ד״ר ניסים כץ, עורך הפרוזה של ‘יקום תרבות’, ממליץ על

הסרט המסע ליושינו

השבוע אני רוצה להמליץ לכם על הסרט ‘המסע ליושינו’ של נעמי קוואסה. זהו סרט מפעים ומרגש של אחת הבמאיות המצליחות ביפן, שקיבלה לאחרונה את התפקיד לביים את הסרט הרשמי לאולימפיאדת טוקיו 2020. זהו סרט אווירה מהמם, עם צילומי טבע נדירים, אבל סרט שלא יתאים לכל אחד, כי הוא איטי ומצריך נשימה ארוכה והתבוננות. אם אתם לא צרכני קולנוע רגילים, אם אתם לא מכורים להוליוודיזציה של הקולנוע, ומכירים את הקצב ואת האווירה של הקולנוע היפני, זה הסרט עבורכם. סרט שהוא סוג של מסע. תוסיפו לזה את ז’ולייט בינוש (‘שוקולד’, ‘כחול’) האגדית, את המשחק משובח, ואת המונולוגים המופלאים על תובנות חיים, הגשמה, וזוגיות, וקיבלתם סרט שיגרום לכם להרהר.

ג’ין (ז’ולייט בינוש), נוסעת ליפן, ליערות יושינו, בניסיון לגלות צמח נדיר בשם ויז’ן, ולו תכונות רפואיות מיוחדות. לא סתם נבחר השם הזה, שהוא גם שמו של הסרט ביפנית. יש משמעות נסתרת למה שהצמח עושה ומה שהמסע להשיג את הצמח נותן. שם היא פוגשת את טומו (מסטושי נאגאסה, ‘פטרסון’, ‘אן), שומר היערות, שעוזר לה במסעה, ומדריך אותה באזור הזר לה. הוא בודד שם מרצון כי הוא “התעייף” מהאנושות והחברה, ורוצה להציל את היער מכיליון בידי בני האדם. היא מתאהבת בו. בהמשך נגלה שג’ין אינה זרה למקום – למעשה היא חוותה את אהבתה הראשונה עשרים שנים קודם לכן באותו אזור, והחיבור שלה ליערות יושינו מורכב יותר משנדמה. שם היא מתחילה מסע פנימי מרתק, שמשחזר את העבר אבל נותן גם תקווה לעתיד. במסע הזה ישתתפו כולם (יש עוד דמויות מעניינות בסרט שאני לא מספר עליהן כדי לא לעשות ספוילרים), וכל אחד יצא ממנו אחרת, להארה ולהשלמה עם המכאובים שעבר.

כמו שאמרתי – סרט שלא מתאים לכל אחד. אבל סרט מיוחד מאוד.

חגית בת־אליעזר, שגרירת ‘יקום תרבות’ לאירועים, ממליצה על

מופע סטנדאפ ‘באות בטוב’

הודנא בר בשכונת פלורנטין מארח מגוון הופעות חיות. ב־9 באוקטובר 2018 התקיים בו המופע ‘באות בטוב‘ של ארבע סטנדפיסטיות: אפרת אברמוב, רונה נבון, לימור דהאן ותכלת גינס (לפי סדר הופעתן). כל קומיקאית דיברה על הנושאים הקרובים ללבה, ויחד הן יצרו פסיפס הומוריסטי מרהיב.

אפרת אברמוב היא תסריטאית ומנחת טלוויזיה. מזה שנתיים היא עושה סטנדאפ ומופיעה במועדונים המובילים בתל אביב ‘קאמל קומדי קלאב’ ו’סטנדאפ פקטורי’. אפרת אברמוב נשואה ונמצאת עכשיו בחופשת לידה. החומרים שהיא מביאה לבמה עוסקים במרירות הקיומית של להיות אשה ואם בישראל  2018.

רונה נבון היא שחקנית, בוגרת החוג לתאטרון של אוניברסיטת תל אביב, כותבת שירים, מופיעה ויוצרת סטנדאפ מזה חמש שנים. היא עוסקת בעולמות תוכן פרטיים כגון דימוי גוף, יחסים בין דוריים במשפחה, ואתגר מציאת הזוגיות. במהלך ההופעה יוצרת רונה נבון קשר חברי עם הקהל.

לימור דהאן, שארגנה את המופע, עוסקת בסטנדאפ כארבע שנים. חיי הרווקוּת בתל אביב מספקים לה נושאים מגוונים להופעה. לימור דהאן תחזור להודנא בר ב־11 לדצמבר 2018 למופע משותף עם רונה נבון.

תכלת גינס מופיעה בקטעי סטנדאפ כבר ארבע שנים, ובקרוב יהיה לה מופע שלם של ארבעים וחמש דקות. דיבורה ברור למעט פגם קטן, וזאת עקב קשיי שמיעה: מאז ילדותה עוברת תכלת גינס תהליך של התחרשות. זהו אחד הנושאים המרכזיים בהופעתה,  והיא מדברת עליו בחן ובהומור ומבקשת למחוא כפיים חזק במיוחד, כדי שתשמע.

תכלת גינס מעבירה גם הרצאות לבני נוער על התמודדות עם התחרשות באמצעות הומור, על קבלת השונה, על נגישות, ואיך כל אחד יכול להפוך חולשה למתנה – כמו שסטנדאפיסטים צוחקים על עצמם ובזכות זה מצליחים ומקבלים אהבה.

ואכן הסטנדאפיסטיות קיבלו אהבה רבה מהקהל הקשוב והחם בהודנא בר.

2 תגובות

  1. הבגרות של ז’ולייט בינוש רק מטיבה איתה. כנראה. במשחק. בהופעה הפילמאית. ובעיקר במסר החשוב-בני אדם הם מעייפים ולעיתים די מושחתים והמסע הקסום אחר צמח מסתורי אולי יעזור לנו להציל את המצב אבל גם להיות טובים יותר
    אולי.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

2 − 2 =