חגית בת-אליעזר, שגרירת “יקום תרבות” לאירועים, ממליצה על

ההצגה ‘דם דם דא דם’ בתיאטרון ‘מיקרו’

תיאטרון מיקרו מציג ב’אולם מיקרו’, המאובזר במערכות שמע ותאורה חדישות, וממוקם בקומה העליונה של תיאטרון ירושלים.

המלצתי כאן על ההצגה המרשימה ‘הרצלמאניה’, שבה יפים ריננברג שיחק את התפקיד הראשי. עתה הוא מביים את ‘דם דם דא דם‘ מאת רועי מליח-רשף. המחזה פּוּתח במסגרת פרויקט המחזאים, שמטרתו לעודד מחזאות ישראלית מקורית.

אי שם ביער, כנראה בצפון הארץ, גרה משפחה גרעינית: אימא, אבא, ובת חריגה – היא לוקה בשכלה ופניה מעוותות. אהבתם של ההורים אל הבת גם היא חריגה בעוצמתה. הבת נעמה, המאוהבת בכוכב הטלוויזיה נירו לוי, צופה באופן כפייתי בפרק שבו הוא מכריז על אהבתו לדמות בשם נעמה, והוזה על נירו לוי בתור בעלה. האב – טיפוס אלים, מתנהג כמו בריון, אוחז ברובה ציד. נירו לוי בתפקיד עצמו מזדמן ליער בסביבת בית המשפחה, ונחטף בידי האב, שיצא לקנות מכשיר טלוויזיה לבתו במקום זה ששברה מרוב להיטות לצפות בו.
במקום מכשיר טלוויזיה האב גורר על מלגזה את הדבר עצמו, את נירו לוי הכפות עם פלסטר שחור על הפה. מכאן מתחולל מחזה אבסורד עם חתונה בניהולו של רב תימהוני, גילוי סודות מהעבר המשפחתי, ורציחות מחרידות.

זאבים הם הגורם הסוריאליסטי המאיים. פס קול של יללות מלווה את ההצגה, צלליות של זאבים חולפות על פני התפאורה, הם מככבים בבדיחות מקאבריות, ואחד מהם נורה במהלך ההצגה. הזאבים מריחים את הדם, מקיפים את הבית, האם יפרצו פנימה?

המחזה מנסה לברר – בדרכו הפרוורטית – את הסוגיות של אהבה רומנטית ואהבה הורית, ומלווה בקולו של יפים ריננברג, המספר הבלתי נראה, המנסח, בין היתר, את ההבדל בין ספרות למציאות.

חמשת השחקנים עושים עבודה נהדרת ובמיוחד מתבלטים נירו לוי בגוף חטוב ובפה חסום, ונועה צנקל, בתפקיד המאתגר של נעמה החריגה, הנמצאת על ספקטרום כלשהו.

יפים ריננברג ונירו לוי מטיבים לקדם את ההצגה בראיון הטלוויזיוני עם ירון לונדון.

ההצגה אבסורדית־מציאותית, דינמית, אסתטית, ויזואלית־מוזיקלית, ומתובלת באמרות על מהות האוֹמנות. היא תספק חוויה עשירה אינטלקטואלית־רגשית לקהל שיעלה לפסגת תיאטרון ירושלים בכמה מועדים.

תגובה אחת

  1. נשמע שזו הצגה מיוחדת במינה. תודה, חגית, על ההמלצה. בימינו אלה ‘דם דם דא דם’ מעלה גם אסוציאציות על שפך דם בהקשרים אחרים.
    תודה גם ליקום תרבות.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

19 + ten =