מגזין התרבות “יקום תרבות” שמח להודיע על מרתון ספרות הבלש והמתח “בלש בעיר”, אירוע חדש שיתקיים לראשונה במרכז הקהילתי דב הוז ביום חמישי, 22 במרץ 2018, החל מהשעה 17:00 ועד חצות.

מתנ״ס דב הוז נמצא ברחוב דב הוז 16, בין גורדון מצפון ופרישמן בדרום ובין בן יהודה ממערב ודיזנגוף ממזרח.

זהו ערב שתחילתו בפעילויות ומופעים ייחודיים לפעוטות, ילדים ונוער בשעות אחר הצהריים, והמשכו בקריאות מבוימות של ספרים אהובים, שעובדו במיוחד ויוצגו על ידי קבוצות תיאטרון שונות, נוסף על מפגשים עם מיטב סופרי הבלש והמתח בארץ, הרצאות, חידות בלשיות, מופעי אלתור, הקרנות סרטים ועוד.

אורח הכבוד של “בלש בעיר” הוא כוכב הספרות הבינלאומי בוריס אקונין (או בשמו האמיתי גריגורי שלבוביץ’ צ’חארטישווילי), מחבר סדרת הבלש “פנדורין”, עלילות בלש באימפריה הרוסית הצארית בסוף המאה ה-19, הנאבק במזימות בינלאומיות שונות נגד רוסיה והמשטר הצארי, כשהוא נעזר בשכלו ובידע הרב שלו בסוגי לחימה שונים. לעברית תורגמו עד כה 11 מתוך 15 ספרי הסדרה. אקונין, שנחשב לאחד מהמרכזיים והמרתקים שבסופרי הבלש בעולם כיום, מגיע מרוסיה במיוחד כדי להשתתף באירוע.



בין השאר יישא בלש התרבות אלי אשד בשעה 19:30 הרצאה מרתקת על “פרשת צוואנגר – תעלומת פשע משנות השלושים”. מדובר בפרשת פשע אמיתית שהסעירה את היישוב בשנות השלושים, שבה היו מעורבים יהודים, טמפלרים ואפילו אדולף אייכמן.

שמעון אדף

את המרתון יחתום בשעה 22:30 אירוע חלוקת “פרס תדהר”, על שם הבלש העברי הראשון דוד תדהר. הפרס, בסך 4000 ש”ח, יוענק על ידי עמותת “יקום תרבות” לסופר שמעון אדף על טרילוגיית ספרי הבלשים שלו, “אליש בן-זקן”. האירוע ייערך בהשתתפות הסופר ובליווי קטעים מוזיקליים המובססים על סדרת ספרי הבלש של אדף.

הערב נערך ביוזמתם ובניהולם האמנותי של אנשי הספרות והתיאטרון ניר רצ’קובסקי ועמנואל פינטו, אשר חברו לעיריית תל-אביב-יפו שמפיקה את הערב, בשיתוף עם “צומת ספרים” ועם מגזין “יקום תרבות”.

לפרטים המלאים
לרכישת כרטיסים החל מ-15 ש”ח
* הטבות למחזיקי דיגיתֵל.

** “יקום תרבות” קיים בעבר כנס ספרות בלשית ברמת השרון, שמרתון זה הוא למעשה פיתוח והרחבה שלו. כמה ימים לאחר המרתון, ב-2 באפריל, יקיים מגזין הרשת בסנימטק תל אביב גם את הכנס הראשון לספרות ריגול ולחימה, בהשתתפות כמה מבכירי סופרי הריגול הישראליים, ביניהם מיכאל בר זוהר, מישקה בן דוד ואמנון ז’קונט.


2 תגובות

  1. להורדה חינם כל החודש!!!
    ספר החודש – מרץ 2018 באתר בית אוצר – ספרים אלקטרוניים הוא החוברת הבלשית המקורית הראשונה בשפה העברית החדשה: ‘רצח מסתורי’ מאת ב. חבקוק, הרי הוא שלמה בן ישראל (גלפר) בפסאודונים, על אודות מעלליו הדמיוניים של הבלש האמיתי מאוד, דוד תדהר.
    הספר ניתן להורדה חינם לקראת מרתון הבלשות והכנס שעורך מגזין יקום תרבות בנושא ספרות ריגול ומלחמה בסינמטק ת”א, 2 באפריל, 2018. פרטים על הכנס בקישור הבא:

    http://bit.ly/yekum-spy
    דף הספר :
    https://books.treasure.co.il/balash1.html

    הוראות להורדה:
    שימו לב: ההורדה בחינם כרוכה בהרשמה לאתר.
    להורדת הספר, יש להוסיף את הספר לסל הקניות ולהמשיך לקופה. בסיום שלבי הקופה (כולל הרשמה, אם אתם עדיין לא רשומים), תוכלו להוריד את הספר מהדף ‘הספריה שלי’.
    חשוב: אם אתם נרשמים בפעם הראשונה, לאחר ההרשמה יש ללחוץ על קישור אימות בהודעת מייל שתישלח אליכם. אם לא תקבלו את המייל, פנו לשירות לקוחות.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

8 − 4 =