התמונה לקוחה מ”סמסטר קיץ מוקדש ללימודי העב”מים” (26.11.1991  daily item lynn)  – מס’ 2, עמ’ 19, 20 במרץ 1993.

רשימה זאת פורסמה בביטאון המרכז הישראלי לחקר עב”מים, גיליון מס’ 2,  אוקטובר 1993

באחת העדויות המאוירות המתארות הומואידים, נראה הומואיד שלו שלוש אצבעות בכף היד. לכאורה עדות זו יכולה להיות מעוותת או פרי דמיונו של המדווח. כדי לבדוק את מהימנותה של עדות זו יש לשאול האם חייבות להיות חמש אצבעות בכף היד?

לבדיקת השאלה נבחן את מבנה כף היד האנושית. בכף היד האנושית חמש אצבעות –  ארבע אצבעות מקבילות ואחת, האגודל, יוצאת מהצד. לכל אחת  מארבע האצבעות שלושה פרקים ולאגודל שני פרקים. את האצבעות ניתן לכופף כך שהפרקים של כל אצבע תהיינה בזווית של תשעים מעלות אחת ביחס לשנייה. טווח  המגע של הפרקים החיצוניים לכיוון בסיס כף היד הוא מנקודת החיבור של האצבעות לכף היד ועד בסיס כף היד, כאשר נקודת המגע של הפרקים החיצוניים היא עם בסיס  כף היד, אחרי ששני הפרקים החיצוניים הם ישרים ובזווית של תשעים מעלות כלפי הפרקים הפנימיים של האצבעות. כשהאגודל ישר הוא סוגר על הצד החיצוני של האצבעות. בכך הוא יכול לחזק את האחיזה, כשחפץ כלשהו נמצא בין האצבעות. תפקיד האגודל הוא להגדיל את היכולת המניפולטיבית של האצבעות לשם ביצוע פעולות מורכבות ועדינות כמו אחיזת כלי כתיבה. כשהאגודל חסר – ביצוע פעולה זו הוא בעייתי. את האצבעות אפשר לפרוש ולכופף בזוויות חדות כלפי פנים היד לאחיזה ולתפישה של עצמים.

Alien Hand by DendaReloaded

http://dendareloaded.deviantart.com/art/Alien-Hand-180433072

פעולות אלה אפשריות גם בכף יד של ארבע אצבעות – שלוש אצבעות הן מקבילות ואצבע אחת משמשת כאגודל. הפונקציות המבוצעות בעזרת כף היד – יתכן ומבחינת הפעולה על ידי בני אדם הן קשות יותר, אך סביר להניח שבאמצעות תרגול נכון הבעייתיות נפתרת. לגבי הומואיד, כף יד עם ארבע אצבעות היא עובדת חיים.

ALIEN HAND by lionback

http://lionback.deviantart.com/art/ALIEN-HAND-205426836

מנקודת מבט אנושית, כף יד  עם שלוש אצבעות היא בלתי אפשרית. יש רק שתי אצבעות מקבילות ואחת משמשת כאגודל. קרוב לוודאי שאחיזת חפצים וביצוע פעולות מורכבות ועדינות הם בלתי אפשריים, מאחר שעוצמת האחיזה של חפצים אינה כה חזקה כמו בכף יד שיש בה ארבע או חמש אצבעות. בעדות המאוירת רואים ששלוש האצבעות אינן במתכונת שתי אצבעות בזווית אחת, כשהשלישית יוצאת מהצד, אלא שכולן מוטות אחת מהשנייה בזוויות חדות כך שהאצבע הפנימית – זו הפונה  לכיוון הגוף – מבצעת שתי פונקציות, אחת של אצבע רגילה ואחת של אגודל. ובכך באה על פתרונה היכולת המניפולטיבית של האצבעות.

Alien Hand by Qiola

http://qiola.deviantart.com/art/Alien-Hand-41373843

המסקנה מתבקשת היא שמספר האצבעות המינימלי ההכרחי הוא שלוש והאופטימום הוא חמש. יתכן שמספר גדול יותר של אצבעות מסרבל את פעולתה של כף היד.

http://www.nightmarefactory.com/cgi-bin/shopper?preadd=action&key=DU820

Alien U.F.O Set Oversize (Space Alien Mask and Alien Hands)

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

8 + שתיים =