ספרו של חיים אשד ״לוויינים והחלל הקרוב״ הוצאת אפי מלצר, 2014

לפניכם פרק מספר השיחות בין הגר ינאי ופרופסור חיים אשד, שעורר עניין רב כתוצאה מראיון שנתן פרופסור אשד לידיעות אחרונות, ובו הצהיר שהוא מאמין ואף יודע שישנם חייזרים שמבקרים בכדור הארץ ושממשלות העולם מודעות לכך ובקשר איתן.

בראיון מוצג פרופסור אשד כלהלן:

“פרופ’ חיים אשד עמד בראש תוכנית החלל הישראלית והוביל את פרויקט שיגור הלוויין “אופק”. אבל רק אחרי שעזב את תפקידיו הרשמיים הוא התפנה למה שבאמת מעניין אותו: חייזרים. בספר חדש, “היקום מעבר לאופק”, הוא טוען שחוצנים מכל רחבי היקום כבר מתהלכים בינינו, מפגשים מהסוג השלישי הם ממש מעבר לפינה, ו”הפדרציה הגלקטית” מעכבת את פרסום המידע כדי לא לגרום לפאניקה. עכשיו הוא מספר איך החייזרים מנעו כמה שואות גרעיניות, מה באמת קורה בחווה המסתורית ביוטה, ומתי נוכל לקפוץ לביקור בחורים שחורים – ומגלה ל”7 ימים” מה הוא יודע עליהם.”

ואז מובא מדבריו בין השאר:

“העב”מים ביקשו לא לפרסם שהם כאן, האנושות עדיין לא מוכנה. טראמפ היה על סף לגלות, אבל החוצנים בפדרציה הגלקטית אומרים: רגע, תנו קודם להרגיע את הרוחות. הם לא רוצים שתיווצר אצלנו היסטריה המונית. הם רוצים להפוך אותנו קודם לשפויים ומבינים. הם חיכו עד היום, שהאנושות תתפתח ותגיע לשלב שבו נבין בכלל מה הם חלל וחללית.יש הסכם בין ממשלת ארה”ב לחוצנים. הם חתמו איתנו על חוזה כדי לעשות פה ניסויים. גם הם חוקרים ומנסים להבין את כלל מארג היקום, והם רוצים אותנו כמסייעים. יש בסיס תת־קרקעי במעבה המאדים, ויש שם נציגים שלהם, וגם אסטרונאוטים אמריקאים….אם הייתי בא עם מה שאני אומר היום לפני חמש שנים, היו מאשפזים אותי. כל מקום שעד היום ניגשתי אליו באקדמיה עם זה, אמרו: הבחור יצא מדעתו. היום כבר מדברים אחרת. אין לי מה להפסיד. אני קיבלתי את התארים והפרסים שלי, מכבדים אותי באוניברסיטאות בחו”ל, וגם שם המגמה משתנה.”

עטיפת גליון ידיעות אחרונות שבו הופיע הראיון עם פרופסור חיים אשד

ראיון זה עורר עניין רב כל כך שהחוקר עזריאל לורבר כתב סיפור שפורסם ביקום תרבות בשם “איך מתמודדת הפדרציה הגלקטית עם מגפה” שבו תמצאו התיחסות מרומזת אליו.

פרופסור חיים אשד הוא אחת הדמויות הבכירות והמשפיעות בתוכנית החלל הישראלית לאורך השנים, ופירסם כבר כמה ספרים טכניים. הספר הנוכחי, שבו הוא מספר על חייו ופעילותו, נכתב בשיתוף פעולה עם הסופרת הידועה וזוכת הפרסים הגר ינאי.

נציין שישנם בספר נספחים מאמרים שכתב חיים מזר, כותב קבוע ליקום תרבות, שעובד בשיתוף פעולה עם פרופסור אשד על האפשרות של חיים בחלל וביקורים של חוצנים בכדור הארץ.

בפרק שלפנינו דן פרופסור אשד בשאלת הימצאותם של חיים אינטיליגנטיים בחלל ואם ייתכן שיצרו עימנו קשר.

המערכת

פרק מספרם של חיים אשד והגר ינאי

היקום מעבר לאופק – שיחות עם פרופסור חיים אשד” הוצאת ידיעות אחרונות 2020

אפילוג

האם אנחנו לבד ביקום?

בשנים האחרונות אנחנו חשופים למידע רב על תופעות שאין להן הסבר במונחים של הפיזיקה הקיימת, כמו לדוגמה הופעה של עצמים בלתי מזוהים (עב”מים) המבצעים תנועות שאין דרך להסבירן בטכנולוגיות הקיימות.

אחת הפרשנויות לתופעות אלה היא ההיסטריה ההמונית, שגורמת לכך שכל תופעה שמימית מיתרגמת מיד להנחה שאלה חלליות מעולמות אחרים, בשעה שאת רוב התצפיות ניתן להסביר כהחזר של אור ממטוסים או מניסויים ארציים אחרים. ואולם חלק ניכר של תצפיות שנצפו על ידי אנשים בכירים מאוד ובהם אסטרונאוטים וטייסים בכירים, מצביע בבירור על כך שאותם עצמים אינם מוכרים כעצמים פיזיקליים, ולכן מחייבים מחקר מעמיק בנוגע למקורם.

הבעיה היא שהאקדמיה נרתעת מלחקור את נושא העב”מים, כיוון שהממשלות שבידן נתונים על העצמים שנחתו או התרסקו בתחומן, מסרבות למסור נתונים כלשהם ומפעילות מערכת הסברה הנראית יותר כמערכת הסתרה בלתי מתוחכמת ופשטנית.

בעשור האחרון נכתבו שני ספרים מאירי עיניים לגבי האפשרות שאותם עב”מים מגיעים ממערכות כוכבים אחרות שבהן התפתחו ישויות תבוניות אלפי שנים לפנינו, בני האדם, לכן גם הטכנולוגיה שלהם הרבה יותר מתקדמת משלנו והמטרה שלהם היא לצפות על ההתקדמות של האנושות למטרות שיתוף פעולה.

הספר הראשון נכתב על ידי העיתונאית החוקרת הבינלאומית לסלי קין (UFO’s ‑ by Leslie Kean, Three Rivers Press), והוא כולל עדויות של אנשים בכירים ביותר, אסטרונאוטים שנתקלו אישית באותם עצמים, גנרלים, טייסים ואנשי ממשל בכירים המעידים על כך בגלוי. מדען החלל המפורסם מיצ’יו קאקו כתב כי “ספר זה הוא אוצר בלום ומאיר עיניים בנושא”.

הספר השני הוא “ההיסטוריה הסודית של החוצנים”, שנכתב על ידי החוקר לן קאסטן (The Secret History of Extraterrestrials ‑ by Len Kasten, Bear&Co). לגביו כתב ניק פופ, בכיר לשעבר בנושא, במשרד ההגנה הבריטי “הספר כולל באופן מקיף ומרתק את האירועים המדווחים על העב”מים והקשרים המדווחים עם החוצנים ומהי משמעות הדבר לגבי האנושות”.

לפני שנעמיק בגילויים המפתיעים ובמניעים של הממשלות הנוגעות בדבר להכחיש וגם למנוע מידע בנושא שיאפשר לאקדמיה לחקור בעניין, נסקור את הידוע לגבי האנושות כיום.

המבט הפנורמי על החיים בכדור הארץ, בשילוב הצילומים המשודרים אלינו מחלליות ומגשושיות שנחתו על פלנטות וירחים מחוץ לכדור הארץ, מרחיבים את שדה הראייה שלנו ונותנים לנו תובנות חשובות ואפילו קריטיות, לגבי מפגשים עתידיים אפשריים עם תרבויות תבוניות מחוץ לכדור הארץ.

השלב הראשון הוא להבהיר לעצמנו מהם התנאים לקיום חיים כפי שאנו מכירים אותם, ואז נוכל לברר לאילו צורות חיים ניתן לצפות, אם נצא מנקודת הנחה שאכן קיימים חיים במקומות אחרים בחלל.

לחיים סביבנו, כפי שאנו מכירים, נתייחס כמערכות ביולוגיות הדורשות ארבעה תנאים לקיומן: מערכת אנרגיה, מערכת פיקוח ותקשורת, מערכת תנועה, ומערכת רבייה. נבהיר בשלב זה שאיננו דנים בהגדרת החיים, אלא אך ורק בהיבט התפקודי הצר של המילה “חיים”.

כל בעלי החיים הם צרכני אנרגיה חיצונית, ואין בעלי חיים שיש להם מקור פנימי לייצור אנרגיה. לכן, מקור האנרגיה החיצונית עשוי להיות בצורת גז, נוזל, או מוצק. מערכת תקשורת ופיקוח נדרשת לגוף החי כדי להשיג את האנרגיה וגם ליצירת תקשורת עם כל המערכות הביולוגיות. מערכת זו מבצעת שלוש פעילויות: קליטת המידע על ידי החושים (ראייה, שמיעה, מישוש, ריח, וטעם); קיום המידע ותנועה אל מקום המידע, במים ‑ בעזרת סנפירים, באוויר ‑ עם כנפיים, וביבשה ‑ בעזרת שני זוגות גפיים ‑ רגליים וידיים; ולבסוף נדרשת גם מערכת רבייה כדי להעמיד צאצאים, כי ללא דור המשך אותו בעל חיים לא יוכל לשרוד לאורך זמן.

ספרות ענפה מטפלת בהתפתחות החיים על פני כדור הארץ ובאפשרות קיומם של חיים על פני פלנטות אחרות, מחוץ לכדור הארץ. אחת ההגדרות המקובלות היא שהחיים הם תהליך התלוי במבנה הגנטי של אורגניזם, המתפתח בתנאי סביבה התומכים בהתפתחותו.

קיימות שתי גישות המתייחסות לראשית החיים:

גישה אחת טוענת שראשית החיים היא במולקולות אורגניות באוקיינוס של עולמנו הקדום, שהחלו אט אט להתחבר זו לזו ויצרו מולקולות גדולות ומורכבות יותר ששכללו את עצמן. גישה שנייה טוענת שלכדור הארץ הובאו מולקולות אורגניות באמצעות גופים חלליים כמו אסטרואידים וכוכבי שביט, וממקורות אלה פרצו החיים.

האסטרונומים כיום מתלבטים לא רק בנוגע לקיומם של חיים על פני כוכבים אחרים, אלא גם בדבר אפשרות קיומם של חיים תבוניים עליהם. תצפית בסיסית על כלל בעלי החיים היבשתיים מראה שיש להם מבנה בסיסי דומה: גוף, ראש, וגפיים (אצל בעלי הכנף הפכו הגפיים הקדמיות לכנפיים בתהליך אבולוציוני).

הצגת הדברים בצורה זו היא אמנם פשטנית, אך חיונית להנחה שהמבנה האוניברסלי הזה קיים גם על פלנטות אחרות שבהן יש חיים, כי באבולוציה שונה יהיו צורות חיים שונות.

לפניכם כמה קטעים מהספר “ההיסטוריה הסודית של החוצנים”, לתיאור המצב כיום:

“המומנטום לגילוי המידע על העב”מים, שנמצא בידי הממשלות הרלוונטיות, מתנדנד כמו שוק המניות. זה עובר מתקופות של התלהבות לקראת גילוי קרוב, תוך גילוי נתונים חדשים על ידי אנשי ממשל אמיצים, לבין תקופות של שפל בעקבות הכחשה גורפת של השלטונות, שבעקבותיה הציבור מאבד עניין בנושא”.

“קבוצות של לוחמי גילוי האמת בנושא משליכות את עצמן מול חומת ההשתקה, אבל בינתיים לא נוצר בה אפילו סדק. גם מועמדים לנשיאות ארצות הברית הבטיחו בנחרצות לפני בחירתם לספר לעם את האמת, אך מילאו פיהם מים כאשר נבחרו וגם לאחר שפרשו”.

“ניתן לראות למשל את מלחמתו של הפרקליט המפורסם פיטר גרשטיין מארצות הברית, שדרש את גילוי המידע בנושא לפי החוק לחופש המידע. השלטונות נקטו אז בנשק האולטימטיבי של איסור גילוי בגלל ביטחון לאומי, אבל לפחות הציבור הבין שיש לממשל מידע בנושא”.

“לוחם נוסף בחומת ההשתקה היה מנתח מפורסם משרלוטסוויל, ארצות הברית, שסיכן את הקריירה שלו והקים קבוצת מומחים (CE‑5) שחקרה את הנושא באופן יסודי ומקיף והגיעה גם לאנשי ממשל לשעבר שהסכימו לספק מידע. התוצאה היתה מסמך שפרסמה הקבוצה, ובו נכתב שיש הוכחות לכך שמספר קבוצות של חוצנים מבקרים כבר זמן רב בכדור הארץ וכי יש להם בסיסים במערכת השמש ואף בכדור הארץ, וגם טכנולוגיות מתקדמות מהמוכרות לנו”.

“הקטע המרתק במסמך זה טוען שאותם חוצנים, שנמצאים בקשר עם הממשלות השונות, הם אלה שדורשים שקיומם יישמר בינתיים בסוד עד שהממשלות יטפלו בהדרגה בגורמים העשויים ליצור כאוס באנושות ולגרום לקריסה ללא הכנה מוקדמת: הגורמים הפוליטיים, הגורמים הצבאיים, הממסד הדתי, והממסד הכלכלי”.

“בעקבות מסמך זה הוקם המיזם Project Starlight, שמטרתו ללמד את המנהיגים בחברה האנושית, ודרכם את אוכלוסיית העולם, על קיומן של ציביליזציות חוצניות מתקדמות ביקום. אלא שהתברר לחברי הקבוצה שאנשי ממשל בכירים וגם ראשי צבאות בעולם לא היו מודעים כלל לנושא, ורק קבוצה בינלאומית מצומצמת טיפלה בכל הנוגע לקשר עם החוצנים”.

ולסיום, תרגיל מחשבה שפרסמתי בינואר 2019 לרגל שבוע החלל:

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הכריז על הקמת צבא החלל בנוסח “סטאר טרק”.

פרופ’ לייב, ראש הפקולטה לאסטרונומיה בהרווארד, כתב ואף התראיין בטלוויזיה הישראלית זמן קצר לפני הודעת נשיא ארצות הברית, על האפשרות שהעצם השמיימי “אומואמואה” עשוי להיות שליח תבוני מחוץ לכדור הארץ.

ולקינוח, לפני כשנה וחצי, טען יו”ר חברת “ביגלו אירוספייס” (Bigelow Aerospace) בריאיון טלוויזיוני בארצות הברית בתוכנית “60 דקות” שהממשל חייב לעדכן את האזרחים ש”הם” כבר כאן!

אז מה שנותר בינתיים זה להמתין להכרזה האם חוצנים קיימים או שמא היה זה רק חלום.

ראו גם :

חיים אשד בויקיפדיה

ראיון בידיעות אחרונות עם חיים אשד על חייזרים

תגובות לראיון עם חיים אשד

דף הפייסבוק של חיים אשד

כריכת ספרם של פרופסור חיים אשד והגר ינאי ״היקום מעבר לאופק״

11 תגובות

  1. נציין שבנספחים לספר של פרופסור אשד וינאי פורסמו כמה מאמרים של שותפו למחקר של פרופסור אשד חיים מזר שפורסמו בעבר ברשת ב”יקום תרבות”.
    למשל המאמר הזה:התרסקויות של עב”מים :שמועות או מציאות :

    https://www.yekum.org/2014/08/%D7%94%D7%AA%D7%A8%D7%A1%D7%A7%D7%95%D7%99%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%9C-%D7%A2%D7%91%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%A9%D7%9E%D7%95%D7%A2%D7%95%D7%AA-%D7%90%D7%95-%D7%9E%D7%A6%D7%99%D7%90%D7%95%D7%AA/?fbclid=IwAR3IF7BKHK9s52REnDs-HNpIvEcS2Xhdto8CP8YGiR4gVJhlBU6yVCrCZYE

  2. Hannan Sabat כותב בפייסבוק :

    למי שמכיר אותי להלן דעתי בקצרה, מאחר וזה לא המקום לדיון מפורט:
    1. הנושא עצמו נחקר מדעית ויש כמות אדירה של מידע שהותר לפרסום. לכן הוא רחוק מלהיות ״הזוי״. טיעונים כאלו מושמעים בפי אלו שמעולם לא טרחו לבחון את המידע המדעי הקיים ו/או מתבססים על קטעי עיתונות ואמונות פרטיות. לכן תגובות מסוג זה הזויות לא פחות.
    2. הפרופסור המכובד פרסם אמונות ודעות אישיות שלא מעוגנות בשום מחקר מדעי ולפיכך אלו פנטזיות פרטיות ואמונות פרטיות שלו. לטיעוניו אין שום ערך כל עוד לא יעוגנו במחקרים וכל זה נעשה רק לשם קידום ספרו. בקיצור – פנטזיות.

  3. אציין שפרופסור חיים אשד הוא או היה בעברו מראשי תוכנית החלל הישראלית.
    כידוע ההנחה היא שאם יש אנשים שיודעים משהו אמיתי על החייזרים ואלו שיעמדו בראש כל חקירה בנושא יהיו או אנשי שירותי ביון או בכירי תוכנית החלל.
    תגובה ראויה תהיה לעבור אחת לאחת על טענותיו של פרופסור אשד ולהסביר איפה הן מופרכות או שלא.

  4. Hannan Sabat כותב בפייסבוק:

    להיפך. מוזמן הפרופסור המכובד לעבור טיעון טיעון ולהציג מחקרים מדעיים עליהם התבסס.
    כידוע לו ובטח גם לך, נטל ההוכחה לא מוטל עלינו אלא עליו – הוא לא סיפק את הסחורה המינימלית.
    הטיעונים של הפרופ׳ לא מחזיקים מים. אף טיעון לא מעוגן במחקרים וככל שהטיעונים יותר פנטסטיים, כך הם למעשה יותר הבלים.
    בקיצור – בזבוז זמן.

  5. Hannan Sabat כותב בפייסבוק ”

    Eli Eshed
    הבעיה איננה במאמר של ידידנו חיים ובתוכנו המוכר לנו ולכל מי שעוסק בתחום, אלא מהעובדה שהטענות הספציפיות של הפרופסור והמידע הספציפי הפנטסטי פשוט נאמרו ללא כל סימוכין מחקריים ישירים.
    אני גם יכול לכתוב מאמר ולצטט כתבות אבל להסיט את הדיון למקומות אחרים. הפרופסור לא דן במאמר של חיים אלא הוסיף עליו מידע לא מוכר ולא סיפק סימוכין. כל עוד הוא טוען שהוא מאמין בזה, הרי שזה לא מדעי וחסר ערך. אם הוא טוען שהוא ״יודע״, אז אדרבא, שיציג את מקורות הידע. ציטוט של חיים או של אינשטיין עדיין לא רלוונטי להצהרות של הפרופסור.
    ובנימה אישית, עם כל הכבוד עדיין המאמר של חיים מזר לא פורסם (לצערי) בספרות מדעית ולא עמד בביקורת עמיתים.

  6. Hannan Sabat כותב בפייסבוק :

    Eli Eshed בפרויקט החשיפה של ד״ר גריר העידו מעל 500 בכירים שהיו הרבה יותר בכירים מהפרופסור המכובד (כולל גנרלים, שר ההגנה הקנדי לשעבר, אסטרונאוטים ובכירים רבים נוספים).
    ואני לא זוכר ששם עשו מזה כזו מהומה ולא זכור לי שאתה התייחסת ל-500 עדויות אישיות מהימנות וגם לא התקשורת הישראלית, כפי שעכשיו מתייחסים לא לעדות אישית של מישהו שנגע בתחום, אלא לטענות שמופרחות לחלל העולם בלי שום אסמכתה מחקרית או בסיס ראייתי מהימן.

  7. יש לציין שיש הבדל בולט בין מה שכתב פרופסור אשד במאמר שלמעלה ובין מה שאמר בראיון שהיה מרחיק לכת הרבה יותר ואולי הירשה לעצמו להגיד בשיחה מה שלא מצא מקום לפרסם בכתב.
    אציין שהיה דיון פנימי בין אנשי צוות “יקום תרבות ” שמכיוון שהיה פנימי לא אציין את שמותיהם אבל אחד מהם אמר:

    פרופסור חיים אשד רתם את היכולות הניכרות שלו כדי להגביר האפשרות לחקור את החלל – מגיעה לו הערכה.

    הבעיה מבחינתי היא הקידום של תיאוריות קונספירציה.

    יש בעיה אמיתית בעולם עם תאוריות כאלו. מילא ישראל הפצפונת אבל גם במעצמה ארה״ב התפוצה וההשפעה שלהן גוברת. קראתי שבבחירות לא מזמן נבחרה לבית הנבחרים מאמינה של
    QAnon
    ליהודים יש נסיון רע מאוד עם תאוריות קונספירציה, החל מדם של ילדים נוצרים לאפיית מצות, הפרוטוקולים של זקני ציון, וכמובן הנאצים.
    אם ״הממסד״ בכל העולם מסתיר את קיומם של חייזרים ושאפילו יש קשרים קבועים איתם, כלומר זה כבר לא אקס-פיילס אלא גברים-בשחור, אז אולי מסתירים עוד דברים.

    ותמיד תמיד זה מגיע בסוף ליהודים.
    כבר הוזמנת לכנס הקרוב של זקני ציון שבו יתכננו שוב איך להשתלט על העולם?

  8. התגובה על כך של משתתף אחר של “יקום תרבות ” הייתה :
    “אמת ויציב,במיוחד כשיש מתקפה כללית על מושגי ה”אמת” וה”עובדות”. הכל הולך, אין הבדל בין שטויות ולא-שטויות…
    צריך שמר אשד (חיים) יפנים את האמירה של סייגן:
    (extraordinary claims require extraordinary evidence” (ECREE”.

    אם יש לו הוכחה – שיציג. אם אין לו, אז ה”אמונה” שלו בקיום חייזרים אינה טובה מאמונה (או אי אמונה) של כל אחד אחר. ובכלל, זה לא אמור להיות עניין של אמונה אלא של ידיעה. ”
    זה מסכם פחות או יותר את העמדה של צוות “יקום תרבות” בנושא זה.

  9. QAnon קשורה קשר הדוק לאנטישמיות למרות שתמצאו יהודים שתומכים בה (!), בין היתר כי יהודים אינם חסינים לתאוריות קונספירציה וכי בשום מקום לא נאמר “יהודים”, אלא רק יש שימוש בסימבולים אנטישמיים. ה-cabal (שמנהל את העולם מאחורי הקלעים), אנשי הלטאה, ה”רוטשילדים” וה”רוקפלרים”, ההתיחסויות הספציפיות לג’ורג’ סורוס ולביל גייטס.

  10. חיים אשד, החוצונים כאן והם אלוהי עם ישראל אשר באו לדווח על יום הדין בנובמבר 2022. יש לך תיאור בספר הנביא יחזקאל פרק א איך אלוהים שלנו מתאר את עצמו.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

5 × 5 =