באוגוסט וספטמבר 1957  ממש  במקביל לפרסום הסיפורים הראשונים בסדרת “דפי תמר ” של הסופרת הצעירה והלא ידועה דבורה עומר   פירסם  השבועון “דבר לילדים סיפור שאותו צייר נחום גוטמן  ושאותו כתב אורי( כנראה “אוריאל אופק )  “מגן דוד ” זנק לירח”.סיפורם של ילדים ישראליים שבמסגרת  אירועי השנה הגיאופיזית  בונים עפיפון שטס לירח לתדהמתם ולקינאתם של מדעני העולם. בחודש שלאחר פירסום סיפור זה חודש אוקטובר 1957 שוגר לחלל הלווין הראשון “ספוטניק ” של ברית המועצות .   וכעת 56  שנים אחרי הסיפור הזה הילדותי לכאורה  אך  שמכמה בחינות הוא נבואי  מתפרסם שוב ב”יקום תרבות ”  בפרסום ראשון מזה 56  שנים כהקדמה לפרסום סדרת כתבות גדולה על תוכנית החלל הישראלית זאת האזרחית וזאת הצבאית עברה ועתידה .  הנה הסיפור  שמכמה בחינות הוא נבואי  .

הפרסום הנוכחי מוקדש לפרופסור חיים אשד  ש21  שנים  לאחר פירסום סיפור זה  החל לייסד  את תוכנית החלל האמיתית של ישראל.

אלי אשד

2 תגובות

  1. “היא קטנה, חכמה ותביא לנו המון גאווה!
    הציעו בתגובות שמות לחללית הישראלית הראשונה לירח ותוכלו לקחת חלק בהיסטוריה.
    זה יכול להיות שמות בעברית, שמות מן המקורות, שמות הקשורים בירח, שמות מעולם המדע והחלל, סמלים ועוד.
    נקודה למחשבה: החללית הזו תייצג אותנו בכל העולם, אז השם צריך להיות קליט וקל להגייה.
    ההצבעה על השם הנבחר תיערך באתר ynet.

    התעשייה האווירית לישראל”
    אני מציע לקרוא לחללית הישראלית הראשונה לירח “מגן -דוד ” על שם החללית הישראלית הראשונה לירח בסיפור מצוייר של אוריאל אופק ונחום גוטמן ב”דבר לילדים” מלפני שישים שנה שהוא כמדומני הסיפור הראשון בכלל על חללית ישראלית לירח .ויהיה בזה צדק היסטורי לקרוא לחללית הישראלית האמיתית הראשונה על שם החללית הישראלית הבדיונית הראשונה.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

17 − 9 =