אלי אשד, העורך הראשי של יקום תרבות ממליץ על:

הספר ״סיפורה של מגיפה: היסטוריה שבעל פה של סינדרום היידן״ מאת ג’ון סקאלזי, תרגם: דידי חנוך, הוצאת “טרה”.


ג’ון סקאלזי הוא אחד מסופרי המדע הבדיוני הידועים של ראשית  המאה ה-21. ספרו “מלחמת האדם הזקן”, שהוא מעין “סטאר טראק” למבוגרים, נבחר בסקר כספר המדע הבדיוני הטוב ביותר של המאה ה-21. וזאת, למרות שהמאה נמצאת רק בעשור השני שלה, ומי יודע מה עומד להופיע עוד בעשורים הבאים.
רוב ספריו מתרחשים בעתיד רחוק, שבו המין האנושי יישב את הגלקסיה, אבל לא כך הנובלה שלו שיצאה לאחרונה בהוצאת טרה כספר אלקטרוני, שבה הוא מתאר את העתיד הקרוב מאוד, בעוד כמה עשרות שנים. בעתיד הזה פורצת בכדור הארץ מגיפה שממיתה מיליונים. משהו כמו האבולה, אבל בקנה מידה גדול בהרבה, כגון מגיפת המוות השחור, שבשיאו נטען שהרגה שליש מתושבי אירופה. אבל הספר אינו אפוקליפטי כלל. הוא אינו מתאר את חורבן האנושות, אלא כיצד האנושות ונציגיה -הרופאים, אנשי המדע, והפוליטיקאים (רובם כך נראה אמריקנים) – מצליחים להתמודד לבסוף עם המגיפה ולמצוא דרך להתמודד עם השלכותיה  – אנשים שנשארים כלואים בגופם, אבל… נמצא להם פתרון טכנולוגי.
הספר כתוב כסדרה של רשומות מאת אנשים המתארים את האירועים שהם עצמם היו עדים להם, ועמם התמודדו בעת התפרצות המחלה, את ההתמודדות עמה, ולבסוף את ההתגברות האטית עליה, כאשר לבסוף מה שנחשב בתחילה כשואה שתשמיד את האנושות הופך לעוד מחלה מזיקה שהתגברנו עליה – כמו האיידס, וכמו האבולה.
את הנובלה אפשר לרכוש רק כספר אלקטרוני. מומלץ מאוד לכל מי שאוהבים ספרי מתח רפואיים וספרי מדע בדיוני על העתיד הקרוב, שבהם העולם אינו מושמד.

חגית בת אליעזר, שגרירת “יקום תרבות” באירועים ומופעים בכל רחבי הארץ ממליצה על:

מופעי ספוקן וורד

דיבור רהוט, דחוס, בלתי רכוס, קולח, קודח, מתווכח, שירתי, מחאתי, או כפי שהוא ידוע יותר כ-Poetry slam \ Spoken Word

תחום המחיה של ה- Spoken הולך ומתרחב. רק בחודש שעבר היו האירועים הבאים:

* נועם פרתום בבית ביאליק ובבית היוצר של אקו”ם בסדרת אירועי שירה על חוט תיל.

* אלן פותלס, מאיה האן, יפתח ליבוביץ, אסף שנהב, גלעד בלום ועוד רבים 
בארגונה של דנה ידלין בסדרה של 8 אירועים שבועיים בבית אריאלה (בין 19.11.2015 לבין 7.1.2016).

* עמית אולמן ב- “העיר הזאת” – ראפ בלשי צפוף מתורגם היטב מאנגלית לעברית פראית.

* יונתן קונדה ביומו הראשון של פסטיבל “שער” באירוע קריאת שירה צעירה “על קצה האור” – בלט בקריאה רהוטה ומשוחקת של שירה רצופה מסתבכת ונפתרת.

ובעתיד הקרוב יתקיימו האירועים :
* ביומו האחרון של פסטיבל שער בשבת  12.12  ב- 18:00 – “חגיגה פואטית אינטימית ובועטת של ספוקן-וורד משובח” עם אריק אבר ואלפי גלברד בליווי מוסיקלי של איציק פצצתי.

* סלאמסטיבל – פסטיבל הספוקן-וורד הראשון, בתל אביב בין התאריכים 28.12 –  24.12 כשבין שיאיו: “הטרגדיה של מקבת” הראפית המבריקה בביצועו של תיאטרון האינקובטור הירושלמי תוצג בשבת 26.12 ב- 20:30 בבית מזי”א בירושלים וביום א’  27.12  בשעה 21:00 בתיאטרון צוותא בתל אביב.

כשאקורד הסיום החגיגי: תחרות הסלאם הגדול ביום שני 28.12 במועדון בארבי בתל אביב עם 9 מתחרים מובחרים, כשהמנצח ייצג את ישראל בגראנד סלאם בפריז.

ומה שמשמח אותי בכל זה: העברית על עוצמתה וגמישותה מפרנסת את כל דובריה ואוהביה.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

10 − 6 =