ד״ר ניסים כץ, עורך הפרוזה של יקום תרבות, ממליץ על

הסרט “היום שאחרי לכתי” (במאי: נמרוד אלדר)

הסרט ״היום שאחרי לכתי״ צילום - איתי מרום
הסרט ״היום שאחרי לכתי״ צילום – איתי מרום

זהו סרט מרגש, עדין, וחכם, על אובדן, משפחתיות, וקשר בין הורים לילדיהם. הסרט שופע בדימויים חזקים, בשתיקות מרגשות, ובעיקר הוא סרט שלא מאכיל את הצופים שלו בכפית, אלא דורש מהם לחשוב מה הם רואים מעבר למה שנראה על המסך. במידה מסוימת זהו סרט פרוידיאני, משום שכל הזמן בסרט יש את התת מודע והמודע של הגיבורים, שמצטלבים לאורכו. קל וחומר כשהוא דן בתמות של יחסי האב ובתו, מוות, משמעות החיים, ואובדנות. זהו גם סרט על תקשורת בינאישית בתוך המשפחה. הסרט מראה כל הזמן איך חוסר בתקשורת בין אנשים יכול להוביל למקומות איומים ונוראיים, וכמה חשוב לדבר על הדברים בתוך המשפחה ולא להדחיק. בקיצור פרויד היה עושה מהסרט מטעמים.
אז מה מסופר פה? “היום שאחרי לכתי” עוקב אחר אב חד הורי בגיל העמידה, המתמודד עם רצונה של בתו המתבגרת לשים קץ לחייה. יורם (מנשה נוי המצוין) הוא וטרינר תל אביבי, אב חד הורי, שנאלץ לבחון מחדש את יחסיו עם העולם ועם בתו המתבגרת, רוני (זוהר מידן), לאחר שזו מנסה לשים קץ לחייה. הוא מחליט לקחת אותה לטיול בדרום הארץ, לביקור אצל משפחת אמה. הניסיון הגמלוני של האב למצוא עבור בתו משמעות וטעם לחיים, חושף את העובדה כי המסע הזה הכרחי בעיקר עבורו. על רקע נופי המדבר הקדום, המקיף את ים המוות, לצד בולעני ענק ואדמה פצועה, עוברים השניים תהליך משותף של גילוי עצמי והדדי, המשיב אותם אחד אל השני, ומחזיר אותם הביתה.
זו סרט הביכורים של הבמאי והתסריטאי נמרוד אלדר, בהפקה של איתן מנצורי, ספירו סרטים, ויונייטד קינג, הוקרן בפרמיירה עולמית בפסטיבל הקולנוע בברלין, ולאחר מכן השתתף ביותר מ-30 פסטיבלים בינלאומיים, וזכה בפרסים ושבחים. בנוסף, ענקית הטלוויזיה האמריקאית HBO רכשה את זכויות השידור של הסרט, ותשדר אותו למנוייה במקביל לעלייתו למסכים בישראל. לכו לראות.

חגית בת-אליעזר, שגרירת יקום תרבות לאירועים, ממליצה על

אירועי “רופאים על הבר”

רופאים על הבר
אירועי ״רופאים על הבר״

ביום שלישי ה-11 בפברואר התקיימו בחיפה אירועי “רופאים על הבר” ביוזמתו של המרכז הרפואי “בני ציון”, שמעבר למתן טיפול רפואי במתקניו, שואף להיות מעורב בקהילה ובמערכת הבריאות בכללה. בשעה 20:00 הגיעו ל-11 ברים ברחבי העיר רופאים מומחים מ”בני ציון” לשיחות מרתקות עם תושבי העיר חיפה בנושאים רפואיים שונים: כיצד לטפל בסוכרת, חדשנות בגנטיקה וברדיולוגיה, חידושים בגינקולוגיה ובכירורגיה פלסטית, השפעות ההיפנוזה על הטיפול בחולה, טיפול בריטלין, ועוד.

אני הייתי במינה-בר בעיר התחתית ב”הכל בראש” – הרצאתם של הנוירולוגים פרופ’ בועז וולר וד”ר מיה גרטי אופיר על טרשת נפוצה. הרופאים הציגו את תסמיניה הרבים של המחלה ואת דרכי הטיפול בה, בעזרת מצגת נגישה, וגישה פתוחה לשאלות הקהל. זאת מחלה אוטואימונית, בה מופחת ציפוי המיאלין של שלוחות העצבים במוח, וכתוצאה מכך נפגעים תפקודים עצביים של האדם, בעיקר אלה המוטוריים, אך גם השליטה על מערכות שונות בגוף. המחלה לא שומרת על איזון מגדרי: נשים חולות הרבה יותר, ביחס של 3:1, ואפילו צעירות בגיל הפריון. לטיפול במחלה הכרונית מתגייסים גורמים רפואיים שונים: נוירולוגים, פיזיותרפיסטים, דיאטנים. כולם יחד מעכבים את התקדמות המחלה ומשפרים את איכות חייהם של החולים.

זהו האירוע השנתי השני של המרכז הרפואי “בני ציון”. הראשון התקיים ב- 24.6.2019. בשנה הבאה בחיפה הבריאה!

חגית ממליצה גם על

פסטיבל המוזיקה ״מוסטונן פסט״

מוסטונן פסט
מוסטונן פסט

זהו פסטיבל מוזיקה אסטוני-ישראלי, המתקיים בתל אביב בין 12 לפברואר לבין 1 במרץ. הפסטיבל כולל 20 קונצרטים בתל אביב, ירושלים, חיפה, ומקומות נוספים בארץ. הפסטיבל הפך למסורת, וזו כבר הפעם השביעית שלו. הוא נקרא על שמו של אנדרס מוסטונן – כנר ומנצח אסטוני, מנהיג הפסטיבל, המתגורר בטאלין ובתל אביב חליפות.

בקונצרט הפתיחה, שנערך ביום רביעי 12.2.2020 באולם רקאנטי במוזיאון תל אביב לאומנות, מוסטונן בכינור, צוות נגנים אסטוניים וישראלים, והזמרת הבינלאומית רוני גנוסר, ביצעו את וריאציות גולדברג מאת באך ברוח הג’אז החביבה והשובבה.

ראוי לציון מופע ג’אז נוסף של רוני גנוסר עם רביעיית נגנים אסטוניים, ארט ג’אז קוורטט עם מוסטונן בראשם, שיתקיים הערב – 14.2.2020, ביום האהבה valentine’s day בשעה 22:00 בבית היוצר בנמל תל אביב.

הפוסט הקודםהאם עוד יש צורך באצבעוני? ראיון עם רמי שיר
הפוסט הבאלראות את אפריקה ולמות :מגיפת האבולה ומגפות מודרניות אחרות – לרגל התפרצות וירוס הקורונה
מבקר ספרות וכותב טורי דעה בוואלה ובגרוזלם פוסט בין השנים 2007 ל-2009. מרצה לתקשורת, בתחומי ההתמחות : מדיה ושינוי חברתי, מדיה ומיעוטים.
בוגרת האוניברסיטה העברית במתמטיקה ומדעי המחשב, ומוסמכת הטכניון במתמטיקה. עובדת בתעשית המחשבים. למדה בסדנאות לשירה בהנחייתם של דליה רביקוביץ, רבקה מרים, ויעקב בסר. פרסמה ארבעה ספרי שירה: "השקת ספינת צפייה" (2008), "התנסויות" (2012), "בעזרת חברים" (2016), "כח משיכה" (2020). מתרגמת שירים מרוסית ומאנגלית, מפרסמת רשימות ביקורת על ספרי שירה, על סרטים, ועל הצגות תיאטרון. יוזמת ומנחה אירועי שירה.
תחומי הענין הספרותיים שלי מאז ילדותי היו מדע בדיוני ופנטזיה, בתחילת המאה ה-21 גיליתי מחדש את הקומיקס, ובפרט את המנגה והאנימה. קיבלתי תואר ד"ר בפיסיקה מאוניברסיטת תל-אביב, בתחום האסטרופיסיקה. אך מאז שנת 2000 אני עוסק בתחום הסביבה, במסגרת בית הספר לסביבה ולמדעי כדור הארץ באוניברסיטת תל-אביב. כמו כן, עבדתי במרכז הבינתחומי לחיזוי טכנולוגי שליד אוניברסיטת תל-אביב המתמחה בעתידנות.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

4 × חמש =