לכתב העת “עכשיו”, בעריכת גבריאל מוקד, מלאו שישים שנה. כתב העת החל להופיע בשנת 1958, כאשר גבריאל מוקד הפך לדמות המרכזית בפרויקט שנקרא תחילה “אוגדן” והפך להיות כתב העת “עכשיו”.

“יקום תרבות” חוגג את האירוע החשוב הזה בתולדות הספרות העברית, ולרגל זה מעלה מאמר ארוך בשני חלקים; במאמרו גבריאל מוקד מספר על ההיסטוריה של כתב העת בימים שלפני הקמתו, על הקמתו, על שנת הופעתו הראשונה והדרמטית ועל התגובות הנזעמות שקיבל.

המאמר על שני חלקיו פורסם בכתב העת הספרותי “סימן קריאה”, בעריכת פרופסור מנחם פרי, בחוברת 1 ו־2. המשכו היה אמור להתפרסם, אך אך זה מעולם לא קרה עקב קריסת היחסים בין שני כתבי העת, ונכון יותר – בין העורכים מנחם פרי וגבריאל מוקד. השניים הפכו ליריבים, ולמרות נסיונות פיוס של מקורבים, כך נשארו עד היום, למעלה מארבעים שנה מאוחר יותר.

אנו מקווים שבעתיד יופיע חלק נוסף בסדרה זאת באתר “יקום תרבות”, ויתאר את הימים שבאו על “עכשיו” לאחר שנתו הראשונה – כשהפך לכתב עת מרכזי של הספרות העברית בשנות השישים והשבעים – על ימיו בשנות השמונים והתשעים ועד היום – סיפור מרתק בפני עצמו.

לפניכם החלק השני, השנה הראשונה של “עכשיו” כפי שהופיע ב”סימן קריאה” 2.

ראו גם החלק הראשון של המאמר:

“איש החרב” על גבריאל מוקד

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

2 × שלוש =