מרחבים במשבר
מרחבים במשבר
תכנית התערוכה מרחבים במשבר
תכנית התערוכה מרחבים במשבר

הסגר מתקרב והשנה אוזלת. הזמן דוחק ויש להספיק. מוזאון חיפה לאומנות מצליח למלא את חלליו באשכול של 9 תערוכות “מרחבים במשבר”, אשר בהשראת קורונה ובנוכחותה בוחן בצורה מקיפה את התהליך, בו מרחבים מוכרים הופכים לזרים בשעת משבר.
אשכול התערוכות נפתח בשבת 5.9.2020, וזכה באותו יום למאות מבקרים, שיצרו תור ארוך ברחבת המוזיאון. ההשקה החגיגית התקיימה בשידור ישיר בפייסבוק ביום ראשון 6.9.2020 בהנחייתו של יותם יקיר, מנכ”ל ששת מוזיאוני חיפה, המאוגדים במסגרת אחת, שקרא שמותיהם של עשרות האמנים המשתתפים באשכול התערוכות, והציג את המברכים: חברת הכנסת יפעת שאשא ביטון, נעמה לזימי, יושבת ראש הדירקטוריון של מוזאוני חיפה, ושמעון אלקבץ, מפקד גלי צה”ל. ענת מרטקוביץ’, אחת מחמש האוצרות של האשכול, דיברה על התערוכות בצורה מלומדת, אך נגישה, וכן הוקרן סרט, בו השחקן רון שחר הוביל סיור וירטואלי בתערוכות האשכול.

המוזאון היה פתוח במשך שבועיים, ונסגר מהיום לרגל הסגר. הסרט עובר בכל התערוכות, דוגם ומסביר, והוא בהחלט ראוי לצפייה. אני ביקרתי במוזיאון ביום שישי 11.9.2020 למשך מספר שעות, ונהניתי מאוד מהמגוון של סגנונות ונקודות מבט, ומההסברים על התערוכות.
בקומה הראשונה של המוזיאון בפתח צילומי עטלפים של יובל חן, צלם עיתונות ואמן, ניבט אלי מהמדף חבר ותיק – הספר “פליטי אור” מאת מאיה ויינברג ודרור בורשטיין.

עטלפים של יובל חן
עטלפים של יובל חן

את הספר קראתי במסגרת הריאיון עם מאיה ויינברג בראשית ימי הקורונה במאי 2020.

פליטי אור של יובל חן
פליטי אור של יובל חן

שמות התערוכות: “אין חלונות”, “זרות נשית”, “אלביתי ישראלי”, “חלב שחור”, ועוד. מכלול העבודות מעניק חוויה תרבותית-אמנותית עשירה, ומפיח תקווה ביכולתה של האנושות להתגבר על משברים.

צריך לבוא כדי להרגיש את האווירה של התעלות הרוח, ובינתיים אפשר להתרשם מהצפייה בסרט ובמקבץ התמונות, אותן צילמה בתי מעין, בת ה-17.

4 תגובות

  1. משב רוח תרבותי מרענן. תודה על הבאת תערוכות מוזיאון חיפה לחלונינו, בימי הסגר האלה. שנה טובה

  2. סלחו לי
    אתם מסכנים
    בלי אמונה הכל אצלכם זה איום וחרדה
    בית בשבילכם זה ניכור
    משפחה זה בדידות

    חיזרו לשורשים, לאמונה
    צאו מההתאבדות התרבותית של המערב

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

19 − שמונה =