File:Bucky-004.jpg

לרגל חגיגות ה-80 שנה לגיבור הקומיקס המפורסם הקוסם מנדריק, שסיפוריו פורסמו לראשונה בחודש יוני  1934, הנה סיפור בהשתתפותו, שבו הוא לא נלחם סתם נגד פושעים אנושיים רגילים, אלא מציל את העולם כולו מחייזרים חסרי מצפון שעבורם בני האדם אינם אלא אמצעי לשעשוע.

כך מנדריק מוצא את עצמו כשחקן במשחק הידע והריאליטי האולטימטיבי “חפש אחרי המטמון”.

Mundodeav1216.jpg

“חידה בהמשכים” הופיע במקור בגיליונות המגזין בוקי, חוברות 138-140, מארס 1970

הסיפור: שני מהמרים מוזרים מהחלל מופיעים כהולוגרמות ומבשרים למנדריק כי הטמינו פצצה שתחריב את  כדור הארץ, אלא אם כן יפתור כתבי חידה בהמשכים שהחביאו ברחבי כדור הארץ. כך מתחילה הרפתקה מוזרה סביב העולם, כאשר מנדריק נודד ברחבי העולם ומגיע עד לקוטב בחיפוש אחר הפתרון.

Mandrake158rge.png

העטיפה הברזילאנית של הסיפור

שם הסיפור באנגלית:

The All or Nothing Hunt

הופיע במקוון מנובמבר 1968 עד 30 במארס 1969

is the 105th Mandrake Sunday story.

כותב הסיפור ויוצרו של מנדריק: לי פאלק,

הצייר: פרד פרדריקס.

ראו עוד על מנדריק במאמרו של אלי אשד:

עושה הנפלאות – 70 שנה של מנדריק הקוסם

Ilvascellomandrake-02-145.jpg

4 תגובות

  1. […] חידה בהמשכים 138-140 שני מהמרים מוזרים מהחלל מופיעים כהולוגרמות ומבשרים למנדריק כי הטמינו פצצה שתחריב את הארץ אלא אם כן יפתור כתבי חידה בהמשכים שהחביאו ברחבי כדור הארץ.כך מתחילה הרפתקאה מוזרה סביב העולם. […]

  2. מה שנחמד בסיפור הזה שהוא במקור מ-1969,הוא עד כמה הוא אקטואלי.
    המסע של מנדריק וחבריו מזכיר במדוייק את המסעות שאנו רואים בתוכניות ריאליטי היום כדי לקבל פרס אמנם ולא להציל את העולם,אבל העיקרון זהה.
    ולאחרונה נפתחה סדרת ספרי ילדים ונוער מצליחה מאוד בשם “משחקי הסוף” שתורגמה מידית לעברית שהעיקרון שלה זהה:חבורת מתחרים מקבלים רמזים שונים שמי שיפתור אותם יוכל להציל את העולם מהשמדה ,או שלא.
    גם הקוראים בבית אגב יכולים להשתתף בתחרות הודות לרמזים שונים שקיימים רק באינטרנט.
    השקת הסדרה -המשחק הייתה ב7 באוקטובר 2014 ב-40 מדינות שונות.כולל כמובן ישראל.
    הסיסמה :
    לקרוא
    לשחק
    לשרוד
    לפתור
    אנשי כדור הארץ
    משחקי הסוף מתחילים.
    התחרות תסתיים ברגע שהחידה תיפתר או בתאריך 7 באוקטובר 2016 בבית מלון סיזארס פלאס בלאס וגאס שם ינתן פרס מטבעות זהב לזוכה כלשהוא. .
    או שלא.
    הנה הקישור
    http://thisisendgame.com/

  3. כל הכבוד האלמנה צודקת וכל אחד יודע את זה ובגלל זה נחרב גם בית המקדש.
    רואים שאנחנו חיים בדור הפוך .כהיום יש משכילים וציונים בלבוש חרדים “””כנסו””” תראו תמונות איכסא-לעקא

    אפ’ רב הקהילה, הגאון רבי יצחק מרדכי הכהן רובין שליט”א רב בית הכנסת ‘קהילת בני תורה’ כבר לא מתבייש {עבירה גוררת עבירה} ומצטלם ביחד עם נשים פרוצות! תראו בעצמכם. “אביזרייהו-דגילוי-עריות ממש” שומו שמים!!!!

    http://www.bhol.co.il/imagebank/orig/orig_294dafe7aa3b44f18d58e99e91e18f2b.jpg

    מי הוא זה שמצטלם בייחד עם נשים פרוצות? ואיזה הוא? רב יצחק מרדכי הכהן רובין האיש הכי קרוב אל מרן הרה”צ הגאון מרן ר’ שמואל אויערבך שליט”א ורובין יצא בהתקפה חריפה וחילל שם שמים ברבים, וקבע בדעת בעל הבית שלו, כי ‘מרן ר’ שמואל שליט”א הקדיח תבשילו’ ומאז גרם לחורבן התורה בקרב הבני תיייייירה וחובה להרחיק ילדים ומתפללים ממנו – זעזוע….

    מדובר בהרב יצחק מרדכי הכהן רובין מחבר הספר הפופולרי ‘אורחות שבת’ שהוא חתנו של ר’ יענקל אויערבך מרמת חן הוא היה אחד האנשים הכי קרובים למרן ר’ שמואל אויערבך שליט”א ואפשר לומר כי היה איש סודו וזאת בנוסף שהיה להם קשר משפחתי, ואיש לא ציפה שהוא [רובין] יהיה זה שידבר ויבזה מרן ר’ שמואל שליט”א כפי שהוא דיבר וביזה השבת, הדברים האלו החרידו את כולם מקצה לקצה, הר נוף בירושלים געשה בשבת לא יכלו להרגע הבינו כי הפעם מרו ר’ שמואל אויערבך שליט”א הרחיק לכת, מפני שאם רובין מדבר כך סימן שהוא הרחיק מאוד מהדעת, ורובין כהיום נחשב כראש חבורה של המשכילם העמלקים של זמנינו.

    רובין ניתח את המצב ואמר כי מרן ר’ שמואל אויערבך שליט”א ‘הקדיח תבשילו’ ושאל [בשם השטן] איך נוכל לגדל את ילדינו עם השפעה הרסנית שכזו, הוא דיבר על הנזק שגרם מרן שר התורה והקדושה ר’ שמואל אויערבך שליט”א וצעק כי כל מה שהשיג כסא בעיריה וכח פוליטי לא שווה את הנזק לעולם הישיבות עולם התורה ובעיקר לחינוך הדור הבא שהוא הרוס שבור וגמור בגלל המעשה שעשה, לא יוכלו לתקן את הנזק הזה, מפני שהפעם זה עבר כל גבול, הוא זוכר את תשמ”ט אפילו אז המאבק לא הרחיק כפי שהוא הרחיק הפעם, וצעק כי מרן הצדיק ר’ שמואל שליט”א מזיק הוא הרס את כל אשר בנו במשך עשרות שנים והעיז והוסיף כי כל מה שבנה הרב שך במשך כל שנותיו מרן ר’ שמואל שליט”א הרס בחדשים האחרונים ובמיוחד בשבועות האחרונים.

    רובין אמר, כי דוקא בגלל שהוא היה כל כך קרוב אליו הוא חש חובה להשמיע את הדברים, מפני שאם חלילה נשתוק אין עוד כל סיכוי שאי פעם יהיו מי שינסו לתקן, לא נראה שאפשר בכלל לעשות שלום, זה דבר שלא באופק כלל שפירושו מחלוקת עולמית, והוא ר’ שמואל אחראי לכל הנופלים במלחמה הזו.

    מה שהיה הכי חמור בדבריו כשזעק כי חובה להרחיק ממנו ילדים, אסור שילדים בכלל ישמעו מהשם שלו שלא יראו אותו שלא יספרו עליו, מפני ששמו היום זה המזיק הכי גדול לחינוך, אין מה שגורם הרס ונזק יותר ממנו וקרא לשומעי לקחו מעתה כשעוסוקים בחינוך הילדים להימנע מהזכרת שמו ובכלל שלא יידעו שהיה או יש אחד כזה, זה הכי בריא עד כמה שאפשר מפני שאחרת כל החינוך הרוס איזה חילול השם ברבים!!! ע”ז בוודאי אין לו מחילת עולמית מהקב”ה, ונדון בצואה רותחת וכו’.

    כששמעו מה אמר היו המומים מפני שמדובר באדם הכי קרוב למרן ר’ שמואל אויערבך שליט”א מי שאיש לא היה מאמין כי הוא ידבר ככה ועליו נאמר ויפתח ד’ את פי האתון וגו’. אני באמת משתומם למה רק צד אחד אלו מעיר התיירה משמיצים והורסים היהדות החרידית, ומלשינים, ומדברים לשון הרע, ומוצים שם רע, ומביישים אבריכם ומשפחתם וכו’ והצד השני מירושלם שותקים ומקבלים הכל באהבה כמו ערליכע אידון, אליהם נאמר כצאת השמש בגבורתו וגו’ ושותק פיו בשעת מריבה, שאינו לשם שמים.

    התרגדיה הזאת מזכיר לי משהו רע מאוד, מזכיר לי את תקופת סטאלין ברוסיה האדומה!! גם תגידו לי כל החכמים ונבונים והרדפים , איפה היה כל האש והמרץ הזה והכסף כשנלחמו הגדולים-הצדיקים באייפונים, באנטרנט, בחוסר הצניעות ב”שאל” וכד’? הרי באו מים עד נפש. למעשה אין לנו ברירה חוץ מ”לא” לבזות צדיק הדור ותלמיד חכם א’ רק משום שהוא לא גר בבני ברק, עיר הפריצות התירות והמחלוקת.

    כל אחד שיש לו קצת יראת שמים פשוט יושב ומשתומם, למה כולנו רואים שרק צד אחד מהאנשים מעיר התיירה, משמיצים, והורסים היהדות החרידית, ומלשינים, ומדברים לשון הרע, ומגינים, ומוציאים שם רע, וכו’, והצד השני מירושלם שותקים כמו צדקים גמורים, ומקבלים הכל באהבה גמורה כמו “ערליכע אידון”, הגמ’ אומרת עליהם נאמר הכתוב “כצאת השמש בגבורתו וגו’” ושותק פיו בשעת מריבה.

    הבני יששכר בהגדה אומר, שהיו מסובין בבני ברק שבני ברק בגימטריא השטן [364] מרן הגה”צ ר’ שמואל שליט”א הוא לו הבעיה הוא הפתרון!!
    בפרט הכא שהמחלוקת מוכח שאינו לשם שמים, כל הריב אך ורק לשם כבוד של: העסקנים-והנכדים -המנהגים-את-הרע -בנים ברע ואינם חושים על כבוד שמים. רובין = “אביזרייהו-דגילוי-עריות”..

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

3 × 1 =