לציון פטירתו של הקומיקסאי סטן לי, אחד מכותבי הקומיקס החשובים של המאה ה־20 לפניכם אחד סיפוריו הקלאסיים ‘איירון מן נגד המנדרין’

‘יקום תרבות’ מצטער לבשר על מותו השבוע של הקומיקסאי סטן לי (בשמו המלא סטנלי לייבר), שרבים מבין סיפוריו פורסמו לאורך השנים ביקום תרבות, בגיל 95. סטן לי היה ידוע כאחד מכותבי הקומיקס החשובים של המאה ה־20, כיוצר שותף של דמויות כמו האל תור (‘רשף’, בתרגום העברי ב’יקום תרבות’), ספיידר מן, גיבורו הידוע ביותר, איירון מן (‘איש הפלדה’ בתרגום העברי ב’יקום תרבות’) חבורת המוזחים (מוטנטים), האקס מן (‘הבלתי מנוצחים’ בתרגום העברי ב’יקום תרבות’), הסוכן החשאי ניק פיורי, הענק הירוק האלק ורבים אחרים.

סטן לי היה אחראי להפיכתה של חברת מרוול קומיקס מחברה קטנה לאחד הענקים המשפיעים ביותר על התרבות הפופולרית של זמננו באמצעות סרטים וסדרות טלוויזיה. מותו פורסם בעמודים הראשיים, ובכותרות ענק בכל ערוצי התקשורת בעולם, דבר שמראה עד כמה השפיע על עולם התרבות הפופולרית העכשווית.

‘יקום תרבות’ פרסם לאורך השנים את רבים מסיפוריו של סטן לי (שבהם שיתף פעולה עם האומנים ג’ק קירבי וסטיב דיטקו) בסדרות תור, איירון מן, אקס מן, וספיידר מן, כפי שהופיעו בעברית במגזין משנות השישים ‘בוקי’.

לציון פטירתו של לי אנחנו מפרסמים את אחד הסיפורים הקלאסיים שכתב בסדרת איירון מן, ‘מותו של טוני סטרק’, שבו הופיע נבל העל הסיני, המנדרין. הסיפור עוסק ב”מותו” של הגיבור הראשי, התעשיין העשיר והמפורסם טוני סטרק, אדם המוכר וידוע למליונים.

Image result for ‫איירון מן 3‬‎

סיפור זה שימש כמקור השראה מסויים לסרט הקולנוע המצליח ‘איירון מן 3’ (2013) בכיכובם של רוברט דאוני ג’וניור כטוני סטארק ובן קינגסלי אבל לאמיתו של דבר הסרט שונה ככל שאפשר מהסיפור שתקראו מייד כתוצאה מההתפתחויות הפוליטיות והכלכליות שחלו בעולם מאז שהסיפור פורסם לראשונה ב־1965, ולא אפשרו להוליווד העכשווית להציג נבל־על סיני בסרט שמיועד גם לקהל הרב בסין.

כתב: סטן לי

Image result for ‫סטן לי‬‎

צייר דון הק

הופיע במקור ב: Tales of Suspense Vol 1 61, ינואר 1965.

Tales of Suspense 61 - Marvel - Marvel Comics - Iron Man - Captain America - Mandrian - Charles Stone, Jack Kirby

הופיע בעברית במגזין הקומיקס ‘בוקי‘ מספרי 167–168 ב־1970, ואנו מפרסמים גם את המשכו, שבו הושלם הסיפור ובו נחשף עברו של נבל העל, המנדרין.

Tales of Suspense 62 - Dick Ayers, Jack Kirby

Image result for iron man mandarin

ראו גם:

איירון מן נגד המנדרין

ראו עוד סיפורים על איירון מן, איש הפלדה, מאת סטן לי ב’יקום תרבות’:

איירון מן, איש הפלדה, נגד קפטין אמריקה

איירון מן, איש הפלדה, נגד האלמנה השחורה

איירון מן, איש הפלדה, נגד הוקאי הנץ הצלף

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

6 − אחד =