פלאש גורדון מתמודד שוב נגד חייזרים בעלי טכנולוגית על ומביס אותם באמצעות אומץ הלב, וגם טוב הלב שלו, או לכל הפחות יכולתו לגרום לנשים – גם אם הן לא בדיוק ״נשים״ – לעבור לצידו. מתי כבר ילמדו אויביו של פלאש שאף פעם אסור לשלוח נגדו אחת מבנות המין היפה?

בסיפור זה  פלאש  גורדון וידידו הדוקטור זרקוב מגלים   בכוכב נוגה הלא הוא “ונוס ” בסיס של גזע חייזרי עוין בשם “האפרודים ”  השואפים לכבוש את מעמקי הים של ונוס , מאויש בידי אישה כמו “רובוטית” ,שבמונחים של היום ( שעוד  היו נדירים מאוד כשסיפור זה פורסם ב-1971) היא “קייבורגית “.

העלילה מתרחשת בכוכב נוגה שמתואר ככוכב פרימיטיבי שורץ מפלצות ענק שעליו התיישבו מתישבים שונים מכדור הארץ.

נוגה  מופיע בעוד שני   סיפורי פלאש גורדון  שפורסמון בעברית ושניהם שמים דגש על מפלצות הענק שבו.  האחד ב”דבר לילדים”  בשם “המלחמה בענק הקוטב “ שבו ויקינגי ענק שהוקם לתחייה מובא לכוכב נוגה ושם הוא נאבק במפלצת ענקית המאיימת על המתיישבים שם  מכדור הארץ שהם צאצאי העמים הסקנדינביים ולכן צאצאיו הישירים.

תוכלו לקרוא אותו כאן.

הסיפור השני הוא “מפלצות נוגה” שהופיע ב”ידיעות אחרונות לילדים ב1981  ובו יצורים  חייזריים במעמקי נוגה מנסים ליצור מפלצות פריהיסטורית ולהבריח את תושבי נוגה המאמינים באמונות תפלות.

עוד כוכבי לכת שמתוארים בסיפורי פלאש גורדון הם מאדים שמתואר  ( בין השאר ב”פלאש גורדון בעיר מאדים הקסומה “)כמדבר עצום שעליו התקיימה בעבר הרחוק תרבות מפותחת  ביותר שנעלמה.תרבות שעימה יוצר פלאש גורדון קשר בסיפורים שלא פורסמו בעברית.

שבתאי ( בסיפור “כובשי החלל האמיצים “) שהוא מושב של תרבות מיליטריסטית ,שעליה שולטים אנשי צבא.

ופלוטו  הכוכב המרוחק ביותר במערכת השמש ,המקום שבו התבצע ניסיון ישוב כושל של כדור הארץ,ולבסוף יושבו בו חייזרים שניסו לפלוש לכדור הארץ. ( ב”פלאש גורדון נגד מרד היוביראים ” ).

אבל לעיתים קרובות יותר העלילות של פלאש גורדון מתרחשות על העולם הדמיוני לחלוטין מונגו שמתקרב אחת לכמה שנים לכדור הארץ.רוב הסיפורים האלה שהם פרימיטיביים ומשעממים  ועלובים ביותר לא תורגמו לעברית.ובצדק.

מענין כיצד נסיון הקולוניאליזציה של האפרודים מתואר בסיפור זה  כשיא הרשע, וזאת כנראה כי הרסו את כוכבם שלהם על ידי זיהום, אז למה לא  לתת להם הזדמנות שניה?

לעומת זאת, ההתיישבות האנושית היא  בסיפור זה מובנת מאליה, זכות מוקנה (על ידי אלוהים?) לבני האדם להתיישב בכל מקום בו יחפצו.

“פלאש גורדון במעמקי נוגה” הופיע  במקור באנגלית תחת השם – ”

The Cosmic Tower” (11/1/70 to 2/7/71

הצייר הוא  דאן בארי ( או אחד מעוזריו האנונימיים ) המחבר אינו ידוע.אולי סופר המדע הבדיוני הארי האריסון.

הסיפור הופיע בעברית בשבועון “ידיעות אחרונות לילדים ” בעריכת בינה אופק ב-1980 ,כמה שנים טובות לאחר שהופיע סיפור ההמשך של סיפור זה “פלאש גורדון בכוכב המוות ” בשבועון “דבר לילדים” ב-1974 .סיפור ההמשך יתפרסם גם הוא ב”יקום תרבות “.

גירסה מקורית של סיום סיפור זה.
סיפור ההמשך “פלאש גורדון בעולם המוות ” שבו מתמודדים פלאש גורדון ודייל ארדן עם האימים של “עולם המוות ” של האפרודים  שהופיע במקוןר ב”דבר לילדים ” ב-1974 כאן ,

קיראו גם את הסאגה  של פלאש גורדון על כוכב הלכת נוגה כוכב לכת פראי שורץ מפלצות בדומה לברזיל   שמתארים את ההתפתחות של הקונפליקט בין הארצנים שמתיישבים על נוגה  והנוגאים  הילידים שמתפרץ בסיפור הזה:

  1. המלחמה בענק הקוטב  ( פורסם במקור ב-1962)
  2. הדולפינים של נוגה .( פורסם במקור ב-1962)

3. צרות על נוגה  ( פורסם במקור ב-1970)

4. במעמקי כוכב הלכת  נוגה ( פורסם במקור ב-1971 )

5. אליל הביצה של נוגה. ( פורסם במקור ב-1972)

6. הקדמה מגיעה לנוגה ( פורסם במקור ב–1972 )

7. מרד על כוכב נוגה ( פורסם במקור ב-1976)

8.פלאש גורדון והדרקונים של נוגה (1980)

נספח-סיפורים  נוספים על פלאש גורדון ” ביקום תרבות “:

כל הסיפורים האלה הם משנות השישים, ואת רובם כתב סופר המדע הבדיוני הארי האריסון.

פלאש גורדון וגיבורי קרית הירח, שבו פלאש מתמודד עם התרסקות של תחנת חלל ענקית על על כדור הארץ.

פלאש גורדון וכובשי החלל האמיצים, שבו פלאש ואנשי צוותו מתמודדים עם חייזר מסוכן במיוחד שחודר לחללית שלהם בסיפור שהוא מקור ההשראה לסרט האימה המפורסם “הנוסע השמיני”.

פלאש גורדון במסע ליום אתמול.

פלאש גורדון איש החלל יוצא למסע מסוכן בזמן בתקופות שונות – מימי הדינוזאורים ועד הרנסאנס ומעבר…האם תעמוד מישטרת הזמן שמתפקידה למנוע מסעות לא מאושרים  בזמן מנגד? …

פלאש גורדון בעיר מאדים הקסומה, שבו פלאש מחפש אחרי שרידי תרבות קדומה במאדים שאולי אחראים לרצח של אנשי כדור הארץ שהגיעו לשם, ואולי לא.

פלאש גורדון במשלחת לכוכב פלוטו כתב הארי האריסון .צייר דאן בארי. פלאש גורדון וזרקוב וידיד חייזר אנגור מנסים להקים מושבה על הכוכב  המרוחק פלוטו .אך נתקלים בסכנות איומות.

פלאש גורדון בעולם הרובוטים סיפור מאת הארי האריסון ודאן בארי שבו פלאש מתמודד עם עולם שבו השמידו הרובוטים את בני האדם.

פלאש גורדון נגד הפולשים. מאת הארי האריסון ודאן בארי .פלאש ודוקטור זרקוב מתמודדים עם פלישה של גזע חייזרים מתקדם לכדור הארץ

פלאש גורדון נגד מרד היוביראים.המשך הסיפור הקודם .פלאש מתמודד עם גזע החייזרים מהסיפור הקודם על כוכב הלכת פלוטו.

פלאש גורדון בעולם הברבארים.  מאת הארי האריסון ודאן בארי . עיבוד של ספר מדע בדיוני ידוע של הסופר הארי האריסון “עולם המוות ” פלאש גורדון  ואנשי צוותו מתמודדים עם עולם פראי באופן מיוחד שהוא חסין כנגד הטכנולוגיות המתקדמות ביותר..

פלאש גורדון פוגש את נוח השני. סיפור חדש יותר שצייר דאן בארי  מ-1980 ובו פלאש וזרקוב מתמודדים עם רובוט שמתכנן לישב את כדור הארץ עם חיות מכוכב אחר.

פלאש גורדון במלחמת המינים בכוכב קורקובו .החלק הראשון בסדרת סיפורים על פלאש  גורדון וידידיו ד”ר זרקוב ודייל ארדגן בכוכב “התאום” של מונגו “קורקובו ” שבו שולטות נשים המשעבדות גברים.

פלאש גורדון נגד המלכה בת האלמוות של קורקובו .  החלק המסיים של הסיפורים על כוכב קורקובו ושל הקריירה בת 400 השנה של האמן דאן בארי כיוצר סיפורי פלאש גורדון.

6 תגובות

  1. בנאס”א חושבים פעם בעבר היו בנוגה אפשרויות לקיום חיים.
    אז אולי גם בעתיד ?

    VENUSIAN HEAT
    NASA climate model: Venus was once habitable
    by Brooks Hays
    New York (UPI) Aug 11, 2016
    http://www.spacedaily.com/reports/NASA_climate_model_Venus_was_once_habitable_999.html
    Venus was likely once habitable, according to the projections of a new NASA climate model.

    Scientists at NASA’s Goddard Institute for Space Studies developed a model to explore Venus’ past using tools and algorithms similar to those employed by climate scientists.

    The model was designed to determine whether or not Venus, with its hot, water-less surface and CO2-chocked atmosphere, might have once hosted Earth-like conditions.

    Scientists have previously suggested that Venus’ slow rotation rate is explained by its thick atmosphere. But the latest simulation suggests Venus could have boasted a thin, Earth-like atmosphere and still spun slowly.

    The model also looked at the topography of early Venus. The planet likely featured more dry regions than Earth, but once had enough water and geographical variability to host life and guard against rapid evaporation. Early Venus also benefited from a sun that was 30 percent dimmer.

    “In the GISS model’s simulation, Venus’ slow spin exposes its dayside to the sun for almost two months at a time,” GISS scientist Anthony Del Genio explained in a news release. “This warms the surface and produces rain that creates a thick layer of clouds, which acts like an umbrella to shield the surface from much of the solar heating. The result is mean climate temperatures that are actually a few degrees cooler than Earth’s today.”

    The model produced a story of Venus similar to the evolution previously hypothesized by planetary scientists.

    Though likely once habitable, Venus was — over the course of several billion years — exposed to too much heat and ultraviolet light. Its oceans evaporated and its water vapor was burned away by ultraviolet light. As its hydrogen escaped, all that was left was a thick atmosphere of carbon dioxide with a deathly greenhouse gas effect — thus, the Venus we know today.

    Researchers shared the results of their new Venus climate model in the journal Geophysical Research Letters.

השאר תגובה

אנו שמחים על תגובותיכם. מנגנון האנטי-ספאם שלנו מייצר לעתים דף שגיאה לאחר שליחת תגובה. אם זה קורה, אנא לחצו על כפתור 'אחורה' של הדפדפן ונסו שוב.

הזן את תגובתך!
הזן כאן את שמך

עשרים − שבע עשרה =