Thor 86 - Hammer - Spaceship - Journey Into Mystery - The Tomorrow Man - Flying

שמועות באינטרנט טוענות שסוף העולם “הראגנארוק” כפי שנחזה במיתולוגיה של עמי סקנדינביה יתחולל בחודש הזה וליתר דיוק ב22 בפברואר 2014.

לרגל האירוע המונומנטלי   שאולי  (לא ) יתרחש  אנחנו מפרסמים ב”יקום תרבות ” טרילוגיית סיפורים עבריים על עלילותיו של  אחד מגיבורי ה”רגנרוק” ,שאמור למלא תפקיד מכריע במהלכו , אל  הרעם  הויקינגי -הסקנדינבי  “תור ” כפי שהופיעו בעברית במגזין “בוקי” לפני לפני למעלה מארבעים שנה.

לפניכם סיפור מעלילותיו של  האל הסקנדינבי רשף, התרגום העברי -הכנעני  רב-ההשראה לשמו של הגיבור האל הסקנדינבי Thor.

Thor 89 - Journey Into Mystery - The Most Colorful Superhero Of All - Feb 89 - Heroic - Forces Of Evil

רשף בסיפורים האלו של חברת “מארוול קומיקס” הוא יצור בעל כוחות אדירים ובהם מקבת כל יכולה שעימה אפשר לטוס בחלל ובזמן   שבא ממימד אחר בשם “אסגרד”.   הוא חי על פני כדור הארץ “העכשווי” ,בניו יורק של אמצע המאה העשרים  שם יש לו “זהות אנושית” ,כרופא צולע בשם דונאלד בלייק.  אך הוא ממשיך לשמור על קשרים עם עמיתיו באסגרד ובהם אביו מנהיג אסגרד אודין ואחיו החורג המרושע לוקי,שמנסה לפגוע בו שוב ושוב בגלל קנאתו בו.

מהצד הוא נאבק הן בנבלים בעלי כוחות על שמאיימים על השלום והשלווה בניו יורק ,הן בנסיונותיו החוזרים ונשנים של לוקי לפגוע בו ובבטחונה של אסגרד שעליה הוא רוצה לשלוט.

בסיפור זה נפגש “רשף ” “תור”  בפעם השנייה באחד מיריביו המעניינים  והייחודיים ביותר איש המאה ה-23   ארתור זרקו  “איש המחר  מדען מרושע  מהעתיד שמשתמש בטכנולוגית-על עתידנית של מסע בזמן  כדי להתגבר על רשף.. זרקו   שואף להשתלט על עולמו העתידני וגם על זמנים אחרים.

תור פגש בזרקו  בפעם הראשונה בסיפור שלא תורגם לעברית, בגיליון של   המגזין

:Journey Into Mystery מספר 86 מנובמבר 1962 כנוסע בזמן מהעתיד שמגיע למאה ה-20.

והנה תקציר של אותו הסיפור:

ארתור זרקו הוא מדען גאון ותושב משועמם במיוחד  של ניו יורק בעתיד של המאה ה-23,עידן של שלום בינלאומי.זרקו שאינו מרגיש שייך לעולם השליו סביבו שואף לכבוש אותו.אך מתברר שבעולמו שוחר השלום אין כלי נשק שאפשר להשתמש בהם למטרה זאת  מאחר שכל העולם פורק מנשק  עוד במאה הקודמת ולא שרד שום מידע על יצירת כלי נשק חדשים.זרקו מנצל את גאוניותו המדעית כדי לבנות מכונת זמן ,לנסוע עימה לזמנים אחרים לגנוב שם כלי נשק ולחזור עימם לזמנו על מנת לכבוש אותו.

זרקו נוסע בזמן  למאה העשרים שאז היגיעו כלי הנשק לתחכום מספיק לצרכיו.שם הוא גנב פצצת אטום מצבא ארה”ב ,תחת הכינוי “איש המחר”. אבל נעצר בידי “רשף”  באחת מהרפתקאותיו הראשונות.

אבל זרקו נחוש בדעתו לחזור ויהי מה.

בסיפור שלפניכם  רשף נוסע עם זרקו לעתיד של המאה ה-23 ,העתיד הסופר טכנולוגי  המרוחק כפי שחשבו שיהיה בשנות השישים של המאה ה-20.. עתיד של מכונה ענקית אחת המפקחת על הכל.עתיד שהיום אנו כבר יודעים ,לא יתקיים.   בבירור סטאן לי המחבר וג’ק קירבי הצייר לא העלו על דעתם עתיד שבו הטכנולוגיה מבוזרת לחלוטין במחשבים אישיים קטנים  שיהיו זמינים לכל אדם בכל פינה בעולם  כפי שהיא היום.

הכותב הוא סטאן לי

הצייר והמחבר השותף הוא ג’ק קירבי

הסיפור הופיע במקור בחוברות journey into mystery   של חברת מרוול קומיקס מספרי 101 -102. בגליונות של חודשי פברואר ומארס שנת 1964. חמישים שנה בדיוק לפני  תאריך פירסומם ב”יקום תרבות ” בפברואר 2014.. סיפור זה הפך בשנות השישים גם לפרק בסדרת אנימציה על הרפתקאותיו של תור.

בעברית הסיפור הופיע בגיליונות המגזין בוקי 121-122 בתרגומו של אשר דיקשטיין. והנה הוא לפניכם בתרגום העברי לראשונה למעלה מזה 40 שנה.

עוד סיפורים על עלילותיו של  רשף ב”יקום תרבות “:

רשף נגד הקוסמת והתליין

רשף נגד “רגאנארוק “סוף העולם

רשף עם דוקטור “קסם “( סטיינג’) נגד לוקי נסיך הרשע

ראו גם :

תור -רשף בויקיפדיה

בלוגר מנתח את הסיפורים המוקדמים של “תור “

תור נגד איש המחר בסרטים מצויירים משנות השישים :

גירסת אנימציה משולבת  של שני הסיפורים על תור ומאבקיו בזרקו איש המחר

3 תגובות

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

16 − שלוש =