בזמן שהעימות בין ארה”ב לצפון קוריאה הולך ומתעצם ועלול להגיע למלחמה אלימה, חיים מזר מנסה לבצע את אחת המשימות הקשות של עולם המודיעין, להבין מה בעצם חושב החייל הצפון-קוריאני הממוצע

אלי אשד

*

מאת חיים  מזר

לקראת עימות צבאי אפשרי בין ארה”ב לצפון קוריאה, דנים רבות באופיו ובמבנה הכוח של הצבא הצפון-קוריאני בזירות קרב פוטנציאליות. שאלה שיש להתייחס גם אליה, היא החייל הבודד בצבא זה.  צפון קוריאה היא דיקטטורה. האוכלוסייה כולה משועבדת למדינה, הכלכלה שלה רופסת מאוד, וישנו מחסור  תמידי במזון. למדינה אין עורף כלכלי למלחמה ממושכת. למלחמה קצרה – אולי. איך יתנהג אותו חייל ביום  פקודה? במדינה מסוג זה הברירות של החייל עגומות. מה מידת המוטיבציה שלו להילחם? עד כמה  האינדוקרינציה שהוא עובר אפקטיבית ולכמה זמן? האם נערכו מחקרים מסוג זה בצבא ובמודיעין  האמריקאי?

בצבא מסוג זה רוב הסיכויים שסירוב של חייל כזה להילחם יסתיים בכיתת יורים. המפקד שלו יאמר לו  במפורש, שאם לא יצא להילחם, הוא אישית ידאג לחיסולו, וזה ייעשה מול שאר החיילים. אם המפקד ימצא  לנכון, הוא גם ידאג לחיסולם של בני משפחתו. איזו ברירה עומדת בפני חייל זה, להיהרג על  ידי מפקדיו  או להיהרג בשדה הקרב? מבחינתו של החייל עדיף כבר לצאת לשדה הקרב. אם יילקח בשבי, רוב הסיכויים שיישאר בחיים. זה צריך להיות מרכיב חשוב בתהליך קבלת ההחלטות של הצבא האמריקאי  לקראת מלחמה עם צפון קוריאה.

משך  הזמן של מלחמה זו צריך להיות קצר ככול שניתן: מלחמת בליץ קריג. במלחמה זו יש לפעול  לפירוקו המהיר של צבא זה. היעדים צריכים להיות מוקדים שלטוניים, תעשיות צבאיות, בסיסים צבאיים ובפרט  בסיסים של חיל האוויר, נמלי ים ובסיסים לשיגור טילים. יש  להניח שלמודיעין האמריקאי יש ידע בתחומים  אלה, ויש לפעול  גם לחיסולם המהיר של מנהיגי המדינה, לרבות מפקדי צבא בכירים. מכלול זה של  פעולות יש לעשות בצורה מסיבית, וללא  הפסק.

עם השמדתו של כל יעד כזה, יש להודיע על כך בתקשורת. יש לשדר ידיעות אלה בכל רשתות השידור ובפרט בקוריאנית, כדי שהחיילים ירפו מהמלחמה, וכדי שכאשר ייתפסו לא יאונה להם כל רע. הם ישוחררו מידית לבתיהם. שידור רציף של ידיעות אלה באמצעי התקשורת – סביר להניח  שהחיילים הצפון-קוריאנים  לא יישארו אדישים  להן. בדבר אחד הם יהיו בטוחים: שאם ייכנעו, לא יאונה להם כל רע… זה צריך להיות רציונל בסיסי בהכנות לקראת מלחמה עם  צפון  קוריאה. הצגת הדברים היא אמנם פשטנית, אך יש בה  כדי להציג דרך פעולה אפשרית של הצבא האמריקאי.

ראו גם:

אלי אשד על שושלת האלים של צפון קוריאה:

החלק הראשון – השליט הנצחי

החלק השני – במאי הקולנוע מהגיהינום

החלק השלישי – השלישי בשושלת: קליגולה החדש?

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

שתיים × חמש =