חגית בת-אליעזר, שגרירת יקום תרבות לאירועים, ממליצה על

ההצגה ״מחבואים״ בתיאטרון קרוב

ההצגה מחבואים בתיאטרון קרוב
סצנה מההצגה מחבואים בתיאטרון קרוב

דורית ניתאי נאמן, במאית ושחקנית, ממשיכה את דרכו של אביה, ניקו ניתאי ז”ל, שנפטר לפני שנה ב- 23.3.2020, בניהול של תיאטרון קרוב.

בחודש מרץ השנה התיאטרון פתח את שעריו – את דלתותיו הכחולות בתחנה המרכזית בתל אביב – בפני הקהל הנאמן.
ביום ג’ 30.3.2021 ראיתי את ההצגה “מחבואים“, הצגה מקורית מאת איציק דריי, שגם משחק בה, בבימויו של יפתח רווה.
ההצגה קשה לצפייה. ארבע הדמויות נמצאות במתח אלים הכולל צעקות, מילים גסות, מכות, דחיפות. אך ביטויי האלימות האלה הולמים את סיפור חייהן הטראגי של הדמויות, וההצגה מטלטלת, נכנסת לנשמה, ונשארת בתודעה זמן רב.
הייתה לסיגל ילדות משפחתית יפה עם הורים ואח גדול. אך לאחר שהאח נהרג במלחמה, הכל התפרק: האב התאבד, וסיגל הידרדרה לזנות. סיגל, או סיון בשמה החדש, אהובה על ידי שניים – חבר ילדות שלה, שוטר במקצועו, וחשמלאי, אותו הכירה במשך פרק זמן קצר. אך אהבתם אינה מסבה לה אושר. סיוון מרירה, חיה בתת-תנאים, מכורה לאלכוהול ולכדורים. היא נמצאת בסכנת חיים, ואכן מתה, אבל לא מאלכוהול או מכדורים, אלא בעזרת אחד מהחבלים התלויים מהתקרה כחלק מהתפאורה.
בתחילת ההצגה השוטר חוקר את החשמלאי בעקבות מותה של סיוון – חקירה אלימה ומשפילה. לאחר מכן אנו רואים את המאורעות שקדמו לחקירה, עוד בחייה של סיוון. החשמלאי נתון במערכת יחסים מתוחה עם אשתו, שגוערת בו שהוא חוזר מאוחר הביתה, ולא משתתף בגידול בנותיו. אך מרכז ההצגה היא דמותה הטראגית של סיוון, אותה מגלמת מורן אלון-רווה בעוצמה רגשית ופיזית. משחקה אמין, משכנע, תואם את תפיסתנו את דמותה של זונה שיכורה על סף אבדון. משחקה של מורן אלון-רווה מרשים מאוד, במיוחד לאחר שראיתי אותה בתפקיד של נערה פקחית, בטוחה בעצמה, המושלת בחייה, ואף בחייהם של אחרים, בהצגה “חדשות אחרונות” של תיאטרון קרוב.
הצער הגדול על מותה של סיוון, אותה למדנו לחבב, מהדהד את האבל המתמשך על מות אחיה החייל, וגדל לממדים של מחאה נגד תופעה כללית של מות הבנים בעם החי על החרב.
ההצגה הקרובה, בשבת 10.4.2021, תעניק חוויה תיאטרלית עוצמתית לצופייה.

הפוסט הקודםכיסופים לארץ ישראל -ארנה גולן
הפוסט הבאהממציא של “מדינת ישראל”
בוגרת האוניברסיטה העברית במתמטיקה ומדעי המחשב, ומוסמכת הטכניון במתמטיקה. עובדת בתעשית המחשבים. למדה בסדנאות לשירה בהנחייתם של דליה רביקוביץ, רבקה מרים, ויעקב בסר. פרסמה ארבעה ספרי שירה: "השקת ספינת צפייה" (2008), "התנסויות" (2012), "בעזרת חברים" (2016), "כח משיכה" (2020). מתרגמת שירים מרוסית ומאנגלית, מפרסמת רשימות ביקורת על ספרי שירה, על סרטים, ועל הצגות תיאטרון. יוזמת ומנחה אירועי שירה.
תחומי הענין הספרותיים שלי מאז ילדותי היו מדע בדיוני ופנטזיה, בתחילת המאה ה-21 גיליתי מחדש את הקומיקס, ובפרט את המנגה והאנימה. קיבלתי תואר ד"ר בפיסיקה מאוניברסיטת תל-אביב, בתחום האסטרופיסיקה. אך מאז שנת 2000 אני עוסק בתחום הסביבה, במסגרת בית הספר לסביבה ולמדעי כדור הארץ באוניברסיטת תל-אביב. כמו כן, עבדתי במרכז הבינתחומי לחיזוי טכנולוגי שליד אוניברסיטת תל-אביב המתמחה בעתידנות.

תגובה אחת

  1. הטרמה, אלמנט סמוי אך חשוב:
    החבל שניתלה מראשית ההצגה, הטרים לעצם התאבדותה של סיגל. ייצוג בימתי סגנוני מעניין.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

4 × שלוש =