ד״ר ניסים כץ, עורך מדור הפרוזה של “יקום תרבות”, ממליץ על

פסטיבל הקולנוע הצרפתי, שנפתח ב- 16 במרץ ויימשך עד 5 באפריל.

המהדורה ה-14 של פסטיבל הקולנוע הצרפתי תיפתח ביום חמישי, 16 במרץ. הפסטיבל יתקיים בסינמטקים של תל אביב, חיפה, ירושלים, חולון, ראש פינה ושדרות, בבית התרבות סביון, בנתניה ובגלובוס מקס אשדוד עד 5 באפריל. על סמך נסיונו בשנים קודמות, ממליץ ניסים על הסרטים בפסטיבל.

סרט הפתיחה השנה הוא “שקית של גולות“, סרטו של הבמאי כריסטיאן דוגואיי – Christian Duguay, בהשתתפות פטריק ברואל, אלזה זילברשטיין, קו אדמס, והנערים דוריאן לה קלשש ובטיסט פלוריאל, ובתפקיד אורח כריסטיאן קלבייה. הסרט מוצג בימים אלו בצרפת בהצלחה גדולה. זהו עיבוד לספרו של ג’וזף ג’ופו, המספר את סיפורם האמיתי של שני אחים יהודים בצרפת הכבושה, ואת קורות משפחתם עד לשחרור. הספר של ג’ופו הוא ספר חובה בבתי הספר בצרפת, וצרפתים רבים גדלו על הסיפור המרתק והמרגש הזה. עלילת הספר זכתה כבר לגרסה קולנועית של הבמאי ז’אק דווין.

הבמאי הקנדי כריסטיאן דוגואיי עסק בסרטו הקודם בתקופת המלחמה בצרפת, וגם היא דרך עיניו של ילד בסרט ההמשך המקסים “בל וסבסטיאן – ההרפתקה ממשיכה”.

את הפסטיבל ינעל הלהיט החדש של הכוכב הצרפתי הגדול עומר סי, “מחר הכל מתחיל“. עומר סי מגלם את סמואל, צעיר חסר דאגות, שיום אחד חייו מתהפכים כאשר הוא מגלה שנולדה לו בת שלא ידע על קיומה, והוא מתמסר לגידולה. במסגרת הפסטיבל תתקיים גם מחווה מיוחדת לשחקן הוותיק ז’אן פול בלמונדו המציין השנה 60 שנות קריירה, ויוקרנו שלושה מסרטיו הידועים.

גם השנה יוכלו הצופים לצפות בנבחרת כוכבים צרפתיים מרשימה, ותיקים וחדשים, שחקנים שבהם צופי קולנוע רבים בישראל פוגשים בסרטים הצרפתיים הרבים המוקרנים בהקרנות מסחריות בארץ, ובסרטים המוצגים במסגרת פסטיבל הקולנוע הצרפתי ובאחיו הצעיר או לה לה! פסטיבל הקומדיות הצרפתיות.

בין הכוכבים והשחקנים שנראה השנה על המסך: גיום קנה, נטלי ביי, ונסן קאסל, ז’ראר, פייר רישאר, למבר וילסון, אודרי טוטו, עומר סי, דניאל אוטיי, גיום גליין, סנדרין בונר, הזמר שחקן  פטריק ברואל ועוד. לצדם שחקנית חיזוק בדמות נטלי פורטמן, ושלל כוכבים צעירים של הקולנוע הצרפתי, בראשם לילי רוז דפ, בתם של ג’וני דפ וונסה פארדי.

מרבית הסרטים מתורגמים לעברית,  ורובם מתורגמים גם לאנגלית.


חגית בת-אליעזר, שגרירת “יקום תרבות” באירועים, ממליצה על

המחזה “המשרתות” מאת ז’אן ז’נה

המוזות מההר” היא קבוצה תיאטרון עצמאית של נשים חיפאיות, שהוקמה בשנת 2014.
הקבוצה הופיעה בהצלחה ומילאה אולמות בתיאטראות ברחבי הארץ, ביניהם “תיאטרון החאן” בירושלים ו”צוותא” בתל אביב. הקבוצה תציג את המחזה החברתי “המשרתות” מאת ז’אן ז’נה בבימוייה של אולגה שצמן ב”תיאטרון חיפה” במוצ”ש 18.3.2017 בשעה 20:30.
יואב איתמר, מבקר תאטרון, עורך מדור השירה של “יקום תרבות”, ראה והמליץ:
השחקניות של “המוזות מההר”, מציגות את העיבוד הכי טוב שראיתי בעשור האחרון של המחזה. השחקניות נכנסות באופן טוטאלי ובצורה מחשמלת לתפקידן, והתיאטרון המשתמש באמצעים בסיסיים כמו קופסאות עץ ובדים מצליח להציג בית מפואר.

נוסף על הצגת תיאטרון מומלצת, זהו מופע התרמה לבעלי חיים. כל ההכנסות (60 ₪ לכרטיס) ייתרמו לאגודות למען בעלי החיים בחיפה והצפון: “הכלבים שבצל”, “תנו לחיות לחיות”, “אסופים”, “משמר בעלי החיים”, “חופשי – בית אבות לכלבים”.

חגית ממליצה גם על

הסרט “לולו”

הסרט הוא קומדיה צרפתית של ז’ולי דלפי, שכתבה, ביימה וגם משחקת את התפקיד הראשי – ויולט, אשת אופנה פריזאית, גרושה, עם בן בגיל 19 שגר בביתה, אשר במהלך החופשה מתאהבת בז’אן רנה – איש מחשבים “פרובינציאלי”, שבא אחריה לפריז.

בנה – לולו – על שמו נקרא הסרט, מתנגד לזוגיות של אמו ונחוש לסלק את הגבר החדש מחייהם. מתברר שהבן, הקשור אדיפלית לאמו, הצליח להרחיק את כל בני זוגה של האם ואפילו בהיותו ילד קטן סכסך בין הוריו ושמח שהתגרשו. כשז’אן רנה מבין את כוונותיו של לולו, הוא מחזיר מלחמה, כשהיתרון עובד מצד לצד ומספק הפתעה והנאה לצופים. כשהאם מגלה את המניע האפל של בנה, היא תומכת בגבר, ולראשונה הבן מפסיד, ובני הזוג מתאחדים לשמחת הצופים.
לז’ולי דלפי משרעת גדולה של הבעות פנים והיא מצחיקה וחיננית. תיאורי גוף ומין ישירים, אך לא במראה, אלא בדיבורים צרפתיים רהוטים עם כתוביות בעברית. פס הקול הפרוע על רקע סצנות מהוגנות יוצר אפקט קומי.
זוהי קומדיה נעימה לצפייה, משעשעת, מטפלת בחוכמה בנושא של היחסים בין הורים לילדים בוגרים, המעמתת בין פריזאיות לפרובינציאליות, מספקת מתח, פעולה, שיח מגרה – וסוף מתקבל על הדעת.

תגובה אחת

  1. המשרתות של ז’נה הוא מחזה מעולה
    על ז’נה כתב סרטר כך:” בני אדם ממציאים אפורזימים על מנת לשמור על שקרים שהם יודעים כי הם יעלמו”

    כל מכלול יצירותיו של ז’נה אינם לא שקר ולא אפוריזמ ים

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

11 + עשרים =