האם במאה ה-13 ניבא הרב יהודה החסיד על שנת 2017 ו/או על שנת 2018?

Image result for ‫יהודה החסיד‬‎

מאת אלי אשד

אלפים ברשת חושבים שהרב יהודה החסיד ניבא במאה ה-13 נבואה המתייחסת לשנת 2017. ו/או שנת 2018.  בעת הזאת, שנת 2016, מדובר באחת הנבואות המוזכרות והמצוטטות ביותר שתמצאו באתרי הנבואות האמריקאיים, שמהם יש ככל הנראה מאות ואולי אלפים. מובן שזה ישתנה לאחר ששנת 2017 תחלוף מהעולם, כפי שקרה לנבואת 2012 שיוחסה לבני שבטי המאיה ( אבל כלל לא הייתה שלהם) ולאחרות. בינתיים היא זוכה לפופולאריות אדירה, וכתוצאה מכך הרב יהודה החסיד הוא מפורסם יותר מאשר אי פעם היה בחייו או לאחר מותו.

הרשת מלאה בדפים באנגלית העוסקים בנבואה זאת המיוחסת לו. לכאורה היא עוסקת בשנת 2017 לספירה. חיפוש גוגל פשוט יכול למצוא שישים אלף דפים שונים באנגלית העוסקים בנבואה האחת הזאת.

עכשיו יש על יהודה החסיד אפילו דף פייסבוק באנגלית!

אכן אם המדובר בנבואה "אותנטית", מדובר בנבואה מדהימה. רוב החוזים לאורך הדורות השמיעו ופרסמו נבואות שתיארו את העתיד לבוא -שנים בודדות או עשרות או מאות ספורות של שנים. לא שמונה מאות שנה ויותר בעתיד, כמו במקרה של הנבואה המיוחסת לרב יהודה החסיד.

אבל יש בעיה קטנה עם נבואה זאת. חקירה מעלה ספקות קשים לגבי האותנטיות שלה. כל הפרסומים עליה עד כה הם באנגלית..בעברית אין עליה דבר, מה שמעלה את החשד שהמומחים על יהודה החסיד שהם בעיקר בישראל לא שמעו עליה מעולם.

מי היה יהודה החסיד?

יהודה החסיד היה בן למשפחת קלונימוס המפורסמת, משפחת רבנים ומיסטיקנים מפורסמת בקהילות גרמניה. על אביו שמואל סופר בכתב יד מהמאה ה-16, שיצר גולם אדם מלאכותי ששימש לו כשומר ראש בעת מסעותיו.

יהודה החסיד עצמו עסק רבות בנושא הגולם והשאיר נוסחאות מפורטות כיצד יש ליצור יצור כזה. הוא היה גם סופר מוכשר של סיפורים על אודות העל טבעי – נשים מכשפות, ערפדיות ויצורים מוזרים אחרים.

עד כמה שידוע לנו, הוא נפטר בשנת 1217. צוואתו מלאה באיסורים שונים ומשונים כמו האיסור לשאת אישה בת אח או אחות, וכוללת גם איסורים מוזרים במיוחד כמו "כשקוברים  אשה שהיתה אוכלת ילדים בחייה, אם רואים פיה פתוח בידוע שתעשה כן לאחר מותה שנה אחת, ויש למלאות פיה בעפר ולא תזיק עוד", העוסק במכשפה. צוואה זאת היא אחד הטקסטים המוכרים ביותר מימי הביניים, בגלל האיסורים השונים שבה שיש רבים ההולכים בעקבותיהם.

נבואות יהודה החסיד

על יהודה החסיד נוצרו מסורות שאם היה חי בימי הנביאים היה נביא גם הוא. כלומר, ידוע שעסק בנבואות. עליו ועל אביו קיימים גם סיפורים מאוחרים, שלפיהם הם עצמם היו עושי נפלאות.

ובצוואתו אפילו נמצאת אחת הגרסאות של "כתב יד רוטשילד", מחזור מאויר מפורסם שנכתב בפלורנס, איטליה, בשנת רנ"ב (1492) בידי הסופר ר' אברהם יהודה בן יחיאל מקמרינו.

בצוואה מופיעה נבואה המיוחסת ליהודה החסיד: "וכל הגבוה יצליח במלחמה, וכשעתידין לבא קודם משיח התתרים מחריבו אשכנז, ספק כולו ספק מקצתו".

נבואה זאת לא התקיימה. הייתה פלישה מונגולית לאירופה שנבלמה בשנת 1242 על אדמת הונגריה ולא התקדמה מעבר לפולין, ולא חודשה מעולם, אבל ייתכן שהכוונה לעתיד הרחוק (דהיינו למאה ה-21). ואולי כשהכותב מנבא על הטרטרים, הוא מתכוון למוסלמים שיתקפו את גרמניה ואת צרפת  שהיו בזמנו של יהודה החסיד "אשכנז"?

אך ככל הנראה זאת אינה נבואה "אותנטית " של יהודה החסיד.

סעיף זה אינו מופיע בכתבי היד  האחרים של הצוואה במהדורות הקדומות, ו"פלש" ככל הנראה ממקור חיצוני לחלק השני של כת"י מחזור רוטשילד. עד כמה שידוע לנו ייתכן שהוא פרי יצירתו של מעתיק הצוואה ב-1492, ר' אברהם יהודה בן יחיאל מקמרינו

(על כך ראו במאמרו של הרב יצחק שבט " צוואת רבי יהודה החסיד,השוואת מהדורות קדומות וכתבי היד. הופיע בטללי אורות י, תשסב 1982 עמ' 82-152.

ברשת http://asif.co.il/?wpfb_dl=4859 ראו שם עמ'  10 ועמ' 4.

בכל מקרה לא זוהי הנבואה שבגללה התפרסם כל כך שמו של יהודה החסיד ברשת בשנת 2016.

נבואת 2017 של יהודה החסיד

עטיפת הגיליון  ממארס 2008 שבו הופיעה הגרסה הראשונה הידועה של "נבואת יהודה החסיד"

במארס 2008 פורסם על יהודה החסיד  מאמר בשם “Israel: Between Mysticism and Reality”, במגזין Israel Today, מגזין באנגלית של יהודים משיחיים (אין לבלבלו עם העיתון היומי בעברית "ישראל היום"!). את הטקסט המקורי שלו  בעמוד 18 של הגיליון אפשר למצוא גם כאן :

http://issuu.com/ryaninzion/docs/israel_today_march_2008

המחבר, מייסד המגזין ועורכו Ludwig Schneider כותב את הדברים הבאים: יהודה בן שמואל החסיד ניבא לפני שנפטר בסביבות 1217,  שהטורקים העותומאניים יכבשו את ירושלים וישלטו בה שמונה יובלים. דהיינו כ-400  שנים.

זו נבואה שאכן התגשמה, שכן העותומאנים אכן כבשו את ירושלים ב-1517, 300 שנה בדיוק לאחר פטירתו של יהודה החסיד! הם סולקו משם בידי גנראל אלנבי הבריטי ב-1917, 500 שנה בדיוק לאחר פטירתו.

לאחר סילוקם מירושלים ניבא יהודה בן שמואל העיר תישאר "ארץ ללא שלטון " no -man’s land, בניסוחו  באנגלית של שניידר במשך יובל. בשנת היובל העשירית יחזרו היהודים לשלוט בה ולאחר מכן יתחיל העידן המשיחי.

אפשר לפרש זאת שהנבואה  מתייחסת לשלטון של הבריטים בעיר במשך שלושים שנה ולשלטון הירדני במזרחה עוד כ-19 שנה של "חוסר שלטון". וכידוע, אזור הגבול בירושלים בין הישראלים והירדנים התכנה אז NO MAN LAND.

לפי זה יהודה החסיד חזה את כיבוש העיר בידי היהודים בשנת 1967, חמש מאות וחמישים שנה לאחר פטירתו.

מחבר המאמר שיער על סמך דעתו שלו (ולא על סמך הטקסט שהיה בידיו) שעל פי זה ייתכן ששנת 2017 או 2018 תהיה שנת הכרעה למדינת ישראל, מאחר שיהיה זה 70 שנה אחרי הכרעת האו"ם להקים מדינה יהודית והקמת מדינת ישראל, ו-50 שנה אחרי איחוד  ירושלים, 800 שנה בדיוק לאחר פטירת יהודה החסיד.

ארבע שנים לאחר הפרסום המקורי של רשימה זאת, עוד ועוד אתרים החלו לפרסם את המאמר ואת "הנבואה" והמונים כיום מאמינים בה. כיום בכל הרשימות שעוסקות בה האזכור של שנת "'2017" כבר מופיע כחלק אינטגרלי מהנבואה המקורית ולא כספקולציה של האיש שעסק בה בשנת 2008.
הנבואה כפי שהיא מנוסחת היא מוזרה ביותר. התורכים העותומאנים שנקראו על שם המנהיג עותמאן לא היו קיימים בזמנו של יהודה החסיד, או יותר נכון הם היו אז שבט חסר חשיבות. עותמאן עצמו, המנהיג הגדול שהחל במסע הכיבושים שהפך אותם לכוח עולמי ושעל שמו הם נקראו, נולד ב-1258, עשרות שנים לאחר שנפטר יהודה החסיד, והאימפריה שלו הוקמה ב-1299. כיצד  בכלל ידע יהודה החסיד על קיומם וכיצד לקרוא להם אם לא היה שום שבט כזה שנקרא בשם כזה במהלך חייו?

על כך ניתן לטעון שהרי הוא נביא הרואה את העתיד לבוא…

אך נשאלת השאלה הגדולה: איפה בדיוק פורסם טקסט המקור של יהודה החסיד עם אותה הנבואה המדהימה? זה משום מה לא צוין בשום מקום ברשימה. כתוצאה מכך, אין אפשרות לברר מה בדיוק נאמר בטקסט המקורי שעליו הסתמך שניידר.

כאשר בוב אודל, אחד האנשים שקראו את הנבואה, ביקר לאחרונה במשרדי " Israel Today כדי לברר את מקור הנבואה, התברר לו לתדהמתו שכותב המאמר, שהוא אביו של העורך הנוכחי  Aviel Schneider, סירב לענות על השאלות בעצמו וביקש מבנו לענות במקומו (הוא אמנם זקן, אך לא סנילי. האיש עדיין כותב באופן קבוע עבור המגזין שאותו ייסד וערך בעבר).

לדברי הבן לאב יש ספרייה גדולה בנושאים יהודיים בשפה הגרמנית ומן הסתם המקור לקוח משם, אבל הוא עצמו אינו יודע מהו המקור. האב שסירב משום מה  להתראיין ישירות היה מוכן למסור דרך בנו רק שהוא כבר אינו זוכר את מקורותיו.

אז מה היו מקורות אלו?

חקירת המקורות

קראתי על הנבואה המדהימה מלפני שמונה מאות שנה עד שנת 2017, קראתי גם על הספקות שהושמעו לגביה, והחלטתי לבדוק את המקורות הקיימים על יהודה החסיד בנושא.

כאן יש להבין כדי שנבואה תיחשב ל"אותנטית" יש לדעת את מקורה המדויק בכתב או לכל הפחות להביא שומעים אמינים ורציניים שיכולים להעיד ששמעו את הנבואה מידי אדם בזמן אמיתי. רצוי מאוד שהנבואה תבוטא בעל פה או בכתב מספר נכבד של שנים לפני תאריך התקיימותה.

לשם השוואה: קיימת הנבואה של הגאון מווילנה שבה עסקתי ברשימה אחרת, שבה קבע  הגאון שכאשר יופיעו ספינות רוסיות בבוספורוס ליד איסטנבול יש לצפות לפעמי משיח. לכאורה אפשר לטעון שהיא מתייחסת לזמננו, כאשר תורכיה ורוסיה נמצאות בקונפליקט חמור שהולך ומתעצם.

אבל האם היא אותנטית? האם אכן הושמעה בידי הגאון מווילנה?

נבואה זאת קיימת בדפוס רק משנות השישים של המאה הקודמת, אך בפרסומה המקורי צוינו במדויק שמות אנשים ששמעו אותה האחד מהשני, עד לתלמידו של הגר"א, חיים מוולוז'ין, ששמע אותה מפיו. דהיינו הייתה כאן שלשלת מסירה אמינה וסמכותית שמאשרת שהנבואה או משהו הדומה לה אכן הושמעה בידי מי שהיא מיוחסת לו.

אז מה היה בדיוק המקור של "Israel today " לנבואה?

בדקתי בכתביו הידועים של יהודה החסיד בשפה העברית. באף אחד מהם, כולל ספר החסידים וספר הגימטריות (שיש חילוקי דעות אם הוא פרי מוחו של  יהודה החסיד או יצירתם של תלמידיו) לא מצאתי שום דבר מקביל לנבואה הזאת.

המקור הסביר ביותר שממנו הנבואה יכולה להילקח הוא ספר הגימטריות המיוחס ליהודה החסיד ומביא מאות גימטריות על נושאים שונים. בין החוקרים יש חילוקי דעות אם הספר הוא אכן הוא פרי יצירתו של יהודה החסיד או של תלמידיו, אבל נראה שבכל מקרה אכן יצא "מבית מדרשו".

מהדורה מחקרית של "ספר גימטריאות" מאת ר' יהודה החסיד, יצאה לאור בשנת 1998 מאת דניאל אברמס וישראל תא-שמע. לדעתם הספר הוא פרי יצירתם של תלמידי יהודה החסיד ולא שלו עצמו. הספר במהדורה זאת מובא כטקסט חסר פירושים שמי שאינו חוקר לא יוכל להבין אותו.

הספר יצא גם ב-2004 במהדורה של שני כרכים עם פירוש ספר הגימטריאות: תוכו… ביאורים ורמזים על התורה לפי סדר הפרשיות, מוסר וחסידות, דרוש ואגדה, גימטריאות וראשי תיבות, רמז וסוד, הלכה ומנהג, חכמת המזלות… /יוצא לאור לראשונה מכתב יד… בצירוף מבוא, הערות והארות, ביאורים, מילואים ומפתחות… מאת יעקב ישראל בן הרב שמואל דב סטל ירושלים (יעקב ישראל סטל). לדעת סטל אין ספק שיהודה החסיד הוא המקור של הספר, אם כי נערך בידי תלמידיו.

האם זה היה המקור של שניידר?

עברתי בשני הכרכים עמוד אחרי עמוד בחיפושים אחרי הנבואה.

ואכן מצאתי שם נבואה אחת מתוארכת, אחת ויחידה, בכרך ב' ע' תרס"ז –  "שהיה דריסה, חלדה, הגרסה והעיקור, בגימטריה אלף ורצ"א, כקץ משיח."

יעקב ישראל סטל מבאר שזמן הגלות האחרון הוא שנת 1290 שלאחריהם, בשנת אלף ורצ"א, דהיינו בשנת 1291, יהיה קץ משיח, שבו יפסיק להתקיים בישראל הפסוק "כי עליך הורגנו כל היום, נחשבנו כצאן טבוחה".

על פי זה, אם הנבואה היא אכן של יהודה החסיד ולא של תלמיד שלו (דבר שהוא אפשרי בהחלט) הוא חשב שהמשיח יבוא בשנת 1291, לא לפי ספירת הנוצרים אלא לפי ספירה כלשהיא שראשיתה אינה ידועה כמתואר בספר דניאל "תְבָּרְרוּ וְיִתְלַבְּנוּ וְיִצָּרְפוּ רַבִּים וְהִרְשִׁיעוּ רְשָׁעִים וְלֹא יָבִינוּ כָּל רְשָׁעִים וְהַמַּשְׂכִּלִים יָבִינוּ:וּמֵעֵת הוּסַר הַתָּמִיד וְלָתֵת שִׁקּוּץ שֹׁמֵם יָמִים אֶלֶף מָאתַיִם וְתִשְׁעִים.

כך שהתאריך שאליו התכוון שנת 1291 ממתי ? אינו ברור וכנראה ישאר כזה לנצח.

פרופסור יוסף דן החוקר  החשוב ביותר בעולם על יהודה החסיד – על חייו ותורתו – שכתב עליו מונוגרפיה ( ר' יהודה החסיד / ירושלים: מרכז זלמן שזר לתולדות ישראל, תשס"ו 2006) אינו יודע דבר על הנבואה הזאת המיוחסת ליהודה החסיד. בכל אופן, הוא אינו מזכיר אותה בשום מקום בכתביו.

הוא מציין בסיכום שלו על חיי החסיד, "תולדות  תורת הסוד העברית כרך ה'" (2011), שיהודה החסיד לאמיתו של דבר נמנע מלהפיץ סודות על אחרית הימים וראה בכך עבירה חמורה (אם כי הוא וחבריו ככל הנראה אכן חשבו שיש בידיהם סודות על קץ הימים – מה הם היו, את זאת איננו יודעים).

הוא כתב בספר החסידים שלו: "אם תראה שמתנבא אדם על משיח דע כי היו עסקיו במעשה כשפים או במעשה שדים או במעשה שם המפורש. ובשביל שהם מטריחים את המלאכים אומרים לו על משיח כדי שיתגלה לעולם, ולבסוף יהיה לבושת ולחרפה כל העולם ,על שהטריחו המלאכים.או השדים באים ולומדים לו חשבונות וסודות לבושתו ולבושת המאמינים בדבריו."( ספר החסידים, מהדורת מרגליות, עמ' קצה).

כלומר, יהודה החסיד קובע כאן שאין אדם יכול להתנבא נבואת אמת על ביאת המשיח ותאריך הקץ – ואם עשה זאת זה משום שהטריח מלאכים או שדים בהשבעות.

עם זאת, במקום אחר ב"ספר הכבוד", רמז הרב שזה לא לחלוטין בלתי אפשרי אבל זה מסוכן מאין כמוהו: "ואינו מגיד לבריות שמה אם היו יודעים היו מעלים אותם באוב ומגידים להם. ואותם יחידים שבעולם שיודעים קיצו של משיח … שהרי הקב"ה העלים הקץ מיעקב כשרצה להודיעו לבניו (יוסף דן תולדות תורת הסוד העברית כרך ה' עמ' 426).

דהיינו, גם אם ידע חכם את הסודות האלו עליו לשמור עליהם בסוד כמוס כי אם ידעו הבריות שחכם פלוני ידע את הסוד יוכלו להעלותו באוב לאחר מותו ולחייבו בדרך מאגית לגלות את הסוד.

כלומר, רבי יהודה החסיד אסר לא רק לגלות את תאריך הקץ, אלא גם את עצם העובדה שהוא או כל חכם אחר יודע אותו.

מסקנות

לאור זאת, ועד שיתגלו ממצאים חדשים, אין ברירה אלא להגיע למסקנה שהנבואה שאותה הביא שניידר ב-2008 בשמו של יהודה החסיד אינה אותנטית וייתכן שנוצרה או בידי מקור לא אמין (בגרמנית?) שבו השתמש שניידר, וייתכן שהייתה זאת מתיחה של שניידר עצמו.

דברים כאלו היו מקובלים בעבר. היה זה נפוץ מאוד שמחבר מאוחר יפרסם נבואות ותחזיות בשמו של נביא וחוזה ידוע מהעבר הקרוב או הרחוק. נבואות שונות כאלו שנכתבו בידי כל מיני אנונימיים בעבר הרחוק לנביאי התנ"ך ובעבר הקרוב לחוזים כמו נוסטרדמוס, וייתכן שזה מה שקרה גם הפעם.

כך שלצערי, אלא אם כן יובא המקור שבו השתמש שניידר, אין לראות בנבואה המיוחסת ליהודה החסיד כנבואה "אמיתית" מהמאה ה-13. לכל היותר יש עדויות שזוהי "נבואה"  משנת 2008 לגבי שנת 2017.

ראו גם:

נבואת הגאון מווילנה

נבואת 2016 של נוסטרדמוס

תיאור ביקור במערכת ISRAEL TODAY, שם המחבר אינו זוכר את המקורות לנבואת יהודה החסיד


אודות אלי אשד

סופר, מרצה ובלש תרבות. פרסם את הספרים "מטרזן ועד זבנג" - סיפורה של הספרות הפופולארית הישראלית" ( "בבל" 2003) ו"הגולם -סיפורו של קומיקס ישראלי" עם אורי פינק ( "מודן" 2003). פרסם מאמרים רבים בעיתונות, בכתבי עת וברשת בנושאי ספרות ותרבות פופולארית, מדע בדיוני, קומיקס ועוד.
הפוסט הזה פורסם בתאריך דת, חזון ופוליטיקה, יהדות, תעלומות עם התגים , . קישור קבוע.

12 תגובות על האם במאה ה-13 ניבא הרב יהודה החסיד על שנת 2017 ו/או על שנת 2018?

  1. מאת aviv itzhaky:‏

    האם קשה לך לקרוא לו כנהוג, רבי יהודה החסיד, כשם שאתה קורא לפרופ' יוסף דן בכינויו?

  2. מאת יהודה:‏

    צחוק עשה לנו הכותב שטעה לחשוב שר' יהודה החסיד התכוון לשנת 1290 לספירה הנוצרית!
    החסיד, כמובן, מעולם לא השתמש בספירה זו, ולא על פיה גימטר, אלא את הפסוק בדניאל, יב יא.
    וכבר הוער על כך בפורום אוצר החכמה
    http://forum.otzar.org/forums/viewtopic.php?f=7&t=25731#p260318

  3. מאת אלי אשד:‏

    הקישור שלך אינו עובד אז לא ידוע למה כוונתך.
    במקרה הזה הכותב אינו אני אלא יעקב משה סטאל שחיבר פירוש של שני כרכים ליהודה חסיד.
    והנה הקטע שוב :
    אכן מצאתי שם נבואה אחת מתוארכת, אחת ויחידה, בכרך ב' ע' תרס"ז – "שהיה דריסה, חלדה, הגרסה והעיקור, בגימטריה אלף ורצ"א, כקץ משיח."

    יעקב ישראל סטל מבאר שזמן הגלות האחרון הוא שנת 1290 שלאחריהם, בשנת אלף ורצ"א, דהיינו בשנת 1291, יהיה קץ משיח, שבו יפסיק להתקיים בישראל הפסוק "כי עליך הורגנו כל היום, נחשבנו כצאן טבוחה".

  4. מאת יהודה:‏

    הקישור עובד אצלי. אולי הבעיה בדפדפן. תנסה כרום.
    גם יעקב סטל לא התכוון לשנת 1291 אלא, כדרכו בכל הערותיו על הספר, הוא פשוט "תרגם" את דברי החסיד "אלף ורצ"א" לספרוֹת: 1291.
    סטל גם מציין במפורש את הפסוק בדניאל, ופשוט מגוחך לטעון שהוא חשב ש"אלף מאתים ותשעים" שבדניאל מתייחס לספירה הנוצרית, שעוד לא באה לעולם בימי דניאל!
    וכנס בבקשה לקישור, שכל מה שכתבתי אינו אלא משם.

  5. מאת אלי אשד:‏

    בסדר קראתי ותיקנתי .הכוונה היא אכן לא ל1291 לספירת הנוצרים אלא ל-1291 מתאריך שאינו ידוע וישאר כזה.
    כך שאין זה ידוע בעצם לאיזה תאריך התכוון לפי ספירת הנוצרים.
    אגב לא התרשמתי מההערות המתלהמות עד כדי ניבולי כלפי אישיותי הצנועה מחכמי הפורום הזה. אבל כנראה אין מה לצפות יותר מידי בעניינים אלו.

  6. מאת אלי אשד:‏

    את הנבואה המיוחסת ליהודה החסיד בצוואתו ניתן למצוא גם בגירסה אחרת המובאת בדפוס פרנקפורט בסיום הצוואה בניסוח קצת שונה שככל הנראה יש לראות בו "פירוש /תרגום" עתידים יבואו התרתרי"ם בארץ אשכנז ויחריבו אותה ספק לי או כולה או מקצתה.".

  7. מאת Milhouse:‏

    לא ״הגרסה״ אלא ״הגרמה״

  8. מאת אלי אשד:‏

    כדרכנו נעקוב כאן אחרי התגשמות נבואות ובמקרה הזה של טענות שונות לגבי נבואת רבי יהודה החסיד :
    באתר הזה "האנטיכריסט האיסלאמי 2016"
    http://islamicantichrist2016.com/judah-ben-samual/
    ניטען שהנבואה תתגשם בעוד חודשיים ליתר דיוק ב12 באוקטובר 2016.
    והנה טענותיו:
    Now, you can clearly see that although the Six Day War happened in the beginning of the 9th Jubilee cycle, it did not happen on the very day of the start of the 9th Jubilee cycle.
    The very start of the 9th Jubilee cycle happened on Tishri 10, 5727 which corresponds to September 24, 1966.

    Now, you are able to see when this Jubilee cycle ends:

    Tishri 10, 5727 + 50 yrs = Tishri 10, 5777

    Tishri 10, 5777 = October 12, 2016

    http://www.bsswebsite.me.uk/Daysanddates/hebrewdate.htm

    So, by October 12, 2016 (the Day of Atonement), the Messiah will arrive! That is precisely what my calculations show: the Messiah will arrive on October 3, 2016 which is the Feast of Trumpets!

    Therefore, my calculations are in total agreement with Judah Ben Samuel’s prophecy!

    כלומר הנבואה או מה שקשור בה יתחילו להתגשם עוד לפני הבחירות חנשיאות ארה"ב ב8 בנובמבר 2016.

  9. מאת אלי אשד:‏

    באתר אחר הטענות קצת שונות

    http://destination-yisrael.biblesearchers.com/destination-yisrael/2012/12/rabbi-judah-ben-samuels-jubilee-prophecy-gives-the-year-of-the-messiah.html
    הם קובעים :
    As we review the Sabbatical Week of Years, this present Sabbatical Cycle began on Rosh Hashanah 2008 5778. The 8th year would have been the day of the Messiah ending Rosh Hashanah 2009, but the Messiah did not come.

    If this Sabbatical Messianic cycle 2009-2017 is completed and the GogUMogog war does begin within the year between Rosh Hashanah 2015 to Rosh Hashanah 2016, then the Messianic Era will commence before Rosh Hashanah 2017. We are currently in the 4th year of the Sabbatical Messianic Cycle that began on Rosh Hashanah 2009, in the Jewish year 5773 (2013).

    There is still time for the Messiah the Prince, the anti-Messiah to forge a covenant with the “Holy Ones” of the rabbanim of Jerusalem for a seven year hudna, for the biblical text in Daniel clearly states that it will be abrogated by the anti-Messiah within 3½ years.

    Can we look forward to a Middle East Peace Accord by Passover 2013? If so, 3½ years later, will be see the revealing of the Maschiach ben Dovid before Rosh Hashanah 2016 (Jewish year 5777 between Rosh Hashanahs 5776-7)?

    If so, the Epic Year of the Messiah will be here on Rosh Hashanah 2016 or the Jewish year of 5000 plus 777 years. The age of the Enlightenment of the Torah will have begun. The forces of evil will have been destroyed and the Kingdom of G-d on Planet Earth will begin with the M20
    בקצרה הכל מתחיל לפני ראש השנה של 2017 שזה ה-20 בספטמבר 2017. נצטרך לחכות עוד שנה שלמה כדי לראות אם הנבואה תתגשם.

  10. מאת אליאשד:‏

    הגיע הזמן לסקור את הנבואות על 2017. מה התממש מהנבואות במאמר הקודם בסדרה על 2016? הנה מאמר שסוקר תחילה את החוזים שחזו את עלייתו של דונלד טראמפ לנשיאות, ובודק מה הם חזו בעתידו. אחר כך נבדוק מה עוד צפוי לנו בעתיד המזעזע של 2017-2018
    אם זה יימשך כך… נבואות שנת 2017 של האסטרולוג נוסטרדמוס, יהודה החסיד, יהונתן גפן ואחרים.
    http://www.yekum.org/2016/11/%D7%90%D7%9D-%D7%96%D7%94-%D7%99%D7%99%D7%9E%D7%A9%D7%9A-%D7%9B%D7%9A-%D7%A0%D7%91%D7%95%D7%90%D7%95%D7%AA-%D7%A9%D7%A0%D7%AA-2017-%D7%A9%D7%9C-%D7%94%D7%90%D7%A1%D7%98%D7%A8%D7%95%D7%9C%D7%95/

  11. מאת אלי אשד:‏

    אבא הילל סילבר הוא לא רק שם של רחוב ברמת גן .האיש שעל שמו נקרא הרחוב כתב ספר של הסטוריה על הנבואות המשיחיות בישראל מימי קדם ועד לראשית המאה העשרים.
    The History of Messianic Speculation in Israel
    https://www.amazon.com/History-Messianic-Speculation-Israel/dp/1162584270
    בספר זה הוא עבר אחת לאחת על הנבואות שהושמעו לאורך הדורות שקבעו תאריכים לאחרית הימים

    הוא מזכיר גם את יהודה החסיד שכיום יש נבואה במיוחסת לו שלכאורה מכוונת לשנים 2017 -2018 אבל הוא רק מציין לגביו שהוא הזהיר מפני כל נבואות כאלו .הוא בהחלט לא יודע על אותה נבואה שיוחסה ליהודה החסיד החל משנת 2008 .
    מה שמחזק את ההנחה שאם אפילו אבא הילל סילבר לא נתקל ב"נבואה הזאת " כי אז המדובר בזיוף מלפני עשור .

כתיבת תגובה

האימייל שלך לא יוצג בבלוג. (*) שדות חובה מסומנים

*

תגי HTML מותרים: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

*