יואב ויכסלפיש ממליץ על

הספר ״חיפה נגד שאר העולם״ של ברק רום

כריכת הספר ״חיפה נגד שאר העולם״ של ברק רום
כריכת הספר ״חיפה נגד שאר העולם״ של ברק רום

בשנות ה-80 הפכה מכבי חיפה לקבוצה בכירה בכדורגל הישראלי, מעמד שהיא נהנית ממנו גם בימינו.

ברק רום, עיתונאי, אוהד, ובנו של חלוץ הקבוצה והנבחרת דני שמילוביץ-רום, חוזר אל אותם ימים עם שפע של אנקדוטות על האליפות ההיסטורית ב-84′, והשחזור שנה מאוחר יותר, בהדרכתו של שלמה שרף. רם כולל בספרו אזכורים רבים לבתי קפה ואתרים עירוניים שחלקם נעלמו, שכונות בהן גדלו השחקנים, וסיפורים אישיים רבים. החל משנות ה-60 ועד לעשור הראשון של המילניום. בהמשך הוא עובר לכוכבי שנות ה-90, ושולף מהארכיון שמות מיתולוגיים עבור בני 35 פלוס. ההזדהות המוחלטת עם הירוקים ממכבי אינה מונעת ממנו לפרגן לאליפות ההיסטורית, והיחידה עד כה, של האדומים מהפועל ב-1999 בכיכובו של ג’ובאני רוסו ועם אלי גוטמן על הקווים. בהמשך גם מגיע תורם של כדורגלני העבר של בית”ר חיפה, הפועל טירת הכרמל, והפועל תל חנן. גיבורים מקומיים לזמן קצר, שנחשבו אנונימיים מחוץ לאזור חיוג 04.
מי שמתגעגע לכדורגל ישראלי של אותן שנים בכלל, ולחיפאיות בפרט, ימצא בספר עניין רב, וגם ייתקל בנקודת מבט של אוהד שרוף, כולל תיאורים ציוריים כמו “אמהות הזמינו בייבי סיטר רק כדי שיוכלו להביט בו יורד מהאוטובוס בדרך לאצטדיון”, “היתה לו מהירות עם כדור שלקוחה מתוך סרטי טבע”, וכולי. אחרי הכדורגל, כולל פרק על בכיר שופטי ישראל בכל הזמנים, אברהם קליין בן ה-85, שניהל משחקים במונדיאלים, מגיעים זכרונות מהדרבי החיפאי בכדורסל, שריתק בשנות ה-80 אלפים לאולם רוממה. כן יש בספר פרק על גדול כוכבי הטניס החיפאי, שחר פרקיס, שנאלץ לפרוש צעיר בגלל מום בלבו, והפך למאמן ולמנכ”ל איגוד הטניס במשך מספר שנים.
הוצאת יחיאל 240 עמודים.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

חמש עשרה − 14 =