מאת חיים מזר

כוכב הלכת מאדים מצוי בימים אלו בקרבה הגדולה ביותר שלו לכדור הארץ מזה שנים. שוב אנו שומעים הצעות ותוכניות לשלוח אליו חללית מאוישת, וויכוחים בנושא האם יש אפשרות לחיים בו, נושא שכנראה לא יוכרע סופית עד שיגיע האדם הראשון למאדים. צילומים שונים שנשלחו מכוכב הלכת מראים על תופעות מוזרות ביותר, תופעות שלא מן הנמנע שמקורן הוא חייזרי.

כך למשל מעידים התצלומים שבוצעו בימים אלו ממש בכוכב הלכת מאדים, על תופעה חריגה מאוד – בסביבה שאין בה שום דבר גיאולוגי הדורש בדיקת כל גרגר חול או כל נקבובית בקרקע, גם לתצורות  שזיהיתי אין מורכבות גיאומטרית.

צילום שנעשה על ידי רכב השטח Opportunity הפועל על המאדים, ב-15 במאי 2016
Opportunity: Panoramic Camera: Sol 4374

http://mars.nasa.gov/mer/gallery/all/1/p/4374/1P516491527ESFCQE1P2365L7M1.HTML

בקצה הרכס מצד ימין  רואים  תצורה כיפתית. הצורה מזכירה את תאי הפיקוד של חלליות אפולו. בחלק מהדופן רואים החזר של אור. החזר האור הוא חלש. מכיוון שלא נמסר באיזו שעה (בשעון המקומי) התצלום נעשה, בשעות הבוקר או אחר הצהריים, אומדן הזמן הוא גס. בתחתית התצורה, על הדופן,  אפשר להבחין בשתי צורות כהות אליפטיות. נראה שמדובר בפתחים.

ואולי מדובר בעיר תת-קרקעית?

כיפה (2) על  המאדים

תצלום זה נעשה גם הוא על  ידי רכב השטח Opportunity הפועל על המאדים. מצלמת הרכב כוונה לעבר גבעה סמוכה. גם  פה, כמו במקומות אחרים, נראים סלעים על הקרקע. על קו הרכס, מעט ימינה מהמרכז, רואים צורה דמוית כיפה. היא נראית בעליל כדבר-מה חריג בנוף המקומי. בהגדלה של מקטע צילום זה, בולטת התצורה הזאת בחריגותה. אור השמש מגיע מימין. החלק הימני מואר באור חזק. במרכז נראה  כתם כהה. גם הוא אמור היה להיות מואר, אלא שאין זה כך. הרושם שמתקבל הוא שמדובר בפתח. מה  יש בפנים – את זאת אי אפשר לדעת.

בהערכה גסה, נראה שגודלו של גוף זה הוא בין 10 ל -20 מטר. לא בטוח שמדובר בדבר טבעי.

http://mars.nasa.gov/mer/gallery/all/1/p/4372/1P516311203ESFCQE1P2364L5M1.JPG

ולסיום, כמה ציורים מאת צייר המדע הבדיוני פרנק פאול, שבהם דמיין בשנות השלושים כיצד יכולים להיראות החיים במאדים:

Art by Frank R. Paul for May 1939Fantastic Adventures, back cover

The 1939 back cover text reads: “We take our readers across space to meet the man from Mars. Alighting from our space ship, wearing a space suit, we greet the Martian who approaches. He is a strange looking individual. He has been evolved much differently than we because Mars is a smaller planet, has less gravity, a thin atmosphere, and extremes of heat and cold. He has large ears to catch sounds weakened by rarefied air. He communicates with his fellows by telepathy, using natural antennae. He is tall, walking with the aid of natural suction-type feet.  He has magnificent lung development, and narrow, light body.  He has retractable eyes and nose, to protect against freezing. His body, besides being protected by scientific garments, is covered with warm fur. Being the most advanced creature in the solar system, he carries an atomic rifle, the result of greater science knowledge.”

ראו עוד תצורות מוזרות במאדים:

הפליטים מכוכב מאדים

האם קיימת עיר תת-קרקעית במאדים?

רכב הנדסי על קרקע המאדים?

תולעי ענק על המאדים

המונוליט שעל המאדים

מסתרי הסלעים שעל המאדים

סיפורים וסרטים על כוכב הלכת מאדים:

ג’ון קרטר על המאדים

פלאש גורדון בעיר מאדים הקסומה

הגברים הם ממאדים ,הנשים גם כן : פרופסור קוואטרמאס וכוכב מאדים

האיש שאיבד את הים: מחשבות על מאדים ועל הסרט “להציל את מרק ווטני”

LOOW-Mars

תגובה אחת

  1. שלום חיים.
    הטבע על כל צורותיו מזמן לנו צורות שונות ומוזרות מה גם שהפלנטות נוצרו מאוסף של “פגיעות” …לכן תמיד ניתן למצוא צורות מוזרות עקב זווית התאורה. בלייה. שינויי טמפ’. רוח. וזרמי מים . לכן אינני ממהר להסיק מסקנות וליחס לגורמים מסוימים… כבר ראינו פרצופים ומבנים שונים גם בכדור הארץ.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

13 − שלוש =