דגל תורכיה

הופיע ב”דיוקן -מקור ראשון “גליון  ב- 774 8.6.2012 תחת השם “ארץ גדולה עם שפם”

רוח רעה חודרת לרפובליקה התורכית,בעבר ידידה נאמנה של ישראל,  רוח של איסלאם קיצוני ותוקפני המלבה מוקדי הצתה של שנאה דתית ומדינית וגזענית.  איסלאם זה דרך כלי התקשורת הנאמנים לו מלבה בין השאר שנאה גזענית בתורכיה כלפי היהודים וכלפי “השבתאים ” אנשי כת ה”דונמה ” בתורכיה שאותם הוא מאשים  האשמות גזעניות בכל קונספירציה אפשרית כנגד תורכיה לאורך כל הדורות.הממשלה  התורכית יוצרת במכוון עויינות כלפי ישראל.

במדינה שבה חושבים שכל סלב  וכל אדם בולט הוא יהודי סמוי וחורש מזימות זה לא צריך להפתיע.המכשול היחיד בפני הקמת אימפריה עותומאנית חדשה , כך משוכנעים רבים באנקרה, הוא יהודי בשם שבתאי צבי.

החלק הראשון של הכתבה :מתורכיה באיבה -האימפריה העותומאנית החדשה

וכעת החלק השני של המאמר :קללת שבתאי צבי

המזימה השבתאית

שבתאי צבי ,אוייב ראשי של הרפובליקה התורכית האיסלאמית  של ארדואן.

את החרפת היחס כלפי ישראל אי אפשר לנתק מהמתחולל בתקשורת המוסלמית בתורכיה, שדואגת בשנים האחרונות ללבות אנטישמיות חזקה משולבת בתיאוריות קונספירציה  ביזאריות.

 אחת מהן, שנפוצה במדינה זה זמן רב אך בשנים האחרונות הולכת ומתפשטת במהירות, גורסת כי מאחורי הפיכתה של תורכיה למדינה מודרנית עומדת ‘הדונמה’ – כת היהודים השבתאים.

‘הדונמה’ הם צאצאים של השבתאים מהמאה ה-17, שהתאסלמו למראית עין אך המשיכו להאמין במשיח השקר שבתאי צבי. מאז הם מתקיימים כמוסלמים-כביכול אך למעשה קרובים גם ליהודים, וחשודים בעיני שני הצדדים. לאורך השנים הייתה להם השפעה גדולה על חיי התרבות והמסחר של תורכיה. בשנות ה-50 וה-60 של המאה הקודמת ניסה הנשיא יצחק בן-צבי, שהתעניין מאוד בדונמה, לעודד את עלייתם ארצה. למרות מאמציו רק משפחות מועטות בחרו לעלות, וגם הן עשו זאת בפרופיל נמוך ביותר, מחשש לגילויי עוינות מצד הממסד הרבני.

 ב-1970 עדיין היה קיים בתורכיה ארגון של אנשי הכת, ומשפחות רבות מקרב האינטליגנציה במדינה השתייכו אליו. אחד הפרופסורים באוניברסיטה של איסטנבול אף נחשב כמנהיג של הדונמה. אבל מאז הדונמה ככת מאורגנת הפסיקה ככל הנראה להתקיים, והיא נוכחת רק בפנטזיות של חובבי הקונספירציה התורכים.

מוסטפה כמאל אתתורק ,מייסד תורכיה המודרנית.

 כך למשל טוענים חוגי האסלאם הקיצוני כי הדונמה מנהלים את המדינה עוד מימי אתאתורכ, שבעצמו היה חבר בכת זו, כך לגרסתם.למעשה ידוע היטב כי  מוצאו של אתאתורכ היה ממשפחה מוסלמית ממקדוניה,אך העובדות בנושא אינן   מפריעות למצדדי תיאורית הקונספירציה.

מסע ההסתה האינסופי.

השבתאים מעסיקים את הכותבים והעורכים של העיתונות התורכית האסלאמית כמעט מדי יום, והללו מוצאים לנכון להזהיר את הקוראים שוב ושוב מפני הסכנות הגדולות הקשורות בהם, כקבוצה השולטת בתקשורת ובממשלה ומזוהה בעיניהם עם הציונות. במאמר שהתפרסם בשנת 2003 הוסבר כי השבתאים “כלפי פנים הם יהודים וכלפי חוץ הם מוסלמים… הם עובדים עבור הציונים והבונים החופשיים במסווה מוסלמי ומסיבה זו הם מסוכנים מאוד“.

ספר תורכי הבודק מי בתורכיה הם “דונמה “.

בין היתר הוצגו השבתאים כאחראים להפלת ממשלתו של נג’מטין ארבקאן המוסלמי ב-1997, וכאשמים בכל חולייה של תורכיה, כולל מצבה הכלכלי העגום. אותם עיתונים ממחזרים את התפיסה האנטישמית הקלאסית, הגורסת שכל אירוע בעולם קשור ליהודים בצורה כלשהי, ומפתחים תיאוריות קשר בדבר מזימות בינלאומיות שבהן עוסקים היהודים/שבתאים ביחד עם ארה”ב (שאינה אלא כלי הנשלט בידי השדולה היהודית).

הציונות מוצגת באותם כלי תקשורת כתנועה שמטרתה הקמת מדינה יהודית עולמית תוך חיסול כל הדתות האחרות. בשיתוף פעולה עם הדונמה, כך נטען, הרסה הציונות את האימפריה העות’מאנית מבפנים והביאה לחיסולה, וגם כיום היא מזיקה לתורכיה בכל דרך אפשרית. בין השאר הואשמה המדינה הציונית באחריות למרד הכורדים בתורכים, ובציתות באמצעות לוויינים לכל שיחות הטלפון בתורכיה, וכל זאת במטרה להשתלט על דרום תורכיה וכך לפתור את בעיות המים של ישראל. ארבקאן עצמו האשים את ישראל באחריות לפעולות טרור של כורדים וארמנים, במסגרת אסטרטגיה ישראלית לבלוע את תורכיה “חלק אחרי חלק”. מאז התפוררות ברית המועצות, כך טען, מנסה ישראל למנוע את רעיון איחוד כל העמים התורכיים-מוסלמיים למעצמה גדולה, שתקיף את הרפובליקות התורכיות המוסלמיות במרכז אסיה. מפלגתו של ארבקאן, ‘מפלגת ההצלה’, אף טענה בשנות ה-90 שישראל כוננה בתורכיה “סדר של שעבוד כלכלי שכוונתו להשתמש ב-60 מיליון תורכים כבעבדים”, וכי היא מעוניינת לכבוש אזורים שונים בתורכיה כדי “להשיג את ההגמוניה העולמית אשר הובטחה ליהודים בברית החדשה”. כבר אז הואשמה ישראל שהיא הורגת ילדים מוסלמים ומוכרת את איבריהם – כפי שתואר מאוחר יותר בסרט ‘עמק הזאבים’.

בשנים האחרונות התפשטה האובססיה האנטישמית גם לגורמים ארמניים, שהחלו לטעון כי אנשי הדונמה שבחוגי השלטון העות’מאני הם שהיו אחראים להשמדת הארמנים במלחמת העולם הראשונה. בכך הם מסיטים את האשמה מהתורכים, שכך או אחרת יישארו שכניהם לנצח, ומפנים אותה ליריב מסוכן פחות.

פרס נובל לקומבינה

ספר מאת סופר תורכי חתן פרס נובל המואשם גם הוא שהוא שבתאי נסתר.

האווירה שנוצרה כיום בתורכיה מזכירה מאוד את המצב בספרד של ימי האינקוויזיציה; אז היו אלה האנוסים, שלמרות התנצרותם נחשדו כיהודים נסתרים. היום אלה הדונמה, שאליהם מופנה חשד דומה, בעיקר משום שהם יריב קל שאין כל סכנה בהצהרות על השנאה כלפיו. בספרד, בעקבות אותן האשמות, התחוללו מעשי טבח המוניים באנוסים; אם גם תורכיה תחווה מרחץ דמים של כל מי שייחשד כדונמה, שום תורכי לא יהיה בטוח, שהרי כולם  ללא יוצא מהכלל מראש הממשלה ארדואן ומטה יכולים להיחשב נגועים וכ”שבתאים נסתרים “..

בעשור האחרון הגיעה האובססיה לגבי הדונמה למצב של קדם-התפרצות. מי שדחף את כדור השלג היה באופן אירוני אדם שטען שהוא דונמה בעצמו. איגאז זורלו, תורכי שהתגייר, סיפר כי הוא משתייך לכת, וכי רוב בעלי העמדות הבכירות בארצו הם ממוצא דונמה. בכך שיחק לידיהם של חוגי האסלאם הקיצוני, שהיו מוכנים להאמין בכל תיאוריית קונספירציה.

אורהן פאמוק

כיום כל איש ציבור וכל סלבריטאי בתורכיה מואשם בהשתייכות לדונמה. אחד הבולטים שבחשודים הוא חתן פרס נובל לספרות  וגדול סופריה של תורכיה אורהאן פאמוק הנזכר לעיל. פאמוק, שנודע במאמציו לשכנע את השלטונות התורכיים להודות באחריותם לג’נוסייד כנגד הארמנים, נאלץ ב-2007 להימלט מארצו לאחר שנשפט בעוון בגידה. בד בבד האשים אותו ילקון קוצ’וק, אחד מראשי המסיתים האנטישמים, כי ספרו ‘שמי הוא אדום’ הוא למעשה סיפור על חייו של פאמוק עצמו. בספר מופיעה דמות סימפטית של אישה יהודייה מהמאה ה-16 בשם אסתר, ומכאן הגיע קוצ’וק למסקנה שהסופר הוא דונמה יהודי, וכי פרס הנובל הוענק לו רק הודות לתמיכתם של חוגי היהודים רבי הכוח במערב. עיתונאים אחרים התנפלו על המציאה והחלו לחשוף גילויים נוספים על מוצאו היהודי של פאמוק.

לאחד משיאי ההסתה כנגד הדונמה אחראי העיתונאי התורכי הבכיר מחמט סבקט איאגי, שהדביק להם את הכינוי ‘התורכים האדומים’ – בניגוד לתורכים ‘השחורים’, כלומר האותנטים, המוסלמים הטהורים. ב-2005 הוא פרסם בעיתונו את ‘הפרוטוקולים האדומים’ – 32 מסמכים של הדונמה שאיאגי טוען כי הצליח לגלותם ( ויש מקום לחשוד שהוא יצר אותם בעצמו כמקובל בזיופים כאלו  ) . אלו הם טקסטים אכולי שנאה לתורכים המוסלמים, שאותם נשבעים הכותבים להשמיד או לפחות להשחית. הדרכים לכך שונות ומגוונות, והפרוטוקולים מפרטים אותן: חיסול הארכיטקטורה מוסלמית, “כן לביקיני לא לכיסויי ראש“, “נשים תורכיות חייבות להיות מנותקות מהתרבות האיסלאמית”, ופרוטוקול 27 אף קובע כי “עלינו להוציא כספים גדולים על מנת לשלוח את ילדינו, צאצאי המשיח, לאוניברסיטאות היקרות ביותר בעולם, ומאידך גיסא עלינו לעשות הכול כדי שילדי המוסלמים יישארו חסרי השכלה“. כדי להשלים את התמונה טען גם איאגי שהדונמה היו אחראים להשמדת הארמנים, וכי מוסטפה כמאל היה דונמה נסתר.

קשה לשער איזו השפעה הייתה למסמכים המפוברקים של איאגי על אלפי קוראים תמימים, שמן הסתם לא הבינו שמדובר בהמצאה זדונית ופרנואידית – בדיוק כמו מיליוני הקוראים של ‘הפרוטוקולים של זקני ציון’. אין לדעת גם האם כתוצאה ממסע ההסתה הנוכחי לא ייוולד בתורכיה היטלר חדש.

האם היגיע תורה של תורכיה לעבור כעת את מעגל הטירוף הרצחני הזה?

 אם אכן כך יקרה ולעתיד יתקיימו בתורכיה  מעשי טבח כנגד “החשודים “שהם דונמה כי אז יש לאסוף מידע נגד המסיתים תיאורטיקני הקונספירציה התורכיים  ובבוא היום כאשר בית משפט עולמי כל שהוא יחקור את מעשי הטבח ההמוניים יש להעמיד לדין בשורה  הראשונה את הסופרים והעיתונאים האלה כבין האחראיים הראשיים ליצירת האוירה שהביאה למעשי הפשע.

עם זאת נראה שבניגוד למנהיגי איראן, האידיאולוגיה של השליט הנוכחי ארדואן אינה כוללת את מחיקת ישראל מהמפה, והוא גם רחוק מלהיות מכחיש שואה: ביום הזיכרון הבינלאומי לשואה השמיע נשיא תורכיה דברים מרגשים של השתתפות בסבל מיליוני הקורבנות, ודיבר על הצורך לזכור ולא לשכוח. מאידך גיסא, המחיר שדורשת תורכיה מישראל תמורת שימור היחסים עמה הולך ומאמיר, וארדואן עצמו מצטייר כמהפכן זהיר וערמומי, שבשקט בשקט הופך את תורכיה למדינה אסלאמית.

החלק השלישי של המאמר:,תורכיה רפובליקה או בדרך לאימפריה ? ראיון עם  חוקר תורכיה דניאל ציפר.

 

ראו עוד על הדונמה :

Bali, Rifat N., 1948-    A scapegoat for all seasons :   the Dönmes or Crypto-Jews of Turkey /    İstanbul :   Isis Press,   2008.

מאמר מהספר  

Baer, Marc David, 1970-    The Donme :   Jewish converts, Muslim revolutionaries, and secular Turks /    Stanford, Calif. :   Stanford University Press,   c2010.

Brink-Danan, Marcy    Jewish life in 21st-century Turkey :   the other side of tolerance /    Bloomington :   Indiana University Press,   2012

ראו גם

המשיח מאיזמיר

 אלי שי על הולדתו של משיח שקר

אלי שי על האילואים של השבתאים

האם ארדואן הוא שבתאי נסתר ?:אלי שי על הסוד היהודי  של ארדואן

בני ציפר על תיאוריות קונספירציה בתורכיה

10 תגובות

  1. לאור המתקפה הישראלית של צבא ישראל על עזה ביולי 2014 מנהיג תורכיה ארדואן הקצין את התבטאויותיו כנגד ישראל.כעת הוא קורא לה איום על שלום העולם וגרוע מכך הוא ואנשיו מתחילים
    לאיים על הקהילה היהודית בתורכיה:
    ראו כאן בכתבה של רועי מנדל :

    ראו כאן :http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4546000,00.html
    ראש ממשלת טורקיה כבר התבטא בחריפות בימים האחרונים נגד ישראל ועל רקע מבצע “צוק איתן” והאשים אותה ברצח עם, אבל אחר הצהריים (יום ו’) נרשמה עליית מדרגה נוספת בהצהרות האנטי-ישראליות שלו, ונדמה שהן חריפות מאי פעם.

    “ישראל מאיימת על שלום העולם”, אמר ארדואן אחרי תפילת יום השישי ולפני פגישתו עם אבו מאזן שהגיע לטורקיה. “ישראל מאיימת על השלום במזרח התיכון. ישראל תמיד הייתה גורם מדכא והיא ממשיכה לדכא, ולכן, בשם טורקיה, אני לא יכול לחשוב על התפתחויות חיוביות כלשהן עם ישראל כל עוד אני נמצא בתפקיד. במערב עשויים לומר שאני מגביר את המתיחות, אבל המשימה שלי היא לזכות באישור העם והאל. ישראל מבצעת כרגע טרור. ישראל מבצעת כעת רצח עם”.
    …דברי גורמים בירושלים, בשבועות האחרונים הגיעה ההסתה נגד ישראל לשיא. היומון הטורקי יני אקיט, “עיתון קיצוני בסגנון הדר שטרומר”, לדברי גורם בירושלים, “הסית נגד ישראל ונגד הקהילה היהודית בכלל ודרש את התנצלותו של הרב הראשי בפני הטורקים על התנהגות ישראל. סגן ראש ארגון ה-IHH, שהיה אחראי לארגון משט המרמרה לעזה בשנת 2010, איים שיהודי טורקיה ישלמו את המחיר של התנהגות ישראל וראש העיר אנקרה, מליח גוקצ’ק, טען שישראל מבצעת ג’נוסייד ושישראלים גרועים פי 10 מהיטלר”.

    לטענת הגורם בירושלים, על רקע ההסתה התקשורתית בה נקטו בימים האחרונים פוליטיקאים טורקים בכירים, והחשש הכבד שההסתה הזו תתורגם למעשים אלימים, הובע בפני הרשויות הטורקיות החשש הישראלי מאלימות. עם זאת, לדברי אותו גורם, “רשויות החוק לא נקטו במעשים מידיים ולא סיפקו אמצעים מתאימים להבטיח את שלום הדיפלומטיים הישראלים, כמקובל על פי אמנות בינלאומיות”.

    ההידרדרות הביטחונית בטורקיה עבור הנציגות הישראלית, טוען הגורם, הגיעה לשיא הלילה בין השעות 4:00-1:00, עת התאספו מאות מפגינים אלימים מול בית ראש הנציגות באנקרה והקונסוליה באיסטנבול והחלו להשליך אבנים אל המתחמים. לדברי הגורם, כל זה נעשה מול כוחות המשטרה שלא עצרו את המפגינים.

    לדבריו, המפגינים טיפסו על חומות בית ראש הנציגות באנקרה ופרצו לרחבת מתחם הקונסוליה באיסטנבול. באנקרה זרקו המפגינים אבנים שהצליחו לעבור את חומת המגן, לנפץ את הזכוכיות ולפגוע בבית. באיסטנבול הם פרצו למתחם, החריבו את הרחבה החיצונית ושברו את המעטה החיצוני של הקומות הראשונות. רק לאחר שניפצו את כל אשר אפשר היה לנפץ החלו השוטרים בפיזורם.

    “זו אחריות הצד הטורקי לספק כמות אבטחה נדרשת לשמירת הנציגות והמעון הרשמי”, אמר הגורם הדיפלומטי, “חובתם לאבטח בכמות כוחות מספקת על מנת שתרחישים כאלה בסגנון קהיר לא יתרחשו”.

    ארדואן, שהיה אמור לחתום בקרוב עם ישראל על הסכם פיוס, השווה ביום שני בין חברת הכנסת איילת שקד ממפלגת הבית היהודי לבין הצורר הנאצי אדולף היטלר. ארדואן התייחס למבצע “צוק איתן”, והאשים את ישראל “בביצוע שיטתי של זוועות ומעשי טרור” נגד הפלסטינים מאז 1948.

    “יש חברת כנסת שאומרת שוב ושוב ‘הפלסטינים הם האויבים שלנו'”, אמר ארדואן על שקד, וטען כי המנטליות הזו אינה שונה מזו של אדולף היטלר. “אם המילים הללו היו נאמרות על ידי פלסטיני, כל העולם היה מגנה זאת”, הוסיף ארדואן, המועמד לנשיאות טורקיה במקומו של עבדוללה גול. “עד מתי ימשיך העולם לשתוק לנוכח הטרור שישראל מבצעת?”, הצהיר בנאומו השבועי בפני תומכי מפלגתו. בדבריו הוא שלל את שיקום היחסים בין טורקיה לישראל, ועל רקע תקיפות צה”ל ברצועת עזה האשים את ממשלת נתניהו ב”טבח נגד האוכלוסייה הפלסטינית”.
    עד כאן הכתבה.
    השאלה שנשאלת היא האם ארדואן ואנשיו מעמידים על הכוונת את הקהילה היהודית בתורכיה ? לא מן הנמנע שהם חושבים עליה כבני ערובה כנגד ישראל.נראה שהיגיע הזמן ליהודי תורכיה להתחיל לפעול נמרצות ולעזוב את המקום מהר ככל האפשר. טוב ליהודים כבר לא יהיה שם כל זמן שארדואן ומפלגתו שולטים שם.

  2. השבוע :כנופיה של דאע”ש חדרה מתורכיה לקובאני העיר הכורדית ליד הגבול ורצחה שם מאות כורדים. לפני שאנשי הכנופיה חוסלו כולם.
    ההנחה כעת היא שתורכיה של ארדואן שחשפה את פרצופה האמיתי כמשתפת פעילה עם דאע”ש עומדת מאחורי מעשה הטרור.
    ההנחה שלי :מעשה הטרור רק יאחד כעת את הכורדים הן כנגד תורכיה והן כנגד דאע”ש.
    הכורדים במסע הנצחונות שלהם קרובים כעת לראקה בירת דאע”ש בסוריה .ההשערה שלי המתקפה על ראקה היא קרובה ממה שחושבים.ועם רק לפני כמה ימים חשבו שאין אף אחד שיכול לאייים על רקה כעת זה יתברר שאפשר לאיים וגם לכבוש אותה.

    תורכיה מודיעה שלא תסכים בכל אופן למדינה כורדית בסוריה.ויש כל סיבה לחשוב שהיא זאת שעומדת בסיוע לוגיסטי למתקפה של דאע”ש על קובאני בימים האחרונים.
    כלומר שהיא מחשיבה את הכורדים לאויב מסוכן יותר מדאע”ש ותילחם בהם בעזרה וסיוע לוגיסטי לדאע”ש.
    הכורדים לדעתי צריכים להמשיך במתקפות שלהם על דאע”ש בלי להצהיר שום הצהרות על כוונתם להקים מדינה אלא רק על כך שכוונתם לסייע לשאר תושבי סוריה ולעזוב מיד לאחר שדאע”ש .יחוסל בכל איזור.ולהראות זאת באופן אקטיבי בידי נטישת כל איזור שבו יש רוב לא כורדי לאחר שחוסל שם כל לוחם דאע”ש.
    תורכיה יכולה אז לצעוק עד מחר שהיא נגד מדינה כורדית היא לא תוכל לעשות שום דבר בגלוי נגד הכורדים.
    ( בחשכה זה עניין אחר ,התורכים יתקעו סכין בגבם של הכורדים שוב ושוב כפי שעשו השבוע אבל לטווח הארוך זה רק יזיק להם בצורה דרמטית ויחזק עוד את הכורדים ).

  3. תורכיה מעדיפה ליד הגבול שלה את דאע”ש מאשר את הכורדים.
    שגיאה גדולה שתעלה לבסוף לארדואן בשלטונו אבל בנתיים התורכים הולכים לגרום נזק בסוריה ככל שהם רק יוכלו. יש להניח שהם יתקפו את הכורדים שוב ושוב.
    זאת עובדה שלאחר ההתאוששות שלהם בקובאני הכורדים נצחו ברוב הקרבות שהיו להם עם דאע”ש. דאע”ש מצליחים נגדם רק כשהם שולחים מתאבדים לבצע כאוס ורצח אזרחים ויודעים שבכל מקרה הם לא יצאו מזה בחיים .עכשיו למה התורכים רוצים להכניס את הראש שלהם לגיהנום הזה לא ברור לי כי תוכנית “איזור הביטחון ” שלהם שכולה נועדה רק לחלץ את דאע”ש כנציג החליפות האיסלאמית באיזוור נועדה לכישלון.
    ההנחה שלי :ארדואן יתקוף את הכורדים בקרוב אם יצליחו גם בסארין וגם בראקה. סביר להניח שהצלחות כאלו יהיו מבחינתו חציה של קו אדום.מעבר לזה אני משער שבשלבים הראשונים הצבא התורכי יראה כמי שזוכה להצלחה. ואולי ישתף פעולה בהיחבא עם הדאעשים. אבל אחרי הכמה ימים ראשונים של הצלחות התורכים הולכים לחטוף מהכורדים ובגדול

    השאלה היא האם בסופו של דבר גם ארדואן יעמוד לדין בבית המשפט הבינלאומי בהאג בעוון תמיכה ושיתוף פעולה עם דאע”ש?

  4. ראו בעניין:
    http://rudaw.net/english/middleeast/turkey/090720151

    ERBIL, Kurdistan Region – Turkey would rather have an Islamic State on its southern borders than a Kurdish state loyal to the Kurdistan Workers Party (PKK), an international security and intelligence services group argued Thursday.

    The New York-based Soufan group said that recent gains made against the Islamic State (ISIS) by the PKK-affiliated Democratic Union Party (YPG) in Syria has given the Kurdish group control of areas extending more than 400 kilometers along Turkish borders.

    There is speculation in Turkey that Ankara is considering sending forces into Syria to create a buffer zone along its southern borders, as authorities bolster troops and security along the border.

    Gen. John Allen, President Barack Obama’s special representative for the Iraq and Syria campaign, visited Ankara on Tuesday to presumably discuss Turkish military plans in Syria.

    The PKK on the other hand has warned the Turkish government it would resume its armed struggle if Turkish forces carry out any action against Kurds in Syria, according to Soufan.

    The intelligence group said that a possible Turkish buffer zone would include areas between Azaz, north of Aleppo, and Jarablus, on the Euphrates river, preventing Kurdish territories in the east and west of Syria from linking up.ntelligence group: Turkey prefers ISIS on border than Kurds

  5. הכורדים החלו בשעות האחרונות במתקפה הגדולה על ג’רבולוס,המקום האחרון שנשלט בגבול תורכיה בידי דאע”ש והמקום האחרון שאליו יכולים לזרום לסוריה”מתנדבי ” דאע”ש מרחבי העולם.
    אם יצליחו לכבוש את המקום אז הזרם הזה נחסם.
    הבעיה :תורכיה כנראה תתערב כנגד הכורדים.תפציץ אותם תוך כדי הקרבות וכו’.זה כנראה בלתי נמנע.
    אולי אם הכורדים יצליחו להשיג נשק כנגד מטוסים כדאי להם להפיל כמה מהמטוסים התורכיים שיפציצו אותם וללמד לקח את התורכים.הרוסים ישמחו לספק להם נשק כזה.

  6. כול להיות ששליט תורכיה כביכול ארדואן הרואה את עצמו כשולטן מנסה לשכנע את צבאו לתקוף בסוריה אבל אלו פשוט מסרבים ?
    כי זה עושה רושם כזה. ארדואן על פי הדיווחים מבלה ימים בדיונים עם ראשי הצבא שלו ומסביר להם את החשיבות לכבודה של תורכיה שתתקוף,תתקוף תתקוף,אבל אלו משום מה לא מתרשמים ולא מגיבים להוראותיובהתחמקויות שונות .
    הם אני מניח זוכרים היטב שהאיש הכניס כמה מראשי הצבא לכלא ומן הסתם מודעים היטב לכך שהוא יכריז על עצמו רשמית כשולטן אם צבאו יזכה להרבה הצלחות צבאיות.הוא יקח אז לעצמו את כל הקרדיט ואת מנהיגי הצבא שניצח עבורו יכניס לכלא כאשר ירגיש את עצמו שוב חזק מספיק.
    כך פועלים רודנים.
    אלא שהסיכויים הם שהצבא התורכי לא עומד לזכות בהצלחות רבות כנגד הכורדים וכנגד הרוסים שממש מחכים שיתקוף אותם בסוריה. כדי לנקום על הפלת המטוס שלהם.
    ארדואן מבחינת ראשי צבאו יכול לצרוח עד מחר ולעמוד על ראשו אבל הם לא הולכים לתקוף אף אחד בסוריה. ואז לשקוע באיטיות בביצה המדממת שם .
    כמובן זה עניין שונה אם הצבא התורכי ירגיש שתורכיה עצמה מותקפת על שטחה.

  7. אלדד בק כותב היום רשימה מעוררת מחשבה בישראל היום. הוא מסתמך על העובדה שגם מפלגות האופוזיציה של תורכיה יזמו ניתוק כל הקשרים עם ישראל .ואלו הן מפלגות חילוניות. וספק רב אם היו עושות דבר כזה אילולא היגיעו למסקנה שזה מה שהציבור התורכי רוצה. כלומר ארדואן הרעיל שם במהלך שנות שלטונו את הציבור ואת האווירה כנגד ישראל ומכאן ואילך יש להתייחס לתורכיה כמדינה עויינת לפחות כמו איראן שהציבור שלה הוא שטוף בשינאה עיוורת לישראל וליהודים.
    המסקנה היא שכדאי שמי שיכול מהיהודים שחיים בתורכיה יסתלק משם עוד אתמול.חייהם בסכנה והם יהיו הקורבן אם משהו לא יצליח לארדואן מול הכורדים או מול ישראל.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

2 × 1 =