לאורך שנות המאבק בתוכנית הגרעין האיראנית כתבו סופרים ישראלים שונים ספרים בנושא. ספרים אלה עוסקים בתרחישים המנסים לנחש איך תצליח ישראל למנוע מהאייתוללות להגיע אל היעד. בעקבות הסכם הגרעין שסולל את דרכה של איראן עד לסף הפצצה, שב אלי אשד אל אותם סופרים ובדק מהן תחזיותיהם נכון להיום

להלן הקישור לכתבה “מלחמה לפי הספר”, שהופיעה ב”דיוקן -מקור ראשון”, בתאריך  14.8.2015

atomic-iran-books

10 תגובות

  1. הסופר אורי שטנדל כותב “רוחות מלחמה גרעיניות ” שנידון במאמר ,כותב לי:
    “תודה חמה, אין ספק שהנושא המורכב הזה יוצר אתגר חשיבתי מרתק. בימים אלה אני שוקע בו שוב במסגרת ספר המשך ל”רוחות מלחמה גרעינית”, מבלי להתיימר להגיע ליכולת התוויית דרכי ההתמודדות מול מאמציה של איראן להפוך מעצמה גרעינית.”.

  2. איראן עסוקה מאוד בסוריה ובעיראק.אבל יש לה זמן לבצע משחקי מלחמה כנגד ישראל .תקשורת האיראנית דיווחה כי אלפי כוחות צבאיים למחצה ממשמרות המהפכה ערכו משחק מלחמה ובו דימו את כיבוש אל-אקצה מידי ישראל.
    http://news.walla.co.il/item/2908626
    טרם התרגיל נבנה העתק של כיפת הסלע, חלק ממתחם מסגד אל-אקצא, שנעטפה בבד צבעוני, שלעברו הסתערו הכוחות ו”שחררו” אותו בהצלחה. בתרגיל, שנערך בעיר קום שבמרכז המדינה, השתתפו על פי הדיווחים 120 גדודים של יחידת בסיג’ של משמרות המהפכה, אם כי לא ידוע מהי כמות החיילים המדויקת שהשתתפה בו. מדובר באחת מזרועות הארגון שמשמשת בשגרה למשימות ביטחון פנים.
    על פי הדיווחים, הכוחות “פרצו ושחררו” דגם של המסגד. בתרגיל, כך לפחות נטען, השתתפו 120 פלוגות של הבסיג’ – המיליציה הצבאית למחצה שפועלת תחת משמרות המהפכה. הם כבשו עמדות אויב דמיוניות במהלך התרגיל שנערך אתמול (יום ו’) בעיר קום שבמרכז איראן, עיר המקודשת לשיעים. התרגיל אולי לא הצליח, אבל לפחות לפי התמונות ניתן לראות שאת “אל אקצה” האיראנים לא כבשו. בסוכנות הידיעות AP נכתב כי משמרות המהפכה עשו טעות נפוצה והדגם שהציבו הוא של כיפת הסלע ולא של המסגד הסמוך. בתמונות הרשמיות נראים הכוחות רצים לראש הכיפה ומנופפים בדגל איראן.
    בסוכנות הידיעות “פארס” דווח כי התמרון תרגל את “שחרור מבני מסגד אל-אקצא מהכובשים הציוניים”. על התרגיל פיקד מפקד משמרות המהפכה, גנרל מוחמד עלי ג’עפרי.

  3. חמינאי שליט איראן הכריז בנאום בספטמבר 2015 שישראל לא תתקיים בעוד 25 שנה דהיינו ב-2040 ועוסק בכך בפירוט בספרו “פלסטין שפורסם באיראנית ב-2011 ובמהדורה באנגלית ב-2014 ואיראן דאגה לפרסם ידיעות עליו באוגוסט 2015 כמה ימים לאחר פרסום המאמר שלמעלה בעיתונות.
    מה קרה שחמינאי נזכר דווקא אז, לכאורה ללא סיבה מיוחדת לדון שוב בשנאתו הרצחנית לישראל ובתקוותיו להשמדתה ?
    אולי “בהשראת” המאמר שלמעלה של כותב שורות אלו שדן בסיפורי מלחמה עתידנית בין ישראל ואיראן העוסקים בהפלת משטרו של חמינאי .יש להניח שמאמר זה הובא לתשומת ליבו. אני מעריך שמאמר זה הביא שוב להתקף זעם רצחני שלו ולצילומים רשמיים שפורסמו בכלי התקשורת האיראנים שבהם חמינאי דורך על דגלה של ישראל ויורק עליו בתקווה שזה יביא להשמדתה. בדומה לפסלונים של פרעוני מצרים שבהם היו דוקרים את שמה של ממלכה שנואה עליהם בתקווה להביא בכך להשמדתה. .

  4. בזמן שהקונפליקט בין ישראל ואיאן מתחמם בזמן שאיראן מאיימת כמקובל עליה בהשמדת ישראל הנה פאנל מכנס ספרות הריגול של “יקום תרבות ” שבו כמה סופרי בעלי עבר בביון כמו מישקה בן דוד שבתי שובל ואורי שטנדל דנים בהנחיית ד”ר אמנון סטופ בקונפליקט בין ישראל ואיראן בבדיון ביצירותיהם ובמציאות .לאיזה כיוונים הוא הולך ועלול ללכת ?

    המלחמה בין ישראל ואיראן בבדיון ובמציאות-הפאנל

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

20 − 10 =