חנויות ספרים, כמו חנויות סדקית וסנדלריות, הם זן נכחד, ורק מעטות מהן נשארו לענג את הקורא. על המעבר ל”צריכת ספרים” ברשתות שיווק נכתב כבר די. כל שנותר הוא להמשיך ולהתרפק על הקיים. על כן נתעד מעתה חנויות ספרים ברחבי הארץ והעולם, המשמרות את טעם חווית הקריאה בספר. חנויות ספרים שהמוכר בהן אינו זבן או סדרן ספרים, שאינו איש ספר, אלא מדיום המתווך בין הקורא הלהוט לסופר המחכה שספרו יונגש לקורא. נחפש ונתעד את אותן החנויות, שהספרים בהן עוברים מיד ליד תוך אהבה לספר, שבהן המוכר והרוכש מחליפים חוויות קריאה, שבהן רוחות הסופרים, ודמויות ספרותיות מוכרות, משוטטות בין המדפים עמוסי הספרים.

והפעם ״מרתף הספרים״, רחוב סירקין 3 חיפה.

הכניסה ל”מרתף הספר”

המרתף בחיפה שוכן בפאתי שוק תלפיות הגוסס, בתחילת רחוב סירקין בהדר חיפה. ההזנחה והעליבות שנותרו מהמרכז התוסס של שנות העבר מבליטות את הפלא של מרתף ספרים גדל מידות, שהשיטוט בו הוא ניגוד מוחלט לשיטוט ברחוב הדחוי שמעל מפלס המרתף.

שיטוט בסמטאות קסומות של מדפי ספרים שבהם מספרי הילדות שאהבנו, לספרי ידיעת הארץ, פילוסופיה, היסטוריה, וגם “ספרות זולה” של חוברות סיפורי המתח של שנות השישים של המאה שעברה. הכל נמצא כאן תחת עינו הפקוחה של יהודה, איש ספר שיודע לספק לכל קורא כל ספר שיעלה על דעתו (כמעט), והכל במחיר סביר ונכון.

מבחר הספרים במרתף מוערך בשבעים אלף (!), ואפשר גם להתקשר ליהודה, ולהזמין ספר שלא מצאתם בחנויות הרגילות.

9 תגובות

  1. מחפש כרכים ישנים של הארץ שלנו דבר לילדים ומשמר לילדים אמשח לרשימה עם השנים כי חלק יש לי וכמובן מחיר

  2. שלום, אנו מחפשת את הספר ירושלים בין החומות: לתולדות משפחת מיוחס. האם יש לכם אותו?

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

18 + 9 =