“יקום תרבות” משיק מדור שבועי חדש – המלצות סוף השבוע. מדי שבוע ימליצו עורכי המדורים ב”יקום תרבות” על מופעים, הצגות, ספרים וסרטים. להלן המלצות סוף השבוע (15-14 באוגוסט):

העורך הראשי של “יקום תרבות”, אלי אשד, ממליץ:

עם עובד - רוחות מלחמה גרעינית / אורי שטנדל

הספר “רוחות מלחמה גרעינית” (הוצאת “עם עובד”, 2015) מאת אורי שטנדל – מותחן עכשווי מאוד שבו שני סוכני מוסד ישראליים חודרים למקומות השמורים ביותר באיראן ובעולם, הישר ללבה של תוכנית הגרעין האיראנית ואל לבו של חוג המקורבים למנהיג העליון של איראן, האיטוללה חמינאי, האיש שאצבעו עלולה ללחוץ על כפתור הפצצה הגרעינית. האם יצליחו לעצור את המזימה האיראנית נגד ישראל?

יש כאן מתח עוצר נשימה ותחושה חזקה של אמינות, שאכן כך מתרחשים הדברים בצמרת האיראנית ובתוכנית הגרעינית שלה. הלוואי שסוכנינו היו במציאות מוצלחים כל כך.

עורך מדור פרוזה של “יקום תרבות”, ניסים כץ, ממליץ:

הסרט “ללא כפפות” –  אחד הסרטים הטובים של השנה בכיכובם של ג’ייק ג’ילנהול ופורסט וויטקאר המצוינים. דרמת אגרוף שהיא יותר מדרמת אגרוף ויש בה הכול: הצלחה וכישלון, מוות ושכול, נישואים ואובדן ועוד. לא להחמיץ את ההופעה ששני השחקנים הללו נותנים.

הספר “ארבע רכבות, שלוש חתונות והיעלמות”, מאת זולא, צ’כוב, קריין, קונן דויל (הוצאת “זיקית”, 2015). את הספר קראתי בטיול האחרון שלי למונטריאול כי הוא דן בתנועה. קובץ נפלא שמרכז ארבעה סיפורים של גדולי הסופרים של המאה ה-19 וה-20 המספרים בדרכם שלהם על רכבות וההתרחשות בהם.

עורכת הלשון של “יקום תרבות”, ורד זינגר, ממליצה:

ההצגה “משפחה עליזה” בתיאטרון “הבימה” – אב שאשתו מזה שלושים שנה נטשה אותו לטובת אחיו, מגיע לניו יורק לחפש ניחומים אצל בנו ומגלה שהוא הומוסקסואל. הקונפליקטים בין האב, שאינו יכול להשלים עם ההומוסקסואליות של בנו שחי עם גבר, לבין הבן המבקש הכרה, יוצרים מצבים קומיים ונוגעים ללב כאחד. ההצגה, בבימויו של נתן דטנר ובכיכובו של נורמן עיסא, מספקת שעה וחצי של צחוק בריא ומשוחרר. מדובר בסוג של מופע סטנד-אפ איכותי במחיר שווה לכל נפש (כשבעים שקלים לכרטיס דרך “גרופון”).

אחראית סיקור האירועים של “יקום תרבות”, חגית בת-אליעזר, ממליצה:

“הטרגדיה של מקבת” בתיאטרון “האינקובטור” – עיבוד ספוקן וורד (“שירה מדוברת”/ “שירת רחוב”)  על פי ובעקבות המחזה המפורסם של וויליאם שייקספיר. שישה שחקנים עם עמית אולמן בראשם בתפקיד מקבת, שאחראי גם לרעיון, לעיבוד ולבימוי, בתלבושות ואביזרי תפאורה מזעריים, מגישים ביצוע נוכח ועם זאת נעדר, אשר מבליט את גדולתו של המחזה. 
ראיתיו בצוותא ת”א, והמועד הבא הוא מוצ”ש, 22.8, בית מזיא י-ם בשעה 21:30. מומלץ לחוות את המופע ובינתיים לקרוא ראיון עם עמית אולמן.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

6 + 9 =