Image result for ‫הפלישה ממאדים‬‎

בכוכב הלכת מאדים התגלו בימים אלו מאגרי מים, דבר אשר מעלה לסבירות גבוהה ביותר את האפשרות שיש שם חיים היום, ואולי היו שם חיים – וייתכן שמפותחים – בעבר הקרוב והרחוק.

ואולי החיים שהיו במאדים הגיעו לכדור הארץ עוד בעבר הרחוק?

אלו שאלות שגורמים שונים דנים בהן היום במלוא הרצינות.

והנה סיפור העוסק בנושא זה, מאת סופר המדע הבדיוני הידוע הנרי קאטנר, שאולי כתב אותו בשיתוף פעולה עם אשתו, ק”ל מור, סופרת מדע בדיוני ידועה גם היא.

בעברית פורסם עוד סיפור אחד מקסים  של בני הזוג, “חילכן היה נמזר” בקובץ “מבחר הסיפורת הבדיונית” ואנו נפרסם אותו בהמשך.

הרעיון של הסיפור שואב מרעיון של חוקר המוזרויות הידוע צ’רלס פורט, שבספר שכתב ב-1919 העלה את הרעיון שבני האדם בכדור הארץ הם בסך הכול רכושו של גזע חייזרי מתקדם מכוכב אחר.

סביב רעיון בסיסי זה נסוב אפוא הסיפור שלפניכם, שנראה כפרנויה בהתגלמותה וכלא יותר מסיפור אימה. ברם הרעיונות שבו הם דומיננטיים כיום בשיח של קבוצות שונות ברשת ומחוצה לה, הרואה בכך מציאות אמיתית בהחלט, רעיונות אשר נראה כי הם חודרים בהצלחה למציאות של הזרם המרכזי.

Related image

הסיפור הופיע לראשונה בגיליון מרץ 1948 של המגזין “סטרלינג סטוריס” לפני שבעים שנה.

הוא הופיע שוב ב-1949 באנתולוגיה בשם “סיפור המדע הבדיוני הטוב ביותר שלי”, שבה סופרי מדע בדיוני בחרו את הסיפורים הטובים ביותר שלהם בעיניהם, וכמה מסיפוריה תורגמו לעברית, ביניהם הסיפור “המורה מן המאדים” מאת אינדו בינדר, שפורסם גם הוא ב”יקום תרבות”.

באנתולוגיה מופיע כאמור גם סיפורו של קאטנר, שכתב הסבר מדוע בחר דווקא בסיפור זה כך:

הסיפור הופיע במקור בעברית בגיליון “קוסמוס” מספר 1 ב-1958.

ושוב בחוברת של מגזין נדיר בשם “סיינס פיקשן” מספר 1, הפעם ללא שם מחבר, ב-1959.

ובפעם השלישית ב”הדפסה חוזרת” בגיליון “פנטסיה 2000″ מספר 28, באפריל 1982.

העטיפה שלפניכם מעניינת במיוחד משתי סיבות: המספור שעליה שגוי: זוהי חוברת מספר 28 ולא מספר 27 כפי שכתוב באותיות קטנות למטה.

מלבד זאת, הסיפור העוסק בפרנויה זכה למאייר עטיפה מתאים במיוחד.

צייר העטיפה הוא ויקטור אוסטרובסקי, שהוגדר במאמר המערכת כ”חובב מד”ב”. לימים התפרסם בספר שכתב, שבו טען שהיה איש “מוסד” ישראלי בתקופה שבה צייר את העטיפה הזאת, וחשף כל מיני סודות כמוסים, לכאורה לפחות, על המוסד הישראלי. לבסוף מצא את עצמו נרדף משפטית בידי ישראל, מרדף משפטי שרק הביא לכך שספרו הפך לרב מכר ענק (מה שמעלה את השאלה האם הוא שירת כל הזמן ביודעין או לא ביודעין את ישראל).

Image result for victor ostrovsky bookImage result for ‫ויקטור אוסטרובסקי‬‎

קראו את “אל תסתכל עכשיו” באנגלית

האזינו לעיבוד לרדיו של “אל תסתכל עכשיו”

Image result for don't look now henry kuttner

הנרי קטנר בוויקיפדיה

הנרי קטנר באנציקלופדיה למדע בדיוני

תגובה אחת

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

20 + ten =