מקושקשת

מקושקשת ” צילום מאת תומי הרפז

הצגת היחיד של רותם נחמני בבימויה של מאיה ביתן עלתה לראשונה בפסטיבל התיאטרונטו באפריל 2019. בימים אלה היא מוצגת בתיאטרון קליפה ברח’ הרכבת 38 בתל אביב. ההצגה הבאה ביום ראשון 9 ליוני בשעה 21:00.

  צפו בקטע מ”מקושקשת” כאן

רותם נחמני כל כך יפה, מכל הבחינות. שליטתה בגוף מופלאה, תנועותיה אסתטיות, הבעות פניה מדויקות, הדיקציה שלה צלולה, קולה מרשים. נועם אישיותה  מבצבץ דרך משחקה. היא אישה מושלמת. כמעט. היא לוקה באנדומטריוזיס – מחלה גניקולוגית כרונית, שתוקפת כל אישה עשירית, גורמת לכאבים חמורים ופוגעת בפוריות. המודעות למחלה גברה לאחרונה. השחקניות לנה דנהאם, קים קרדשיאן, סוזן סרנדון, שני כהן סיפרו בגלוי על סבלן הרב ועל מאבקן במחלה.

רותם נחמני עשתה מהמחלה, מטיפולי הפוריות הצגה מרתקת, כובשת בשפתה התיאטרלית העשירה. היא עושה שימוש יצירתי באביזרים דוגמת אסלה, נייר טואלט, 2 ביצים עם פרצופים מצוירים עליהן, שנשברות ונשפכות ברגעים משמעותיים בהצגה. היא מחליפה פרטי לבוש, תסרוקות. היא חזקה ונשברת וחוזר חלילה, כי אי אפשר אחרת. רותם הוגה רעיון מקורי של קומונת זוגות ללא ילדים, שם, רחוק מכאן, הלאה מן האידיאל ההִתְרַבּוּתִי התַּרְבּוּתִי.

רותם לא לגמרי לבד על הבמה. איתה, בעלילה, מתהווים מול הקהל – התינוק שלא נולד לה, הרופאים שטיפלו בה. בעקבות קולה של מזכירה רפואית, שהודיעה לה על הצלחת הפריה מלאכותית – על תחילת הריון נכסף, רותם נחמני פורצת בצהלת ריקוד עם בטן הריונית ושדי בלונים ורודים לקצב פעימות לב העובר, שנפסקות לפתע . עולה עוצמת הריקנות לאחר האובדן.

רותם יקרה, תודה על העיצוב האומנותי של זעקת הכאב הכנה. ללא החצוצרות, תשמרי על רחמך, שעוד יתמלא בזכות הרפואה, התקווה  והצדק שישוב על כנו.

קראו גם :

הצגת חייה :רותם נחמני מספרת על ההצגה “מקושקשת” והסיפור מאחוריה

תגובה אחת

  1. נשמע שזו אשה שעוברת סבל ואינה נשברת. מתעלת אותו לפעילות אמנותית. תודה, חגית, על שאת נמנעת מלסקר את התיאטרונים ה”שבעים”, ובוחרת ב”משוגעים לדבר” ”העניים”, שמשקיעים את נשמתם בעשייה יוצאת דופן ומקורית הדורשת מאמצים עצומים. תודה גם ליקום תרבות.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

17 − אחד =