חגית בת-אליעזר, שגרירת יקום תרבות לאירועים, ממליצה על

המחזה : המלך ליר

ניקו ניתאי המלך

תיאטרון קרוב מעלה את המחזה “המלך ליר” השייקספירי בתרגומו של דורי פרנס. את המחזה עיבד וביים ניקו ניתאי, איש תיאטרון בין הוותיקים בארץ, שכתב מחזות, שיחק וביים במסגרות רבות, המייסד והמנהל האמנותי של תיאטרון קרוב.

השחקנים מקרינים להט בתפקידיהם, וליהוקו של ניקו ניתאי כמלך ליר מופלא ממש: ניקו ניתאי בעשור חייו התשיעי, מלא הוד והדר, מקרין סמכות ושבירות, שיבה טובה וזקנה מבישה. התלכדותו של ניקו ניתאי עם המלך ליר הזכירה לי את עוצמת משחקו של דניאל דיי לואיס את דמותו של לינקולן. כפי שדניאל דיי לואיס הוא לינקולן עבורי, עד כדי כך שהדיוקן של הנשיא הדגול נראה לי מזויף, כך ניקו ניתאי הוא המלך ליר האולטימטיבי.

להפקה של תיאטרון קרוב ייחוד מובהק – היא מתפרשת על פני שלושה אתרים: בחלל שמחוץ לתיאטרון, במבואה המרווחת שבתוך התיאטרון, ובאולם עצמו. קהל הצופים הולך בעקבות ניקו ניתאי והשחקנים מאתר לאתר, והתנועה הזאת תואמת את נדודיהם של המלך ליר ופמלייתו ברחבי ממלכתו המחולקת והמחוללת. המחזה מתחולל קרוב מאוד לצופים, וגורם להם למעורבות רגשית בעלילה. המעשים המבישים של המלך, דוגמת נסיון הורשת הממלכה בעודו בחיים, והשיפוט האווילי של מידת האהבה של בנותיו כלפיו, מודגמים באופן בולט ביותר. ההדרדרויות המקבילות והבלתי נמנעות של המלך ליר ושל הרוזן מגלוסטר, המגולם ע”י אלברט כהן המצויין, מצערות עד עמקי הנפש.

ההזדמנות הבאה לחוות את ההפקה של המלך ליר בתיאטרון קרוב תהייה ב-11 ליוני 2019.

הפוסט הקודםמאובדן לתיקון עולם
הפוסט הבאלזכרו של מוטי גרנר
בוגרת האוניברסיטה העברית במתמטיקה ומדעי המחשב, ומוסמכת הטכניון במתמטיקה. עובדת בתעשית המחשבים. למדה בסדנאות לשירה בהנחייתם של דליה רביקוביץ, רבקה מרים, ויעקב בסר. פרסמה ארבעה ספרי שירה: "השקת ספינת צפייה" (2008), "התנסויות" (2012), "בעזרת חברים" (2016), "כח משיכה" (2020). מתרגמת שירים מרוסית ומאנגלית, מפרסמת רשימות ביקורת על ספרי שירה, על סרטים, ועל הצגות תיאטרון. יוזמת ומנחה אירועי שירה.

תגובה אחת

  1. תודה, חגית, על ההמלצה. אלך לראות את ההצגה, אין ספק. לאור מה שתיארת על ייחודיות ההפקה ועל משחקו של ניקו ניתאי כמלך ליר, לא אחמיץ את ההזדמנות הזאת.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

7 + 14 =