חגית בת אליעזר, שגרירת “יקום תרבות” באירועים ומופעים בכל רחבי הארץ ממליצה על

תערוכה/מופע מתקן 27

“מתקן 27″ מאכלס 15 אמנים רדיקליים, המציגים עבודות פרפורמנס, מיצב, מיצג ואמנות פלסטית” – נכתב בפתח חוברת ההסברה של התערוכה/המופע בבית העיר ברחוב ביאליק 27, תל-אביב.

ערב הבכורה החגיגי התקיים ביום שלישי 22/12, והתערוכה תוצג במשך כ-3 חודשים. בשעות הפתיחה אפשר יהיה להסתכל במוצגי הדוממים, ובימי שלישי 29.12, 5.1 , 12.1, 1.3, ו-12.3, החל מהשעה 20:30 יתייצבו האמנים לצד עבודותיהם, וישתלבו יחד עם אמני פרפורמנס נוספים במופע פרינג’ רדיקלייט. בתחילת המופע הקהל הרב בהחלט הצטופף  בכיכר כשפניו אל בית העיר, ואז על המרפסת הופיעה רותם נחמני במחרוזת קטעי שירים ישראלים עם שיבושי מילים מכוונים המביעים ביקורת על המצב החברתי בארץ, כשתוך כדי ביצוע השירים בליווי חצוצרן נחמני יורדת במדרגות אל הכיכר, מתהלכת בקהל, ועולה חזרה אל מרפסת בית העיר. המשך המופע התרחש בתוך המבנה, בארבע הקומות שבהן מפוזרים אתרי האמנים. המוצגים על  הקירות וקטעי הפרפורמנס מסקרנים עד מזעזעים, כמו התפלשות של מתעמלת בצבע חום סמיך, כשהכול באווירה של חגיגה והתלהבות בעידודם של מנהלי המתקן, הבמאים והאוצרים עידית הרמן – מייסדת תיאטרון קליפה, במאית וכוראוגרפית, ואריאל ברונז – משורר, מחזאי, במאי, שייקספירולוג. לקהל ניתנת חוברת הדרכה המספרת על האמנים ועל המפיקים בטקסט שנון והומוריסטי הממזג קריאות ומופרעות פרי עטו המושחז של אריאל ברונז.

אמנון סטופ, עורך מדור המדע הפופולרי של “יקום תרבות”, ממליץ על

קומיקס המרשתת

Gunnerkrigg Court

קומיקסי מרשתת, web-comics, הם תופעה שהלכה והתרחבה בשנים האחרונות וכיום פופולרית מאוד בעולם. קומיקסי הרשת המוצלחים יותר אף יוצאים בדפוס כקומיקס ״רגיל״, ורבים מאלו שאי אפשר לקנות בנייר ניתנים לקניה כקבצי pdf להורדה. כך ניתן לקרוא גיליון שלם של הקומיקס בבת אחת, ולא עמוד עמוד, כפי שהם מופיעים במרשתת.

אני ממליץ על אחד הקומיקסים היותר ידועים ומעוטרים בפרסים  –גאנרקריג קורט.

כרגיל בספרות, ביצירת אמנות אמיתית אין כמעט טעם לדבר על העלילה. היא חשובה מאוד, אבל יותר חשוב כיצד היא כתובה. למי שמתעניין, יש תמצית בערך ויקיפדיה שלמעלה. בקומיקס, כמובן, חשובה גם האמנות, כלומר הציור. לפעמים העלילה אולי מעניינת, אבל הציורים אינם לטעמי, ולכן אינני קורא את הקומיקס. וגם להפך, כבר נתקלתי באמנות באמת יפה, אבל העלילה – משעממת. ב-gunnerkrigg גם העלילה וגם האמנות מוצלחים מאוד לטעמי, ואני ממליץ לנסות. מי שימצא זאת מעניין – ימשיך לקרוא.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

3 + 2 =