עטיפת חוברת בספרדית שבה הופיע הסיפור על “פלאש גורדון במסע ליום אתמול”

לרגל מלאת חמישים שנה בדיוק לפרסום הגיליון הראשון של כתב העת המאריך ימים ביותר בעברית לקומיקס מתורגם – “בוקי”, ביולי 1967, הנה לפניכם סיפור מהמגזין על אודות אחד הגיבורים הידועים ביותר של המגזין, איש החלל פלאש גורדון.

עורך בוקי כתב על פלאש גורדון כשהציג אותו לפני קוראי המגזין ב-1967:

“רבים מכם ודאי אינם יודעים את פלאש גורדון. גיבור זה, שעשרות סרטי קולנוע מספרים את עלילותיו, מוכר וידוע באמריקה ובארצות אירופה זה שנים. פלאש גורדון הוא טייס חלל, חוקר, והרפתקן המציל את המצב בכל מקום שבו מתרחשת סכנה לכדור-הארץ כתוצאה מפלישת כוח מכוכב אחר. או כתוצאה משיגעונם של אנשי מדע ופושעים שניצלו את המצאותיהם לרעה. שלא כמו גיבורים אחרים אין פלאש גורדון בלתי-מנוצח. הוא אנושי, ניתן לפגיעה, ולעיתים גם טועה. אך בזכות מוחו החריף, כוחו הרב, והאמצעים הטכניים המשוכללים העומדים לרשותו – הוא מצליח לנצח ולהשליט את החוק.”

על “מסע  ליום אתמול” כתב העורך בהקדמה לחוברת מספר 6 :

הסיפור המרכזי בחוברת זאת הוא הרפתקה נוספת של פלאש גורדון. סוג זה של סיפורי–עלילה משלב בתוכו את הידע המדעי החדיש ביותר ואת הדמיון הפורה של הסופר.

קשה להניח שאמנם נוכל אי–פעם לשוב את תקופות בעבר בלחיצת כפתור, אך אין ספק שנעים לנו להשתעשע בדמיון במסע כזה ובתוצאותיו האפשריות. אגב הסרט “ינקי בחצר המלך ארתור” שהוצג בארץ לפני שנתיים בערך (כלומר ב-1965 א.א.), היה מבוסס אף הוא על “טריק” כזה – איש המאה ה-20 חוזר למאה ה-5 לחצרו של המלך ארתור”.

והפעם, באופן יוצא דופן מאוד, פלאש ובת זוגו דייל ארדן, וידידו המדען ד”ר זרקוב, אינם יוצאים למסעות בחלל, אלא למסע בזמן, אל תקופת הדינוזאורים ואל ימי הרנסאנס, כשהם מתלווים אל  אדם מהעתיד הרחוק – מהמאה ה-31 – הנוסע בזמן באופן לא לגאלי. כתוצאה מכך פלאש נפגש עם משטרת זמן שמתפקידה למנוע מסעות כאלה בזמן, שהם מסוכנים ביותר – הן לנוסעים, הן לאנשי התקופות שאצלם הם מבקרים, וגם בגלל האיום שהמסע בזמן עצמו נושא על המהלך התקין של ההיסטוריה.

סיפורים כאלו על מסעות בזמן והפרדוקסים הנובעים מהם היו אז, בשנות השישים של המאה הקודמת, נדירים למדי אם כי היום הם נפוצים מאוד.

את הסיפור כתב הכותב הקבוע של סיפורי פלאש גורדון, סופר המדע הבדיוני הידוע הארי האריסון.

“Back in Time”

פורסם במקור בהמשכים ב-1963.

כתב: הארי האריסון

צייר: דאן בארי ( עם עוזרים אנונימיים)

הסיפור הופיע בגיליון מספר 6 של “בוקי” ב-1967.

ציור העטיפה מאת Gil Kane לקוח מ-FLASH GORDON#2, November 1966

Image result for Issue #2 Flash Gordon (1966 GIL KANE

ראו גם :

פלאש גורדון ב”יקום תרבות”

סיפורים על פלאש גורדון ביקום תרבות: כל הסיפורים האלה הם משנות השישים והשבעים, ואת רובם כתב סופר המדע הבדיוני הארי האריסון.

פלאש גורדון וגיבורי קרית הירח, מאת הארי האריסון ומאק ראבוי. שבו פלאש מתמודד עם התרסקות של תחנת חלל ענקית על על כדור הארץ.

פלאש גורדון וכובשי החלל האמיצים, מאת הארי האריסון ומאק רבוי. שבו פלאש ואנשי צוותו מתמודדים עם חייזר מסוכן במיוחד שחודר לחללית שלהם, בסיפור שהוא מקור ההשראה לסרט האימה המפורסם “הנוסע השמיני”.

פלאש גורדון בעיר מאדים הקסומה,מאת הארי האריסון ודאן בארי. שבו פלאש מחפש אחרי שרידי תרבות קדומה במאדים, שאולי אנשיה אחראים לרצח של אנשי כדור הארץ שהגיעו לשם, ואולי לא.

פלאש גורדון במשלחת לכוכב פלוטו כתב הארי האריסון, צייר דאן בארי.

פלאש גורדון, זרקוב, וידיד חייזר בשם אנגור מנסים להקים מושבה על הכוכב המרוחק פלוטו. אך נתקלים בסכנות איומות.

פלאש גורדון בעולם הרובוטים סיפור מאת הארי האריסון ודאן בארי. שבו פלאש מתמודד עם עולם שבו השמידו הרובוטים את בני האדם.

פלאש גורדון נגד הפולשים. מאת הארי האריסון ודאן בארי. פלאש ודוקטור זרקוב מתמודדים עם פלישה של גזע חייזרים מתקדם לכדור הארץ.

פלאש גורדון נגד מרד היוביראים. מאת הארי האריסון ודאן בארי. המשך הסיפור הקודם. פלאש מתמודד עם גזע החייזרים מהסיפור הקודם על כוכב הלכת פלוטו.

פלאש גורדון בעולם הברבארים.  מאת הארי האריסון ודאן בארי. עיבוד של ספר מדע בדיוני ידוע של הסופר הארי האריסון “עולם המוות”. פלאש גורדון ואנשי צוותו מתמודדים עם עולם פראי באופן מיוחד שהוא חסין כנגד הטכנולוגיות המתקדמות ביותר.

פלאש גורדון במעמקי כוכב נוגה. סיפור מאת דאן בארי. פלאש גורדון בכוכב נוגה כנגד גזע חייזרי המאיים להשתלט על הכוכב.

פלאש גורדון בכוכב המוות . מאת דאן בארי. המשך הסיפור הקודם. פלאש גורדון ודייל ארדן מתמודדים עם עולם מלאכותי שמטרתו היא להשמידם.

פלאש גורדון פוגש את נוח השני. סיפור חדש יותר שצייר דאן בארי, מ-1980, ובו פלאש וזרקוב מתמודדים עם רובוט שמתכנן לישב את כדור הארץ בחיות מכוכב אחר.

פלאש גורדון במלחמת המינים בכוכב קורקובו .החלק הראשון בסדרת סיפורים על פלאש גורדון וידידיו ד”ר זרקוב ודייל ארדן בכוכב “התאום” של מונגו “קורקובו”, שבו שולטות נשים המשעבדות גברים.

פלאש גורדון נגד המלכה בת האלמוות של קורקובו. החלק המסיים של הסיפורים על כוכב קורקובו ושל הקריירה בת 40 השנה של האמן דאן בארי כיוצר סיפורי פלאש גורדון.

פלאש גורדון גירסת מגזין להיטון “– עיבוד בפרוזה של סיפור הסרט “פלאש גורדון” מ-1980 בכיכובו של חיים טופול בתפקיד דוקטור זרקוב.

מאמרים מאת אלי אשד על פלאש גורדון :

שמונים שנה של פלאש גורדון –החלק הראשון :המסע לכוכב מונגו

שמונים שנה של פלאש גורדון -החלק השני:היקום של דאן בארי

פלאש גורדון במדינת ישראל

2 תגובות

  1. […] מסע ליום אתמול 6 אגון הוא נוסע בזמן מן העתיד. הוא נוחת בעולמנו ופוגש את פלאש וזארקוב לאחר שספינתו נפגעת ממשאית.איש העסקים מאקלוט רוצה לגנוב את הספינה בכל מחיר ופלאש  דייל וזרקוב מוצאים  את עצמם במסע לעבר אל הדינוזאורים ואל הרנסאנס .מה יגידו על כל זה אנשי משטרת הזמן שמתפקחידם למנוע מסעות  בזמן לא מאושרים ? […]

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

1 × 4 =