ניסים כץ, עורך מדור הפרוזה של “יקום תרבות”, ממליץ על:

ספר העיון ספר יונה – פירוש ישראלי חדש” מאת פרופסור יאיר זקוביץ ופרופסור אביגדור שנאן (הוצאת “ידיעות ספרים”)

ספר יונה משך אליו מאז ומעולם קוראים רבים, ומדי דור בדורו הוא מקסים ומפעים את קוראיו. שני המחברים המכובדים יוצאים במסע בעקבות סיפורו של יונה ובוחנים בצורה מרשימה את השפעתו על הספרות היהודית והישראלית, החל מספרות הבית השני וכלה בספרות ימינו בעת החדשה. מומלץ מאוד.

חגית בת אליעזר, שגרירת “יקום תרבות” באירועים ומופעים בכל רחבי הארץ ממליצה על:

הרצאה – ביום ב’ 7.9 מבקר הקולנוע דורון פישלר נתן הרצאה באוזןבר בנושא “איך עושים סרטים (גרועים) בהוליווד“, שכללה הקרנת קטעי סרטים.
כיוון שהתקציב המושקע בסרט הוליוודי יכול לעבור את 200 מיליון הדולר, הפקת סרט זהו עסק לכל דבר – ומטרתו להחזיר את ההשקעה ואף להרוויח, מהקרנות בבתי הקולנוע בארה”ב ובעולם, ומשידורים ברשתות טלוויזיה. דורון פישלר חידש רבות על השלבים בהפקת סרט שהראשון בהם היא ההכרזה על תאריך יציאת הסרט לבתי הקולנוע, שאליו מסונכרנת תעשיית המזון והצעצועים הנלווית. שמחתי לשמוע שדורון מתייחס לסרט בתור יצירת אומנות ומצר על כך שהסרטים העכשוויים לוקים בחולשת תסריט שלרוב אינו מקורי, אלא מהווה עיבוד של סרט או סדרה קודמים.
ב-20.9 דורון יחזור לאוזןבר בהרצאה על ספיידרמן, סופרמן, באטמן ושלל המנים האחרים.

הסרט – “הכול אבוד


סרטים רואים לא רק בבתי קולנוע ולא רק את החדשים. דווקא הטובים שורדים את הסערות בים הזמן.
מבקר הקולנוע דורון פישלר בהרצאתו, שעליה המלצתי למעלה, הזכיר את הסרט (“All is lost“) משנת 2013, והצית בי תשוקה לראותו שוב, שאותה מימשתי בימי החג הארוכים.
זהו סרט של שחקן יחיד – רוברט רדפורד, אשר שורד 8 ימים גורליים בים ביאכטה פגועה ואז בסירת גומי.
אין מילים בסרט למעט קולו של הגיבור הקורא את המכתב שיושם בבקבוק שייזרק לגלים, וצעקה צרודה ונואשת של המילה fuck.
אותה מותר לומר פעם אחת בלבד בסרט הוליוודי לכל המשפחה – בסיווג PG-13.
המשחק אמין, המתח עולה וההצלה באה בצורת יד מושטת שפוגשת יד אחות בתמונת הסיום של הסרט.

הופעה של האמן גדעון זגהר


גדעון הוא אמן על-חושי, “מנטליסט”, שמופיע בתוכניות טלויזיה וכן בכנסים ובאירועים עסקיים. בתחילת החודש ראיתי את הופעתו מול קהל רב, שאותו הפעיל. הוא הזמין מתנדבים, שאליהם התייחס בשנינות ובכבוד. הקהל מסוקרן, מרותק ליכולתו של האמן לקרוא את המחשבות של האנשים מתוך ידע מעמיק בפסיכולוגיה וביטוייה הפיזיולוגיים.

חשתי את עוצמת הריכוז של גדעון, את שיאי המקצוענות שלו. עברה עליי חווייה משמעותית, המורכבת מהערצה, התפעלות, תימהון, ואפילו צער מסוים על כך שכנראה כבר לא אהיה מקצועית ממש בתחום כלשהו.

ורד זינגר, עורכת הלשון והסגנון של “יקום תרבות”, ממליצה על:

הסרט “סיפורים פרועים”, במאי: דמיאן זיפרון, 2015



אסופת סיפורים קצרים, סוחפים, חכמים, טרופים, נועזים, מורכבים, מקוריים, מפחידים, מצחיקים ומושקעים עד הפרט האחרון (את אחד מהם מעטר פס הקול של “הללויה” בביצוע גלי עטרי).
כל אחד מהם דורש מחשבה בדרכו שלו – סדרת צירופי מקרים חשודה על מטוס, חתונה שלא מתקדמת כמתוכנן, עימות בין שני נהגים בכביש או מקרה של איש שרק רוצה לבטל דו”ח חניה – כל ההתרחשויות הללו דוחפות את גיבוריהם בהדרגה אל הגבולות שלהם, ובתוך כך שולחות לתודעתנו קול עיקש התובע לבדוק מחדש, בינינו לבין עצמנו, מושגים ותוויות והנחות יסוד. מולטי תענוג.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

שש עשרה − ארבע עשרה =