן גוך בארנה

ואן גוך Van Gogh הוא בין הציירים הידועים בעולם, ולאורך השנים יש לו השפעה אדירה על אמנים בכל התחומים: בהשראת חייו וציוריו נכתבו ספרים, שירים, סרטים. בתחילת 2017 הוקרן בארץ סרט אנימציה מיוחד על חיי ואן גוך, שכולו צויר בסגנונו של האמן, וכתבתי עליו ביקורת ביקום תרבות.

עבודותיו של ואן גוך – 2000 ציורים, איורים, רישומים – מוצגות במוזיאונים רבים בעולם, ומסבות הנאה לקהל צרכני תרבות רחב. עכשיו מכלול יצירתו של האמן מוגש לכל המשפחה בתערוכה נודדת, אשר עד אפריל 2020 ממוקמת במתחם ארנה בהרצליה.

תתארו לכם אולם מלבני גדול, שעל כל קירותיו, ברצף, מוקרנים דימויים של ציורים וקטעי אנימציה בהשראת חייו ויצירתו של האמן, כתובות עם דברי ההגות שלו, הלקוחים ממאות המכתבים שכתב, בעיקר לאחיו הצעיר תיאו, ועל רצפת האולם מפוזרים כסאות נוח, שטיחונים, וכרים, עליהם מתרווחים צופים מכל הגילים, לעיתים משפחות שלמות. אבל בעצם, אל תתארו לכם, אלא תבואו. זה ממש תענוג. סבב ההקרנה נמשך כחצי שעה. חוויתי לפחות 2 סבבים, ואפשר הרבה יותר. יש גם חדר מציאות מדומה, בו אפשר לראות בתלת ממד יום טוב בחייו של ואן גוך, כשהוא יוצא מחדרו המצויר לסביבה החקלאית של דרום צרפת, ומצייר את השדות בצהוב בתחילת הטיול, ואת ה- starry starry night בכחול עמוק בסופו.

הפוסט הקודםהמשוררים הם מרפאים עתידיים של כל חברה נתונה: ראיון עם המשורר התורכי מסוט סנול
הפוסט הבאלדובב את מי ששותק: הרהורים על ספר שיריה של ענת גרי-לקריף “שומעים את צעדיך”
מבקר ספרות וכותב טורי דעה בוואלה ובגרוזלם פוסט בין השנים 2007 ל-2009. מרצה לתקשורת, בתחומי ההתמחות : מדיה ושינוי חברתי, מדיה ומיעוטים.
בוגרת האוניברסיטה העברית במתמטיקה ומדעי המחשב, ומוסמכת הטכניון במתמטיקה. עובדת בתעשית המחשבים. למדה בסדנאות לשירה בהנחייתם של דליה רביקוביץ, רבקה מרים, ויעקב בסר. פרסמה ארבעה ספרי שירה: "השקת ספינת צפייה" (2008), "התנסויות" (2012), "בעזרת חברים" (2016), "כח משיכה" (2020). מתרגמת שירים מרוסית ומאנגלית, מפרסמת רשימות ביקורת על ספרי שירה, על סרטים, ועל הצגות תיאטרון. יוזמת ומנחה אירועי שירה.
תחומי הענין הספרותיים שלי מאז ילדותי היו מדע בדיוני ופנטזיה, בתחילת המאה ה-21 גיליתי מחדש את הקומיקס, ובפרט את המנגה והאנימה. קיבלתי תואר ד"ר בפיסיקה מאוניברסיטת תל-אביב, בתחום האסטרופיסיקה. אך מאז שנת 2000 אני עוסק בתחום הסביבה, במסגרת בית הספר לסביבה ולמדעי כדור הארץ באוניברסיטת תל-אביב. כמו כן, עבדתי במרכז הבינתחומי לחיזוי טכנולוגי שליד אוניברסיטת תל-אביב המתמחה בעתידנות.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

17 − 5 =