ניסים כץ, עורך מדור הפרוזה של “יקום תרבות” ממליץ על


הסרט משחק באש מאת הבמאי ג’ון וולס.
אמנם המבקרים קטלו את הסרט, אבל אני ממש נהניתי בו ומצאתי אותו עונה בדיוק על שני דברים שאני ממש אוהב: אוכל, סיפור טוב.
ברדלי קופר המצויין משחק שף מהולל ואקסצנטרי שיש לו באמתחתו שני כוכבי משלן, ההורס לעצמו את הקריירה בגלל חולשתו לנשים, סמים ואלכוהול. אחרי התנזרות ארוכה וירידה לביבים, הוא מתכנן את חזרתו לעולם הקולינריה כדי לקבל את הכוכב השלישי. הוא צריך לעבור מסע של היטהרות, גאולה וכפרה עם כל אלו שאכזב בעברו ועכשיו מוכנים לתת לו הזדמנות שנייה. הסרט מהדהד את דמות הגאון הרומנטי ועושה זאת בדרך מרשימה. הפרפקציוניזם והגאונות שלו מביאים אותו למצבי קיצון אבל הוא לומד להסתדר. והאוכל. הו! האוכל נהדר. לכו לראות.

ורד זינגר, עורכת הלשון והסגנון של “יקום תרבות” ממליצה על
הופעה של תמר שם אור.


תמר שם אור היא שחקנית (“קזבלן”, “השיר שלנו”, “גירושים נפלאים”), וזמרת צעירה, מוכשרת, מקורית ומבטיחה. ביום ראשון הקרוב, 15 בנובמבר, היא תופיע באוזןבר תל אביב, במופע להקה חדש של שירים ישראליים מקוריים. ניהול מוזיקלי וגיטרה: יובל וילנר, פסנתר: תמיר לייבוביץ’, קונטרבס: דניאל בן חורין, תופים: שרון פטרובר.

לרכישת כרטיסים מוקדמת

השיר אני אומרת אהבה ששרה תמר שם אור בסדרה “גירושים נפלאים”

חגית בת אליעזר, שגרירת “יקום תרבות” באירועים ומופעים בכל רחבי הארץ ממליצה על:

סרט – “ספקטר“.

הסרט החדש של ג’יימס בונד עולה על המסך הגדול, הרביעי בכיכובו של דניאל קרייג.  ב”גלריה” של  עיתון ה”ארץ” התפרסמה ביום שלישי 10.11 רשימה על הסרט החדש עם המון מספרים של מיליוני דולרים. מה שמעניין אותי – זה לשבת באולם קולנוע גדול של Yes Planet בחברת הרבה אנשים שותפַיי לסקרנות ולציפייה לקסם שקורן מהמסך המרהיב. הסרט מותח במידה הנכונה – הנבלים המרושעים רבים ומגוונים, ג’יימס בונד גובר עליהם בשלומיאליות מסוימת של אנטי גיבור – דבר שמעניק לו אנושיות חיננית, מעוררת ההזדהות. נערתו, בגילומה של השחקנית הצרפתייה לאה סדו, בעלת חן אירופאי קלאסי, מבטא צרפתי רך, נעימה למראה, לא אנורקסית, מצילה את בונד, וניצולה על ידו. הסרט נצפה כאגדה למבוגרים והוא נדרש בנגיעות מדודות לנושא היחסים בין אחים. הפרשנות של “הרישיון להרוג” בתור “הרישיון לא להרוג” באה לידי מימוש בסצנת הסיום של הסרט ובכך מושרית על הצופים אווירת פיוס וביטחון.

אירועי שירה

במוצאי השבת 14.11, יתקיימו בו זמנית שלושה אירועי שירה בכיכובם של ידידיי המשוררים. ראיתי את הגרסאות הקודמות של המופעים ואני שמחה להמליץ עליהם:

ביטמילה – סולו אריק אבר – ב-21:30 בסינקופה בר בחיפה. אריק אבר – קרקסן, מייסד ה”פואטרי סלאם” בישראל, משורר ספוקן וורד, בליווי מוזיקאים יציג את המופע החדש שלו של חגיגת מילים, טקסטים נוקבים והפתעות פואטיות.

ההשקה התל-אביבית של “נעמן” – ספר שיריו הראשון של נדב נוימן תתקיים ב-20:00 ביום טוב קפה, תל אביב. נוסף על קריאת שירי הספר על ידי חבריו רעואל שועלי, נח אנגלהרד, אברהם שמחי, רונה ברנס, רועי כספי, איה אליה, יאיר קוצר, מבטיח נדב פסיכדליה, מיסטיקה, אמנות.

המופע החגיגי לציון שנה של “שירה על חוט תיל” על הבמה יתקיים ב-20:30 בבית היוצר של אקו”ם – בהאנגר 22 בנמל תל אביב. המשוררים נועם פרתום, רוני סומק, אגי משעול, ורון דהן יקראו את שיריהם בליווי הנגנים – יותם חיימוביץ, יקיר בן משה ומייקל בנסון.

בחלקו השני של המופע תתקיים השקת “לעצור את גלי הרדיו” – ספרו השני של יותם חימוביץ.

אתם מוזמנים לבחור אירוע שירה ולהגיע!

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

15 − 8 =