Image result for ‫פטריק קים אשר דורי‬‎

ספר על עלילות איש הקראטה פטריק קים. הכותב – אשר דורי

הקדמה מאת אלי אשד

הכותבת  והמתרגמת ישראלה דורי זכתה לאחרונה בפרס בתחרות סיפורי המתח המעולים לשנת תשע”ז מטעם “יקום תרבות” עבור סיפורה “בלילה  אפל שכזה”.

מה שפחות ידוע הוא, שהיא אלמנתו של אשר דורי, שבשמו הבדוי “ברט ויטפורד” היה אחד מהכותבים הבולטים של סיפורי “פטריק קים – איש הקראטה, עלילות סוכן מומחה בקראטה״ (ורשימה עליו תופיע בקרוב ב”יקום תרבות”).

לפניכם התרשמויותיה מהמחזה המוצג בימים אלו על בימותינו, ומגרסתו המיוחדת לדמות הידועה שאותה כתב בעלה במשך שנים.

פאט הסוכן המסוקס ואני

מאת ישראלה דורי

ישראלה דורי

Image result for ‫פטריק קים אשר דורי‬‎

הוזמנתי להצגה בשם Radio Play, על עלילותיו של איש הקאראטה פטריק קים, וזאת על תקן “אלמנתו של הסופר המנוח אשר דורי”, שאומרים לי שנחשב לאחד הכותבים הטובים של הסדרה הזאת.

עליי להודות שהלכתי ללא הרבה ציפיות. אני עצמי, למרות שבביתנו היו כל הזמן כתבי יד של פטריק על השולחן, ובעלי היה עוסק בהם מבוקר עד ערב, לא הייתי קוראת גדולה של הסדרה.

הטעם שלי ככותבת וכמתרגמת שמור לספרים מסוג אחר, רומנטיים יותר, ואני לא בטוחה בכלל שאם הייתי נפגשת עם מישהו כמו פטריק קים, בעל הידיים המסוקסות הנשלחות לגופה של אישה בכל רגע נתון, הייתי רוצה לצאת איתו לדייט (מצד שני, אני מודעת לכך שכל אישה, ובכלל זה אני, תעדיף תמיד להיות עם גבר חזק המשרה ביטחון, מאשר עם גבר “מטרוסקסואלי”  המדבר גבוהה על זכויות נשים – אבל רק מדבר).

Image result for ‫פטריק קים ההצגה‬‎
תמונה מההצגה “פטריק קים”

אבל… הופתעתי לטובה. ההצגה הייתה משעשעת ומלאת הומור. הבחירה לתפקיד הגיבור, פטריק קים – היא ממש הברקה. השחקן נועם רובינשטיין הוא הכל – רק לא הגבר הגדול, בעל הידיים המסוקסות ושרירי הפלדה המשורגים, שאף אשה לא יכולה לעמוד בפניו. רובינשטיין הוא נמוך קומה, לא משורג  שרירים ולא מסוקס, ולא משדר את העוצמה שאנו מצפים לה מאיש הקראטה. קצת נעבעך אפילו, הייתי אומרת. פאט (כפי שאשר ז”ל נהג לכנותו בספרים) היה משכיב אותו עם אצבע אחת.

יש בהצגה גם סאטירה על הז’אנר, וגם מחווה לג’יימס בונד (“השם הוא קים… פטריק קים”), וגם למזכירה של M, המאוהבת בבונד, מאניפני, שגילמה בחן רב נועה בקר (אשר גם כתבה את ההצגה).

נהניתי אולי יותר מכול מנדיה קוצ’ר, שגילמה בתפקיד כפול גם את ראש הסי-אי-איי הקשוח (!), וגם אישה מושכת ונחשקת.

הפקת הסאונד, הרעשים, והפעלולים שמלווים את העלילה, ואספקת אביזרים שונים במהלך ההצגה על ידי שרון גבאי – כל אלה מתנהלים על הבמה בצורה משעשעת אף היא. בקיצור, בילוי כייפי לערב קייצי, ואפשר גם בליווי בירה מהחבית בבסקולה המקסים.

בסך הכול זה לא פאט קים, הזכר הסופר מאצ’ואיסטי, כפי שכתב אותו אשר דורי בשנות השבעים, וגם לא יכול להיות. גם הנשים בהצגה הן לא אותן בלונדיניות סופר סקסיות הזמינות תמיד לסקס גם בשיא הלחימה.

אבל זהו פטריק קים המתאים לעידן הפמיניסטי שבו אנו חיים, בעשור השני של המאה ה-21. ואני ממליצה בחום.

ראו עוד על ההצגה:

פטריק קים חוזר בגדול על בימת התיאטרון

דף הפייסבוק של ההצגה “פטריק קים”

Image result for ‫פטריק קים ההצגה‬‎

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

20 − 15 =