עורך מדור הפרוזה של “יקום תרבות”, ד״ר ניסים כץ, ממליץ על:

הסרט “טרמבו” בבימויו של  ג’יי רואץ’.

סרט תקופתי נפלא המספר את סיפורו של דלטון טרמבו, מי שנחשב לתסריטאי המבריק והמוביל בשנות הארבעים והחמישים של המאה הקודמת, בתקופת המקארתיזם האמריקאי, בשלהי המלחמה הקרה. טרמבו נכנס לרשימה השחורה (לא להאמין שבארצות הברית הייתה רשימה כזו), ונמנע ממנו לכתוב תסריטים. בהמשך הוא אפילו נכנס לכלא. למרות כל זאת, טרמבו החתרני מסרב להיכנע לשלטון, ובגלל בעיות פרנסה כותב תסריטים זולים וגם מורכבים, ועל הדרך זוכה בשני פרסי אוסקר בשם בדוי. כך הוא חושף את הצביעות של הממשל עד לביטול דה פקטו של הרשימה הזו. זהו משל מרענן על חשיבות חופש הביטוי, על צנזורה ועל דעות קדומות. גם בארצנו ובימינו. בדרך יש גם בעיות משפחתיות, קסם, וקונפליקטים אחרים ויפים בחייו של אמן. מומלץ מאוד.

חגית בת-אליעזר, שגרירת “יקום תרבות” באירועים ומופעים בכל רחבי הארץ ממליצה על:

הסרט “גרימסבי” בכיכובו של סשה ברון כהן.

הסרט spotlight זכה באוסקר. רציתי לצפות בו ב-yes planet של חיפה, אבל מאחר שכבר איננו מוקרן שם, הימרתי על סרטו החדש של סשה ברון כהן, “גרימסבי” (The Brothers Grimsby) ונהניתי מאוד מאוד. זאת קומדיה פנטסטית ארצית – לא בחלל בין כוכבים מיותרים, אלא על פני כדור הארץ – והיא מאפשרת הבנה, הזדהות, סקרנות, וצחוק בריא ומשוחרר. העלילה מערבת מציאות של אוהדי כדורגל אנגליים עם מעללי מחסלים מופרכים – בוטות מינית התואמת את מסגרת הקומדיה – וכולה ספוגה בחוכמה כמו עוגת ראש השנה בדבש. נושא המשפחה מקבל התייחסות ראליסטית בסיפורם של אחים-יתומים שנשבעים להיות תמיד יחד ומופרדים לעשרים ושמונה שנים, ומאוזנת על ידי הקוֹמִיוּת של משפחה שמונה אחד-עשר ילדים בני אותו גיל בערך. ישבתי שם, מחייכת, מדי פעם פורצת בצחוק רם, וחושבת לעצמי: אינני צריכה את כאב הראש של סרטים כבדים ומתייסרים דוגמת “האיש שנולד מחדש”, שבעצם מת פעמיים. הקולנוע מגיע למיצוי יכולותיו באופן העוצמתי ביותר בקומדיות פנטסטיות-חכמות מלהיבות מבית היוצר של סשה ברון-כהן.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

4 × 5 =