חגית בת-אליעזר, שגרירת “יקום תרבות” לאירועים ממליצה על שני סרטים:

הסרט ״מא מא״, והסרט ״חטאים קטנים״.

מא מא הוא סרט קולנוע בכיכובה של פנלופה קרוז ובהפקתה, שזכה להמלצות הצופים באתר seret. לפניכם ביקורת שלילית – אך מנומקת.
יותר מדי מכות בריאותיות נוחתות על הדמויות הראשיות. הדבר מצער, אך לא מעניין. אין מי שאשם בכך. הסטטיסטיקה מוזכרת לא פעם במהלך הסרט, אך אין היא אויב שאיתו אפשר להתמודד, ואולי אף לנצח – אם לא במערכה כולה, אז לפחות בקרב.
העלילה אטית, הספרדים משחקים כדורגל ומנצחים, בתי החולים מצוחצחים ומטופחים מדי למי שמכיר את המציאות. ההיריון שמתפתח כמובלעת בריאות בגוף מוכה סרטן, שאותו רוצים להראות ככמעט נס, הוא למעשה אפשרי וטבעי.
מצד אחד מפגין הסרט סופר-ריאליזם – השינויים בגוף האישה ובשיער ראשה בזמן הטיפול הכימותרפי, והיריון פוטוגני בריא, ומצד שני – פנטזיה אורבנית: אידיליה של החיים בצוותא של אישה חילונית עם נוצרי אדוק, מיתון-מחמד ונועם-פיטורין. שלושה גברים דעתניים שיתרמו לחינוכה הרב צדדי של בת יתומה מאם, הזיות על ילדה סיבירית בהירה, כמעט לבקנית על רקע הספרדים השחרחרים, ושיר נדוש, מתקתק וצורם מפיו של גניקולוג-זמר.

אני מצפה מקולנוע, בזכות יכולותיו, להראות לי דבר-מה שלא הכרתי, אף לא דמיינתי, להרחיב את גבולות המציאות, להגביר את מהירות ההתרחשות.
 הסרט “מא מא” לא עשה זאת בשבילי.

דווקא “חטאים קטנים” –  סרט אוסטרלי בבימויו של ג’וש לוסון – ללא כוכבת-על, אך עם שחקנים חביבים, גרם לי הנאה קולנועית. נושא הסרט – מין, אהבה, ומערכות יחסים עם דגש על סטיות שכיחות למדי. הסרט משלב סיפורים של ארבעה זוגות, נוסף על בחורה רווקה שפוגשת בחור בשיחת וידאו, וגם גבר תימהוני חדש שמגיע לשכונה שבה כל אלה גרים. הסיפורים עצמאיים, אך עם זאת יש נגיעות בלתי צפויות ביניהם. בזכות משחקי תפקידים בעצת הפסיכולוג של אחד הזוגות, משולבים בסרט קטעי משחק מול מצלמה, שלהם אמירה ביקורתית-מה על אומנות הקולנוע. גברים אחדים נפצעים ואף נהרגים, הנשים נותרות ללא פגע. המשגלים מצולמים בהומור ובחמלה, והם משתלבים באופן טבעי בעלילה. לסיפורים אחדים סוף טראגי, אחרים עם סוף פתוח. הסרט שנון, נעים לצפייה, והמעברים התכופים בין הסיפורים תורמים לקצביות העלילה.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

שש + תשע עשרה =