עטיפת חוברת המגזין 200AD עם הסיפור של השופט דראד והשופט קליגולה

בימים אלו כאשר במדינות שונות בעולם, כמו בלארוס ומקומות אחרים, אזרחים נאבקים ברודנויות זה הזמן להיזכר באחד מסיפורי הקומיקס הקלאסיים על מאבק ברודנות. המאבק של גיבור הקומיקס הבריטי המפורסם ביותר, השופט דראד, כנגד השופט קליגולה. זהו הסיפור “היום שבו מת החוק” (The Day the Law Died), שפורסם במקור בשנים 1978-1979 במגזין הקומיקס הבריטי 2000AD גליונות מספר 86 -108. הסיפור הפך לקלאסיקה ומאז פורסם שוב ושוב באלבומים של קומיקס.

השופט דראד חי בעולם של המאה ה-22 לספירה, שלאחר מלחמה גרעינית, שבה הושמדו רוב מדינות העולם. דרך אגב מענין לציין שמי שהחל במלחמה הוא נשיא אמריקני מטורף. הסיפור הזה הובא רק בשנים האחרונות במלואו בחוברת בשם “אוריגינס”.

עטיפת חוברת origins של השופט דראד

רוב אוכלוסיית העולם חייה בעולם הזה בערי ענק המופרדות זו מזו בשממה רדיואקטיבית, שבה שורצים מוטנטים מפלצתיים, וחיות מפלצתיות עוד יותר. זמן קצר לפני שהחל הסיפור שבו אנו עוסקים כאן נדד השופט דראד בשממות אלו בחיפוש אחרי תרופה למגיפה שפרצה בעירו, בסיפור שקיבל השראה מספרו של רוג’ר זלאזני “נתיב התופת”.

בין שאר הרפתקאות הוא הגיע להר ראשמור, ומגלה שלפסלים שם, שכוללים את דמותו של הנשיא בעת הפרסום ג’ימי קרטר, נוסף ראש של מנהיג מוטאנטים.

השופט דראד מגיע להר ראשמור ומגלה שם את ראשו של ג׳ימי קרטר וראש של מנהיג מוטנטים

בערים כמו מגה סיטי 1, לשעבר ניו יורק, והערים השכנות לה שולטים שוטרים, אנשי החוק, שיש להם כוחות מוחלטים של חקיקה והוצאה לפועל. אבל הפשע הוא כל כך נורא, שהם בקושי מתמודדים עימו גם עם כל יכולותיהם המדהימות והחוקים העומדים לצידם.

זהו העולם של השופט דראד.

השופט קליגולה אויבו של השופט דראד

דמותו של השופט קאליגולה התבססה על הדמות של הקיסר קליגולה בספר הידוע של רוברט גרייבז, ובסדרת הטלויזיה הידועה עוד יותר משנות השבעים, “אני קלאודיוס”.

קליגולה היה קיסר רודני מטורף, שרצח על ימין ועל שמאל, מינה את סוסו לקונסול, ועשה כל מיני דברים מגוחכים, מטורפים, מפחידים, ומפלצתיים.

מחבר השופט דראד, ג’ון ואגנר, החליט להעתיק את הדמות של קליגולה מרומא העתיקה ליקום של השופט דראד.

אחד השופטים הבכירים שם הוא השופט קאל (קליגולה הוא השם המלא מתברר) שנראה כמו כפיל של השחקן ששיחק את קליגולה בסדרה ג’ון הרט (ומעניין לציין שגם של נשיא ארה”ב היום דונאלד טראמפ).

העלילה מתרחשת בשנת 2101. מתברר בהדרגה כי השופט קאל זומם להשתלט על העיר מגה סיטי 1, ולהיהפך לשליט יחיד. הוא עושה זאת על ידי היפנוזה של אנשי חוק שונים שמגיעים אליו להדרכה. בבוא היום הוא מאשים את דראד גיבור העיר בפשעים מפוברקים שונים, ומשתלט על העיר.הוא ממנה את דג הזהב שלו לקונסול. בעקבות הסיפור הידוע על הקיסר קליגולה שמינה את סוסו לקונסול העיר רומא.

פאנל מתוך סיפור הקומיקס ״היום שבו החוק מת״

 

פאנל מתוך סיפור הקומיקס ״היום שבו החוק מת״

האם הסיפור אמת או בדיה? בכל אופן כך אכן מספרים ההיסטוריונים הרומאיים, ואם אכן כך היה אז כנראה הקיסר רצה להראות בכך את זלזולו בכל המוסדות המסורתיים של העיר רומא.

פאנל מתוך הקומיקס ״היום שבו החוק מת״
השופט קאל ממנה דג זהב לסגנו בסיפור ״היום שבו החוק מת״

לאחר מכן השופט קאל מתכנן להוציא להורג מליונים על פי סדר השמות שלהם.

השופט דראד מנהל נגדו מלחמת גרילה, וכמעט מצליח לבלום אותו. אבל מתברר שהשופט קאל זימן שכירי חרב רצחניים מכוכב לכת אחר, שהם כעת שומרי ראשו. אנלוגיה לשכירי החרב הגרמניים שבהם השתמש הקיסר הרומאי קליגולה כנגד הרומאים.

הרודן קאל שולח את שכירי החרב החיזריים שלו כנגד אזרחים שלווים. עטיפת 2000AD מספר 98

הוא משתמש בתעמולה אינסופית כדי להפיץ את גדולתו.

פאנל מתוך הקומיקס ״היום שבו החוק מת״

כעת השופט קליגולה מחליט שיש להעסיק את אנשי העיר בבניית חומה ענקית סביבה.

פאנל מתוך הקומיקס ״היום שבו החוק מת״

וכאשר אנשי העיר מרגיזים אותו, הוא מחליט להשמיד את העיר, אבל נעצר ממש רגע האחרון בידי אחד המוטאנטים, שמקריב את עצמו. השופט קליגולה מת בנפילה מפסל של איש חוק הנראה כמו השופט דראד.  

בניגוד למקובל בקומיקס האמריקני השופט קאל לא קם לתחייה איכשהו, אם כי גירסאות שלו מיקומים מקבילים בהחלט צצו בסיפורים בעתיד. הוא נשאר דמות זכורה מאין כמוה של רודן נרקיסיסטי, מרוכז בעצמו, המסוגל לכל מעשה טירוף. והסיפור נשאר שם דבר בעולם הקומיקס הבריטי.

עטיפת גליון מספר 2000 של המגזין 2000AD

קראו גם:

חברת החמצן: סיפור על השופט דראד על הירח ב”יקום תרבות”

עטיפת מהדורת אוסף של השופט דראד עם השופט קליגולה

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

3 × אחד =