חגית בת-אליעזר שגרירת “יקום תרבות” באירועים ממליצה על:

הגרסה הקולנועית החדשה של “ספר הג’ונגל“.

בבימויו של ג’ון פאברו, הגרסה הקולנועית החדשה של “ספר הג’ונגל” היא מזיגה מוצלחת של טכנולוגית המחשב העדכנית ביותר, שמעצבת את החיות התלת-ממדיות האמינות, עם שאלת התודעה האנושית הקדומה. אך טבעי להשוות את הסרט לגרסה המצוירת משנת 1967, ההיתולית והקלילה. ברור שאני מעדיפה את הסרט הנוכחי, המטפל ברצינות הראויה בשאלת יחסי הגומלין בין האדם והטבע. הבשלת תודעתו של מוגלי מדגימה את התפתחות האדם – מחיה ביער ואף בין הנחותות שבהן – למין השולט באש, חושב, לומד, מתכנן ומבצע, הנעלה משאר המינים – הרסני לעתים, אך גם מיטיב עמם. העלילה עשויה בשום-שכל: מוגלי מיישם את אשר למד על תכונותיו של עץ מת בתחילת הסרט, כדי לנצח את שירחאן הנמר בקרב הגורלי בסופו. האמרה על הפילים כאחראים על מבנה היער, שנשמעת תמוהה במקצת, מקבלת את אישושה בסוף הסרט: הפילים משנים את ערוצי הנחלים כדי להזרים את מימיהם לכיבוי השרפה.
הבמאי מכבד את הגרסה המצוירת, ומשלב קטעי שירים ממנה, ואת הספר מאת רודיארד קיפלינג, אשר יצא לאור בשנת 1894, המוצג ומדופדף בסוף הסרט. אני מודה על הקסם הקולנועי המושכל הזה למאות האנשים, ששמותיהם חותמים את הסרט ומתגלגלים דקות רבות על המסך הגדול.

חגית ממליצה גם על:

הסרט “מי יאהב אותי עכשיו?” מאת האחים הימן – תומר וברק.

היוצרים של “מיסטר גאגא”, שהביא לאולמות הקולנוע כבר למעלה מ-80 אלף צופים, במאמץ של ארבע שנות תיעוד באתרים שונים בארץ ובלונדון, נוסף על עבודת עריכה קפדנית של מאות שעות צילום, הניבו גם את הסרט התיעודי “מי יאהב אותי עכשיו?”, שזכה בפסטיבל ברלין בפרס “חביב הקהל” לסרט דוקומנטרי.

הסרט מביא את סיפורו של סער מעוז, בכור מבין שבעה אחים במשפחה דתית-לאומית משדה אליהו, הומוסקסואל, שעזב את הקיבוץ, את הארץ, השתקע בלונדון, ונדבק בנגיף ה-HIV (איידס). החיים משחקים לידיהם של הקולנוענים, ומחזירים את סער לישראל וסוגרים את העלילה מעגלית עם סוף שטוב לסרט, לסער, ולמשפחתו. סער עצמו ובני משפחתו הרחבה מצטלמים באופן טבעי ומשוחרר, ומנהלים שיחה ברמה הגבוהה ביותר של מודעות עצמית וכושר ביטוי. הופעות מקהלת הגברים הגאים של לונדון, שבה שר סער, מלוות את הסרט ומקנות לו ממד מוזיקלי-חלומי. הסרט מוקרן באולמות קולנוע לב ברחבי הארץ, וישנן גם הקרנות מיוחדות, שבהן נוכחים האחים הימן – יוצרי הסרט, סער ובני משפחתו. הייתי בהקרנה כזאת ביום ג’ ה- 19/4/2016 בתל אביב. אחריה ניהלו ברק הימן וסער מעוז שיחה עם הקהל, שבמהלכה שמחתי לשמוע שהטיפול התרופתי שניתן לנשאי HIV מנקה את דמם מהנגיף והופך אותם לבלתי-מדבקים. ההקרנות הקרובות המועשרות בקולנוענים ובבני משפחת מעוז יתקיימו במוזיאון טיקוטין בחיפה, ביום שלישי ה- 26.4.2016, ובלב-מנדרין בשבת – 30.4.2016.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

1 × 4 =