House of Mystery 174 - Nick Cardy

חוברת הפתיחה של “בית המסתורין” כסדרת סיפורי אימה, 1968

הקדמה מאת אלי אשד

קומיקסי אימה היו סוגת הקומיקס הפופולרית והנפוצה ביותר בארה”ב עד שמסע כנגד “השחתת הנוער” על ידיהם הביא להחלת “קוד קומיקס” שדאג לכך שסיפורי קומיקס יהיו “נקיים” מאלימות, מסקס, ומאימה, וחיסל למעשה את הקומיקסים האלו.

Image result for brave and the bold 93

אבל הם צצו מחדש בגרסה”מרוככת” כביכול בשנות השבעים. אחת הסדרות הידועות מסוג זה הייתה “בית המסתורין” של הוצאת “די.סי”, שבה המארח, דייר בית המסתורין “קין”, סיפר בכל חוברת סיפורי אימה המתובלים בהומור שחור.

קין ועמיתיו הבל ומספרי סיפורי אימה אחרים מסדרות קומיקס האימה של חברת די סי
איש העטלף באטמן הגיע גם הוא לבית המסתורין

דמותו של קין מבוססת באופן ויזואלי על זאת של סופר הקומיקס לן ויין, המופיע בצילום למעלה. מתחתיו Mark Hanerfeld, היוצר של הבל שעליו מבוססת הדמות ויזואלית. לקוח מ-Elvira’s House of Mystery #4.

House of Secrets 81 - Dog - Lightning - The Huanting - Adventures Of Bob And Kim - Gate Crashers - Neal Adams

בית הסודות ” הסדרה המקבילה ל”בית המיסתורין ” ששם המארח שסיפר לקוראים סיפורי אימה היה הבל אחיו של קין מ”בית המיסתורין “

לימים חשפו סופרי הקומיקס אלן מור ונייל גיימן שקין, עמיתו מספר סיפורי האימה בסדרה מקבילה “בית הסודות” שהוא גם אחיו הבל, ואמם חווה, הם הדמויות מספר בראשית בתנ”ך, שנגזר עליהם לחיות לנצח כמספרי סיפורי אימה. קין – משום שהיה הרוצח הראשון, והבל – משום שהיה הקרבן הראשון.

Cain

הם הפכו לדמויות בולטות בסדרת הקומיקס המפורסמת מאוד “סאנדמאן” של ניל גיימן (ששני הכרכים הראשונים שלה תורגמו גם לעברית), שבמרכזו עומד עוד מספר סיפורים יוצר חלומות.

“סנדמן” – סדרה שבה מופיעה דמותו של קין מספר הסיפורים

לפניכם קומיקס אימה יחיד מסוגו, מהגרסה המקורית של “בית המסתורין”, שהתפרסם בעברית בהוצאת ש.אור ב-1974. הוא מתרחש במחוז טרנסילבניה, רומניה של היום, ביתם המסורתי של אנשי זאב וערפדים.

החוברת  “מוצצי הדם” כללה גם סיום לסיפור על גיבורת העל “החתולה” של חברת מארוול, אשר הופיעה בחוברת אחרת.

עלילת הסיפור: יצור מוזר שמהלך כמו אדם והורג כמו חיה מסתובב באזור כפרי קטן במחוז טרנסילבניה של האימפריה האוסטרו-הונגרית, ומטיל את אימתו על התושבים. הכפריים המפוחדים מוכנים לעשות הכול כדי לחסלו. הייתה זאת אירוניה של הגורל שהכפריים המפוחדים יפנו דווקא לאמיל דרבוס כדי לבצע את המשימה. הם לא ידעו שבתמורה הם יקבלו משהו מפחיד בהרבה…

House of Mystery #211

February  1973

“Deliver Us from Evil”

writer: Jack Oleck

:art & cover

Bernie Wrightson

:art

Nestor Redondo

Image result for house of mystery no 211

Image result for elvira house of mystery

ראו גם:

מהו בית המיסתורין?

בית המסתורין בוויקיפדיה

2 תגובות

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

10 + 14 =