חגית בת־אליעזר, שגרירת ‘יקום תרבות’ לאירועים, ממליצה על

הפילהרמונית בג’ינס

מדובר בסדרה של שישה קונצרטים בביצוע התזמורת הפילהרמונית הישראלית, שמתקיימת בהיכל התרבות ע”ש צ’רלס ברונפמן בתל אביב, בימי חמישי בשעה 22:00, בהנחיית אישיות ידועה. המקדימים זוכים לבירה וחטיפים על חשבון הבית, ומוזיקת ריקודים קלה בחלל הכניסה.

ב־21 ליוני 2018 נערך הקונצרט החמישי בסדרה, בהנחיית השחקן והמוזיקאי אלון נוימן, בניצוחו של וסילי פטרנקו. המנצח ממוצא רוסי, שמתגורר באנגליה, ומשמש כמנצח הראשי של התזמורת הפילהרמונית המלכותית של ליברפול.

התכנית כללה שתי יצירות של בטהובן. בראשונה – הקונצ’רטו המשולש – חברו יחד שלושה סולנים מעולים: רנו קפוסון הצרפתי בכינור; קיאן סולטני, האוסטרי ממוצא אירני, בצ’לו; ובפסנתר להב שני, המאסטרו המיועד של הפילהרמונית לאחר עידן זובין מהטה.

הייתה אווירה של שגב: בערבו של היום הארוך בשנה, החמים, התל אביבי, על במת אולם קונצרטים מלא של למעלה מאלפיים מקומות ישיבה, נפגשו גדולי הנגנים מהעולם, והשתלבו בקונצ’רטו המלודי והאופטימי – בדו מז’ור – של המלחין הדגול, תחת חופת זרועותיו של וסילי פטרנקו התמיר, הלבוש במכנסי ג’ינס בהירים ובחולצת פסים.

לפני ביצוע הסימפוניה החמישית דיבר וסילי פטרנקו על היצירה, על ארבעת תווי פתיחתה “קצר־קצר־קצר־ארוך” המפורסמים, המדמים את נקישות הגורל, אותם שמע המלחין ממקורו של נקר וינאי.

להב שני, המנצח והפסנתרן, מנגן גם בקונטרבס. הוא הצטרף לתזמורת כאחד מנגני קונטרבס לביצוע הסימפוניה החמישית תחת ניצוחו הנמרץ של וסילי פטרנקו.

הקונצרט השישי – האחרון בסדרה – יתקיים ביום חמישי 19 ביולי 2018 בשעה 22:00 ויככב בו הפסנתרן האוסטרי רודולף בוכבינדר.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

19 − 2 =