Image result for sound of thunder bradbury

הקדמה מאת אלי אשד

מותו של פרפר קטן אחד יכול לשנות תוצאות של בחירות גורליות במיוחד לנשיאות בארה”ב. האומנם?

בעתיד של שנת 2055 מתמודדים על הנשיאות שני אנשים, אחד מהם הוא טיפוס רודני אנטי אינטלקטואלי, מסוכן לארצו ולעולם. השני מנצח. אבל מסע בזמן לתקופת הדינוזאורים, שבמהלכו נפגע פרפר, עלול לשנות הכול…

Image result for sound of thunder bradbury

זהו סיפור מדע בדיוני מעניין מכמה כיוונים. קודם כול, שימו לב שהנשיא קייט הוא כנראה גבר, כך לפחות בתרגום. היה מעניין יותר אם הייתה זו הנשיאה קייט, שלאחר השינוי בזמן נבחר במקומה ה״גבר גבר״ דויטש, במיוחד לאור מה שקורה כיום בבחירות בארצות הברית.

שנית, למען האמת, שינוי כל כך קטן, בכתיב של השפה (האנגלית במקור כמובן) ובזהות הנשיא הנבחר, הוא דבר שקשה להאמין שאפשר לגרום לו. כלומר, זהו שינוי קטן מדי. שינוי כל כך קטן היה נמחק במרוצת 60 מיליון שנה, כמו אדווה קטנה. שינוי גדול באמת הוא כזה המתואר בסרטי מסע בזמן, למשל כשחוזרים להווה ומגלים שהוא נשלט על ידי זוחלים אינטליגנטיים או משהו כזה.( אמנון סטופ)

Image result for ‫ריי ברדבורי פרנהייט 451‬‎

רי ברדבורי ( 1920-2012) הוא אחד מסופרי המדע הבדיוני, הפנטזיה והאימה המפורסמים ביותר של המאה ה-20. לעברית תורגמו שניים מספריו הקלאסיים “רשימות מן המאדים” ו”פרנהייט 451″, וכן סיפורים רבים. בעברית אף פורסם קובץ של סיפורים שפורסמו לכבודו ובהשראתו.

קול הרעם”, אחד מסיפוריו המפורסמים ביותר, הופיע במקור בגיליון יוני 1952 של המגזין “קולייר”. הוא הופיע בעברית בגיליון מספר 20 של המגזין “פנטסיה 2000”. ב-1981 הוא זכה לעיבודים רבים – לקומיקס, כתסכית רדיו, כסרט טלוויזיה ואף כסרט קולנוע ונחשב לאחד מסיפורי המסע בזמן הטובים והמפורסמים ביותר של כל הזמנים.

בין השאר “קול הרעם “שימש כמקור השראה לסיפור קלאסי אחר “לוחם קטן ומסכן ” של הסופר  הבריטי המפורסם בריאן אולדיס ” שגם הוא עוסק במסע בזמן לתקופת הדינוזאורים שגם אותו תוכלו למצוא ב”יקום תרבות “

ראו עוד גרסאות שונות של “קול הרעם”:

הסיפור המלא באנגלית

הקראה באנגלית של “קול הרעם”

עיבוד לקומיקס של הסיפור מאת האמן האל ויליאמסון וחברת אי.סי משנות החמישים (ללא קרדיט לברדבורי)

גרסת קומיקס נוספת של ריצ’רד קורבן

“קול הרעם” כתסכית רדיו

עיבוד טלוויזיוני של “קול הרעם” “מסדרת “התיאטרון של רי בראדבורי” מ-1989

המקדימון  לסרט הקולנוע “קול הרעם”

סרט הקולנוע “קול הרעם” משנת 2005

ביקורת על הסרט

וראו עוד סיפור על בחירות בעתיד לנשיאות ארה”ב:

“הזיקית”

עוד סיפור מדע בדיוני קלאסי על מסע בזמן :

האיש שבא מוקדם מידי :סיפור קלאסי על הישרדות בעבר מאת פול אנדרסון

2 תגובות

  1. בבחירות לארה””ב במציאות הזאת זכה דונאלד טראמפ שנראה כמקביל של דויטשר בסיפור “מיליטריסט אנטי אינטלקטואלי אנטי הומני אדם שהוא אנטי הכל “.
    סופר המדע הבדיוני דיויד ברין כתב באתר הפייסבוק שלו על “קול הרעם”:
    More and more, it seems we are living in a sci fi story. In darker moments, I am reminded of Ray Bradbury’s great story “The Sound of Thunder.” Time travel and the Butterfly Effect and altering the course of history. Terrifying… and clearly prophetic. Watch a short film version here.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

עשרים + תשע עשרה =