הנשר הדו-ראשי סמל האימפריה האוסטרו-הונגרית
הנשר הדו-ראשי סמל האימפריה האוסטרו-הונגרית

כה רבות נאמר כבר, ומן הסתם עוד יאמר, אודות השלטון האומלל לו זכה העם בציון מולדתו, במלאת ע”ב שנים לחרותו על אדמתו הצרה והטרשית.
הכל כבר נאמר. אך הרשו לי להוסיף אך מעט, ולו כזית, מנקודת מבטו של קשיש המסווג בימים אלה כחבר ‘קבוצת הסיכון’ החיה במחתרת מבודדת. אמנם רק בשנה שחלפה נקרא אותו חבר קשיש שלוש פעמים לדגל, וסווג כ’בוחר יקר’ אותו יש לגייס לקלפי למען תשמר הדמוקרטיה..
בנעורינו למדנו בשיעורי הטבע על בעלי חיים, בעלי כנף, זוחלים, ועוד, שנוצרו בהליך אבולוציוני בן מיליוני שנים והם ממלאים את עולמנו.
בשעורי הספרות, התנ”ך, וההיסטוריה, למדנו גם על חיות אחרות. גן חיות מדומיין שנוצר בידם של כותבי המיתוסים, מספרי אגדות-עם, חולמים, הוזים, ובעלי אמונות.
בגן חיות זה חיו פרה אדומה, קנטאור שראשו אנושי וגפיו גפי סוס, שם עופף לו פגאסוס סוס מכונף, ופניקס עוף החול קם מעפרו. גם פיל דמבו מעופף, נחש המפתה בנות חווה בגן עדן, וגם אתון הדוברת בשפת הקודש. בתלמוד מצאנו חכמי תורת הנסתר המכינים ארוחת שבת מעגל תלת ראשי, אותו העלו באוב.
היום נוספה לגן החיות יציר האדם מפלצת נוספת, ממשלת ישראל הדו קוטבית. יצור שלטוני דו ראשי  – מחד שר היהודים נאשם בפלילים, ומאידך איש שרוממות הצדק וניקיון הכפיים השלטוני בגרונו. כמו הנשר הדו ראשי המדומיין, סמל האימפריה האוסטרו–הונגרית, כך גם בכנען בה אנו גרים, מביטים שני ראשי הנשר החדש כל אחד לעבר מקום אחר.
את המפלצת הזו הרכיב נשיא נכבד, את קרביה בדקה מעבדת הבג”ץ, והתכת ראשיה הוכשרה על ידי הבד”ץ. עתה אפשר כבר לזהות את טיבה של מפלצת ״ביגנץ״, ואפשר להציגה לראווה בפני כל העם. כל שנותר הוא להרכיב את יתרת אבריה מעשרות שרתים ועושי דבר המפלצת, שומרים, מלחכי פנכה, ואוכלי חינם, שיזינו את המפלצת החדשה בשנים הבאות עלינו לרעה.
על השאול המיתולוגי, הכנסת, שבו תשכון המפלצת, יוצבו שני צרברוסים, זכר ונקבה. האחד זכר נטול שיער ראש, והשנייה בעלת לשון ארסית.
ולתפארת כנסת ישראל !

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

תשע עשרה − שתיים =