מאת חיים  מזר

פורסם בביטאון המרכז הישראלי לחקר עב”מים,  גיליון מס’ 11, אפריל 1996

בשתי עדויות של מפגשים עם הומואידים (חייזרים דמויי אדם) בעלי ראש גדול, נלווה גם תיאור מפורט לגבי גודל הצוואר שלהם. בתמונה מס’ 1 מתואר הומואיד בעל צוואר ארוך מאוד ובתמונה מס’ 2 מתואר הומואיד שצווארו הולך ומתרחב – כמעט מתחילת בסיס הגולגולת כלפי מטה. הדיווח המתואר בתמונה מס’ 2 תואם את הבנתנו לגבי צוואר הולך ומתרחב אצל בעלי חיים בעולמנו. לשם המחשה, מעולמנו נסתכל על צווארם של ג’ירפה ושל סוס. אצל שניהם הצוואר הולך ומתרחב כלפי מטה. לאריה, שראשו גדול מאוד, יש צוואר קטן מאוד.

ההיגיון שבכך הוא שצוואר ההולך ומתרחב כלפי בסיסו מוריד את מרכז הכובד לעבר הכתפיים ובכך מייצב  את הראש. הראש לא ייטלטל לצדדים ללא שליטה, מה שעלול להשפיע בהכרח על מיקוד הראייה. בתמונה מס’ 1 הצוואר ישר כמעט לכל אורכו. ההתרחבות היא סמוך מאוד לכתפיים. מרכז הכובד הוא גבוה ויכול בהחלט לגרום לטלטלות לא רצויות של הראש. הפתרון לכך טמון כנראה במשקל העצם הבונה של הגולגולת העצם, שהיא כנראה קלה מאוד, זוהי צפיפות חומר נמוכה יחסית לזו של האדם. עם זאת, היא צריכה להיות חזקה דיה כדי להגן על המערכות הרגישות שבראש – המוח, מערכות השמיעה והראייה. חוזק זה של עצמות הגולגולת קשור כנראה במבנה החומר הבונה שלהם. בשלד האדם יש 7 חוליות בצוואר. האם מספר זה זהה אצל הומואידים אלה?

בהשוואת שתי התמונות אפשר להבין כי לצוואר כה ארוך כמתואר בתמונה  מס’ 1 ישנה כנראה איזו שהיא סיבה. בצוואר כזה נמצאת כנראה מערכת שרירים חזקה וגמישה מאוד המאפשרת לסובב את הראש בזווית גדולה מזו של האדם. לעומת זאת, כאשר הצוואר קצר יכולת הסיבוב של הראש קטנה יותר. יש להניח שהבדל זה קשור לגורמים סביבתיים שניתבו את האבולוציה של הומואידים אלה לכיוון זה.

מקור התמונה העליונה

העב”מים- גיליון מס’ 2,  1993, 80 עמודים, הוצאת מימד

  1. http://worldufophotosandnews.org/?p=2883

תגובה אחת

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

חמש עשרה − אחד =