‘ס. יזהר: סיפור חיים’, היא ביוגרפיה מקיפה בת שני כרכים שכתבה פרופ’ ניצה בן-ארי על סופר המופת העברי יזהר סמילנסקי, מחבר הספר ‘ימי ציקלג’, הידוע בשם ס. יזהר. לרגל אירוע השקה לכרך השני של הביוגרפיה וגם לרגל מלאת שבעים שנה למדינה אנחנו מביאים מאמר מעניין במיוחד שבו הסופר המפורסם דן בשאלה מה היה יכול לקרות אילו… למשל אם הערבים לא היו בורחים או מסולקים מהארץ בזמן מלחמת העצמאות.

Image result for ‫ס.יזהר סיפ]ור חיים‬‎

הרשימה הופיעה בגיליון מיוחד של כתב העת ‘פוליטיקה’ מ־1988 שבו פורסמו רשימות מכוונות בנושאים של “אילו” מאת כותבים ידועים כמו אורי אבנרי, בנימין תמוז ויעקב שביט.

אין כל ספק שהשאלות שיזהר מעלה במאמרו נשארו רלבנטיות היום בדיוק כפי שהיו כשכתב אותן.

לפניכם מאמר ההקדמה של עורך החוברת גדעון סאמט העוסק ב”אילואים” האפשריים של ההיסטוריה הישראלית, ולאחריו מאמרו המצמרר של יזהר.

וראו גם:

ס. יזהר בויקיפדיה

ס.יזהר בלקסיקון הסופרים העבריים

אלי אשד על מדינות ישראל החלופיות

תגובה אחת

  1. שיח גלריה ומפגש בתערוכה עם ספר חדש
    ס. יזהר: סיפור חיים, מאת פרופ’ ניצה בן-ארי

    יום שישי 11.5 בשעה 11:00 (מספר המקומות מוגבל)

    ס. יזהר היה ללא ספק אחד מגדולי הספרות העברית לדורותיה, ואבי הספרות הישראלית החדשה. סופר מאז שהיה בן 22, שעשה הפסקת כתיבה ספרותית מגיל ארבעים עד שבעים בערך, ואז חזר לכתיבה פוריה. חתן פרס ישראל ופרס א.מ.ת ופרסים יוקרתיים רבים אחרים.

    יזהר סמילנסקי היה צבר, יליד רחובות, בן למשפחות חלוצים מן העליה הראשונה והשנייה, בוגר הסמינר למורים בירושלים, חבר בהגנה, קצין מודיעין בצה”ל במלחמת השחרור, חבר כנסת במשך 17 שנה, מורה, דוקטור בחינוך, פובליציסט, מצליף לאומי, ואיש מיוסר ומתלבט שאהב נשים רבות אך לא עזב את נעמי אשתו.

    איך חיו יחדיו שני האנשים האלה, ס. יזהר ויזהר סמילנסקי? האם יש קשר גומלין משמעותי בין אירועי חייו של יזהר וכתביו? מדוע שפתו העשירה נחשבת לקשה כל כך ומבריחה קוראים מעליו? האם כתב משהו מצחיק או רק דברים קודרים ומטיפי מוסר? מדוע השתתק ומדוע חזר לכתיבת ספרות? בזאת עוסקת המונוגרפיה של פרופ’ ניצה בן-ארי

    ס. יזהר: סיפור חיים, שכרך ב’ שלה הופיע לאחרונה. בן-ארי הייתה העורכת של ארבעת ספריו האחרונים של יזהר בהוצאת זמורה ביתן, ידידה שלו ובהמשך אף כלתו, וההיכרות הקרובה שלה עם יצירתו, איתו ועם בני המשפחה הניבה את הספר.

    נדבר על הסופר, על המונוגרפיה, על טבע האמן וקשייו ואולי נשרבב מילה על הביקורת. נשלב קטעי קריאה של ישראל סמילנסקי ושל קבוצת התיאטרון של רות קנר, כל זאת על הרקע תערוכת “המפה – לקרוא בין הקווים”.

    האירוע בהשתתפות: פרופ’ ניצה בן-ארי, אריאנה מלמד, משה סקאל, ישראל סמילנסקי, אביעד קליינברג, ורדה רזיאל ז’קונט וקבוצת תיאטרון רות קנר.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

20 + 3 =