עמותת “יקום תרבות” החליטה לערוך יום ספר אלטרנטיבי עבור סופרים שהוציאו את ספריהם בהוצאות קטנות, או בכל אופן שספריהם אינם מקודמים על ידי ההוצאות והרשתות הגדולות. ביום הזה ביקשנו מסופרים לבוא ולמכור את ספריהם לקהל.
לאחר בדיקה קיבלנו את הצעתו הנדיבה של מר אילן שנהב לערוך את האירוע בבית הקפה שלו ״חותם הקפה״ ברמת השרון. הוחלט על השם ״יום הסופר בשרון״, ועל התאריך יום רביעי 28/6/17.
פרסמנו את האירוע באתר העמותה, ובין האנשים שיש לנו קשר עמם, ואכן קיבלנו פניות רבות מסופרים, אפילו מאזור הצפון.

האירוע נערך מתחת לקולונדה ברחוב סוקולוב, רחובה הראשי של רמת השרון, מחוץ ל״חותם הקפה״. החל משעה 16:00. בשעה זו יש כבר צל מתחת לעמודים, אולם עדיין היה חם, בעיקר משום שהאירוע התקיים בעיצומו של גל החום של תחילת הקיץ. אמנם מאז היינו שרויים בגל חום לאחר גל חום, וכעת כבר מדברים על כך שהחודשים יוני ויולי היו חמים ב-3 מעלות מהממוצע.
על אף מזג האוויר, הגיעו לאירוע כ-10 סופרים, שפרשו את ספריהם על שולחנות הקפה, והצטרפה גם הוצאת ״אסיה״ המקומית, השוכנת ברמת השרון.
למרבה הצער לא הצלחנו לקבל פרסומת כפי שקיווינו, דרך הפצה של הספריות העירוניות המקומיות למנוייהן, ואתר העירייה.
עם זאת, מכיוון שסוקולוב הוא רחובה הראשי של רמת השרון, הייתה תנועה חולפת ברחוב, במיוחד לאחר השעה חמש אחר הצהריים, ולקראת הערב. היו גם ילדים שנכנסו לסניף מקדונלד׳ס המקומי, שנמצא סמוך לבית הקפה, וחלקם לכל הפחות עברו וראו את הספרים.

לאחר האירוע העלינו בעמותה הרהורים שאולי אין טעם להיצמד לשבוע הספר הרשמי, אלא לקיים את האירוע דווקא בסתיו, כשקריר יותר בחוץ. או, אם האירוע יתקיים בקיץ, להתחיל מאוחר יותר, אולי רק בחמש או בשש אחר הצהריים.

בין המשתתפים:
מרב שאול, הוצאת אסיה
אבי גולדברג
גילה נאומן ימיני
עתידה אלוני
טלי דויטשר שחר
גליה אבן חן
אבי ולנטיין
משה גוז
עזרא גולדמן
ריקי (ומוטי) רימור

לקראת סיום האירוע, בשעה שמונה בערב, קיים אבי גולדברג אירוע ספרותי-תרבותי במסגרת אירועי ״חותם התרבות״. האירוע היה שיחה מעניינת מאוד עם הסופר יורי מור, יושב ראש איגוד הסופרים ברוסית בישראל. יורי דיבר על הסופרים היהודים, הישראליים, כותבי הרוסית, שהם רבי מכר ברוסיה, אבל לא ידועים כלל בארץ. חלקם נאבקו להשיג תרגומים של ספריהם לעברית, והכרה גם בארץ, אבל לאחר שלא הצליחו, רבים הרימו ידיים. יורי עצמו נעשה סופר פופולרי מאוד דווקא לא עם ספרי ה-fiction שלו, אלא עם ספרים החושפים את מכמני השפה העברית בפני דוברי וקוראי הרוסית. יורי תאר כיצד למד עברית בעצמו, תוך כדי עבודה במפעל, תיאור מעורר השראה, וגם סיפר על הקשר שלו לרוביק רוזנטל. רוזנטל עוזר ליורי להבין את מקורותיהם של ביטויים בעברית, ויורי מתארח לעתים באתרו. התיאורים של יורי היו מעניינים ומאירי עיניים, ואפילו לדוברי עברית יש מה ללמוד על מקורות ביטויים שונים בעברית, שחלקם הגיעו מן הרוסית. כך למשל טען יורי שהביטוי ״שוקת שבורה״ מקורו בסיפור ילדים של פושקין שכל רוסי מכיר.

פ

תגובה אחת

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

1 × 3 =