יואב וייכסלפיש ממליץ על

תערוכת קבוצת הכדורגל ברצלונה

BARCA קיר עם שמות כוכבי עבר
BARCA קיר עם שמות כוכבי עבר

שידורי הלווין הפכו את הקבוצות הבכירות באירופה למותגי ספורט גלובליים, וזאת על חשבון הכדורגל המקומי. התופעה לא פסחה על ישראל, שבה החלו השידורים בשנות ה-90, ונסיעות משפחתיות לחו”ל לצורך צפייה במשחקים באיצטדיונים הפכו לתופעה נפוצה. ברצלונה הספרדית נהנתה מפירות הגלובליזציה של ישראל ושימחה, בין היתר, סוכני נסיעות ומוכרי מרצ’נדייז (מוצרים נלווים). רמת הפופלריות של הקבוצה הקטלונית עלתה מאוד בעשור האחרון בסיוע הרשתות החברתיות, וגם הודות לפופולריות הגואה של הכוכב הארגנטינאי ליאו מסי.
התערוכה שנפתחה בחולון ביום ראשון, במעמד נשיא המועדון חואן לאפורטה, שחקני עבר, ובכירים נוספים, מאפשרת לקהל המקומי להתנסות בחוויות אינטראקטיביות, וגם מציגה את ההיסטוריה המפוארת של המועדון, שנוסד ב-1899 ומתגאה במנטרה “יותר ממועדון” (MES QUE UN CLUB). עבור המקומיים המועדון הינו סמל לבדלנות קטאלונית ולהתנגדות למשטר הדיקטטורי של הגנרל פרנקו (1939-1975), אבל בתערוכה מעדיפים להדגיש את הערך החינוכי של אקדמיית “לה מאסיה”, בה גדלים הנערים שאותרו ככשרונות, וחלק מהם משתלבים בקבוצה הבוגרת, שמתחרה בדרך כלל רק עם ריאל מדריד על תואר האליפות.
התערוכה כוללת פריטים נוסטלגיים, ובהם סרטון שחור-לבן מתחילת המאה ה-20, דיוקנאות של שחקני עבר ידועים, ביניהם לאסלו קובאלה ההונגרי, יוהאן קרויף ההולנדי, ורומאריו הברזילאי, צילומים, ופרסים, ביניהם “כדור הזהב” בו זכה מסי. סיבוב בתערוכה מזכיר לאוהדי הקבוצה ולחובבי הכדורגל האירופאי רגעים רבים שנשכחו עם השנים, ומציג בפניהם מידע רב, שמועבר דרך אוזניות, על קבוצת הכדורגל של המועדון הספרדי המפואר.
היכל הטוטו, חולון, פארק פרס, עד 31/8

חגית בת-אליעזר, שגרירת יקום תרבות לאירועים, ממליצה על

הסרט ״צעירה מבטיחה״

כרזת הסרט ״צעירה מבטיחה״
כרזת הסרט ״צעירה מבטיחה״

זהו סרט הביכורים של אמרלד פנל, שחקנית בריטית וגם סופרת, שהפכה כאן לראשונה לתסריטאית ובמאית, וכבר זכתה בפרס אוסקר לתסריט המקורי הטוב ביותר.
אני שמחה לציין, שהשם העברי לסרט מדויק ואף מוצלח יותר מהשם האנגלי המקורי Promising Young Woman, כי המילה “צעירה” היא שם עצם בניחוח שם תואר, ומכילה את המילה “אישה”.
קאסי, הדמות הראשית, המגולמת ע”י קארי מאליגן, היא צעירה חכמה, סטודנטית לרפואה לשעבר, שיחסה המוזר לגברים מתפענח במרוצת הסרט. היא פועלת לבד, מתכננת מהלכים אמיצים וסבוכים, והכל מצליח לה, כולל מותה. קאסי היא מעין wonder woman אפלה. היא נוקמת את מות חברתה הטובה, שמצבה הנפשי התדרדר עקב אונס קבוצתי שעברה, שטופל לרעתה ע”י המערך המשפטי. קאסי, למעשה, מקריבה את עצמה תמורת הבאת האשם העיקרי באונס למשפט מחודש.
הסרט מרשים, המזימה של קאסי מצליחה צעד אחר צעד. אבל מה שיש לנו כאן זה שתי צעירות מבריקות, שהיו יכולות להיות רופאות מעולות, אך מתות-מתאבדות בשל בושת המעשה המיני, שהגברים שהשתתפו בו וצולמו, אינם מתביישים בו כלל. הסרט מבליט את ההבדל התרבותי התהומי בין גברים לנשים ביחס למין קבוצתי, ומשרה על הצופה צער עמוק.

מתוך הסרט ״צעירה מבטיחה״
מתוך הסרט ״צעירה מבטיחה״
הפוסט הקודםשירת הפוגרומים היזידית והיהודית – השוואה. חלק שני – שירת הפוגרומים היהודית
הפוסט הבאגירסת תמר
יליד 1974. בעל תואר שני בפילוסופיה. עיתונאי ספורט ועורך. חובב קולנוע ישראלי.
בוגרת האוניברסיטה העברית במתמטיקה ומדעי המחשב, ומוסמכת הטכניון במתמטיקה. עובדת בתעשית המחשבים. למדה בסדנאות לשירה בהנחייתם של דליה רביקוביץ, רבקה מרים, ויעקב בסר. פרסמה ארבעה ספרי שירה: "השקת ספינת צפייה" (2008), "התנסויות" (2012), "בעזרת חברים" (2016), "כח משיכה" (2020). מתרגמת שירים מרוסית ומאנגלית, מפרסמת רשימות ביקורת על ספרי שירה, על סרטים, ועל הצגות תיאטרון. יוזמת ומנחה אירועי שירה.
תחומי הענין הספרותיים שלי מאז ילדותי היו מדע בדיוני ופנטזיה, בתחילת המאה ה-21 גיליתי מחדש את הקומיקס, ובפרט את המנגה והאנימה. קיבלתי תואר ד"ר בפיסיקה מאוניברסיטת תל-אביב, בתחום האסטרופיסיקה. אך מאז שנת 2000 אני עוסק בתחום הסביבה, במסגרת בית הספר לסביבה ולמדעי כדור הארץ באוניברסיטת תל-אביב. כמו כן, עבדתי במרכז הבינתחומי לחיזוי טכנולוגי שליד אוניברסיטת תל-אביב המתמחה בעתידנות.

תגובה אחת

  1. נושא טעון וחשוב מאוד, בעיקר בשיח הבריטי שהרי ידוע שבשנה האחרונה התפוצצה ברשת פרשייה של אישה שנעלמה באמצע לונדון.
    כן ירבו סרטים שמעודדים צדק חברתי!

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

4 × חמש =